Hva gjør du og din klokke akkurat nå?

Nyter freden og lyden fra havet. Ikke en sjel i «mils omkrets».

IMG_2455.jpeg
 
Etter nok en lang reise i Nord-Amerika hvor alle er sinte og stresset, hvor sola ikke tar tross 12 i UV-indeks fordi lufta er giftig, og vannet smaker klor, nyter jeg at jeg er tilbake i flotte fornuftige lille Norge med vår friske luft og rene vann. Her lukter lufta noe, i USA lukter det ingenting med mindre det lukter avføring. Omkring er det trær og gress, og jeg hører fugler. De siste tre ukene har jeg vært stadig omringet av betong og trafikkstøy. Konstant.
I andre ord: Nyter vår friske luft og stillhet med en deilig kopp kaffe. :love:

OXl93nb.jpg
Du tar helt fabelaktige bilder av denne. Eller er det klokken som er såpass pen?
 
  • Liker
Reaksjoner: mr.quick
Og lekker koffert, som er brukt slik den skal. Lisboa er alltid behagelig :)

-Den har vært med på mye rart, inkludert å falle i Det Indiske Hav (den flyter, om ikke 100% vanntett), bli forvekslet med en annens koffert (!) og plutselig være på et fly på vei i stikk motsatt retning av mitt (ikke la reisefølget ditt holde øye med håndbagasjen din mens du oppsøker porselensfasilitetene - om det dukker opp en distré fyr med samme koffert med et par klistremerker på, merker ikke nødvendigvis noen av dem at koffertene forbyttes...), den er ellers en glimrende, portabel krakk når det er dårlig med sitteplasser rundtom, og Rimowa har reservedeler til alt om man skulle trenge det. Er av de bedre investeringer jeg har gjort, denne har ikke kostet mange kroner pr. tur nå...
 
Du tar helt fabelaktige bilder av denne. Eller er det klokken som er såpass pen?
Takk, eller, det er nok bare klokken som er penere enn produktbilder tilsier!
Det er faktisk en ordentlig pen klokke.

Akkurat som med gitarer er denne typen utførelse veldig vanskelig å fotografere, men jeg får bedre resultater ved å overeksponere i godt lys og undereksponere i lite lys. Da ser skiven litt mer subtil ut - som i virkeligheten. Mobilkameraer korrigerer jo, på godt og vondt.
Lysere rem også, da!

Jeg kjøpte klokken med en tanke om at den var litt glorete og harry på en morsom måte, men jeg tar meg ofte i å tenke at jøss, dette må jo være den peneste klokka jeg har. Den har mange sider ved seg som kommer frem under forskjellige lysforhold. Jeg koser meg med hvordan den glimter i mørket.

AqWq7XP.jpg


Sitter og nyter ekte søndagsstemning. Har ikke forlatt morgenkåpen et sekund og burde virkelig dusje, men gidder ikke. Bestiller en Pad Thai på døren, tenker jeg! :mrgreen: