Hva i alle dager ønsker jeg meg i julegave?

Skinke. Tror de ligger på ca 5000kr for en hel skinke. Har smakt. Ypperlig.

Jamón ibérico de bellota eller terminado en montanera
Denne skinketypen lages av frittgående iberisk svin, som har beitet i skogsområder vest i Spania. Svinet har beitet i hovedsak eikenøtter (bellota) og urter, noe som gir en helt utsøkt smak på skinken. Dette er den aller beste skinken på markedet, og også den dyreste.

• Liker
Reaksjoner: holmby, DoDe og Ivar
For noen fantastisk gode forslag. Dessverre skjønner jeg etterhvert hvorfor jeg er så vrien. Har Rolex, drikker whiskey, bruker fyllepenn, barberer med DE høvel, røyker sigar osv .
Kanskje jeg skal fordype meg i skinke nå da.. :):rolleyes::D

• Liker
Reaksjoner: holmby
For noen fantastisk gode forslag. Dessverre skjønner jeg etterhvert hvorfor jeg er så vrien. Har Rolex, drikker whiskey, bruker fyllepenn, barberer med DE høvel, røyker sigar osv .
Kanskje jeg skal fordype meg i skinke nå da.. :):rolleyes::D

Barberkniv er også en sak å avansere til. For øvrig kan man heller ikke få nok kjøkkenkniver...

Ønsker meg aldri dyre ting. Det kjøper eg sjølv, men sokker og andre ullting, bøker, slips og litt påfyll av tallerkner av et merke eg tydeligvis samler på.

• Liker
Reaksjoner: Sjø
Veldig gode råd fra @Sjø . For den som likevel sliter med å finne behov å dekke, kan jeg varmt anbefale å begynne med jakt. Jeg har en kjeller full av jakt- og skyteartikler, flere gjenstander enn de øvrige fire familiemedlemmene eier tilsammen, men har likefullt en ønskeliste som knapt hadde fått plass på den tidligere i tråden omtalte rullen med balsamert papir.

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Kohe321, BigT og Sjø
Fyllepenner er kule, men det er vel ikke vanlig hyllevare å få "fyll" til disse?
Det er maaaaange år siden jeg brukte slikt sist. Derimot hadde det sin sjarm å måtte være forsiktig for ikke å dra blekket ut over arket.
Show-faktor; Kult, I aller høyeste grad! Ingen andre har dette!
Nytte; Litt under middels, siden det er både rimeligere og mer praktisk med disse gode kule/filt penner til høye summer av 50-60 kroners-klassen.
Praktisk; Grunnet tilgang på blekk og tørketid; Lav.
Pris; Overpriset i forhold til nytte. Unødvendige detaljer gjør dette dyrt.

Konklusjon; Hva venter vi på? Fyllepenn må vi alle TS'ere ha! Her er det detaljer det går på. Entusiastvare.

8

Vacuum bottle / termos i den nye master serien til Stanley.

Du tenker sikkert at du ikke har behov for en termos i 2017?

Joda. Når termosen holder kaffen varm i over et døgn og ting som er frosset ned skal holde seg brukbart i 100 timer, da blir det fort litt mer interessant. Litt tung med sine 890 g (0,7 l), men når man kan helle seg en varm kopp kaffe i en kopp som holder varmen i 20 min gjør det ingenting. Som man sikkert forstår er jeg veldig fornøyd med min.

IMG_0405.JPG

Har forøvrig ingen forbindelse til Stanley eller noen som pusher disse.

Fyllepenner er kule, men det er vel ikke vanlig hyllevare å få "fyll" til disse?
Det er maaaaange år siden jeg brukte slikt sist. Derimot hadde det sin sjarm å måtte være forsiktig for ikke å dra blekket ut over arket.
Show-faktor; Kult, I aller høyeste grad! Ingen andre har dette!
Nytte; Litt under middels, siden det er både rimeligere og mer praktisk med disse gode kule/filt penner til høye summer av 50-60 kroners-klassen.
Praktisk; Grunnet tilgang på blekk og tørketid; Lav.
Pris; Overpriset i forhold til nytte. Unødvendige detaljer gjør dette dyrt.

Konklusjon; Hva venter vi på? Fyllepenn må vi alle TS'ere ha! Her er det detaljer det går på. Entusiastvare.

8
Uenig i nytte. Fyllepennene skriver mye bedre enn vanlige penner. Du kan jo argumentere at det er vanskelig å få tak i blekk, men det er jo ingen sak om du har tid til å vente på pakke fra utlandet. Utvalget er enormt!

Uenig i nytte. Fyllepennene skriver mye bedre enn vanlige penner. Du kan jo argumentere at det er vanskelig å få tak i blekk, men det er jo ingen sak om du har tid til å vente på pakke fra utlandet. Utvalget er enormt!

Helt eng der! Du må også se ironien her.
For 50/60 kroner er det mye fint å få, ikke minst sammenlignet med jobbes rekvisitaskap. Her er både rød, grønn, blå og sort tilgjengelig gratis. Tar du bryet og tiden til hjelp er utvalget stort i større eller mindre avstand fra dørterskelen. Altså en fullgod løsning når det gjelder nytte.

Vil du gå ut over strengt tatt god nytte til noe bedre?
Da ser vi på det mer eksklusive.

8

Ja? Fyllepenn. Alle påfugler med respekt for seg selv har minst en fyllepenn.
Gå for kniv. DE vil oppleves som tungvint drit etterpå :)

Det er et lag med ironi her.

For å bidra, jeg ønsker meg et godt fenalår. Min bestefar hengte og lagret selv, og ingen av de butikkjøpte når liksom opp. Enten er de for ulagret (knallrøde) ellers er de for salte.

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Grendel