Hva i alle dager skjer her da?

rkjersem skrev:
At fyren har godtatt 3-4 tilbud fra forskjellige folk her på forumet burde vel være forklaring nok?

Det burde det forsåvidt. Men likevel er jeg nysgjerrig :) Mest på om det er rent landeveisrøveri eller fake ur eller bare en upålitelig type.

Har noen konfrontert ham med at han har solgt samme klokke til flere?

Jeg har dessverre i andre sammenhenger vært borti selgere som forkaster muntlige avtaler om de får et bedre tilbud. Forkastelig praksis, men det skjer uten av selgerne behøver være de verste skurkene.

Jeg fastholder at jeg ville tatt med meg muskler ved et besøk, men jeg ville gjerne sett klokkene.
 
Anders skrev:
lobergen skrev:

Jeg er ikke på langt nær godt nok kjent med gull/stål eller serti dials til å avsløre denne som evt fake. Hva er tegnene her? Annet enn en veldig god pris ... :roll:

Neida, har ingen formening om klokken eller selgeren ( jeg pleier selv å være kjapp og billig når jeg skal selge klokker). Jeg mente bare at det var relevant i tråden at han annonserte et ur til.
;)
 
Synes delgull-suben ser ekte ut. Boksen er ikke fra 2002, så den har han vel skaffet senere. Prisen var jo som alltid veldig god. Enig med Anders i at det er en mulighet for at han ikke er noe annet enn en litt upålitelig type, men som selger ekte ur til en makeløs pris. Men uavhengig av urenes ektehet og tilstand, det var noe med uttrykket "don´t by the watch, by the seller"... Mer passende i dette tilfelle "don´t by the watch, by the vacuum seller" :D
 
Anders skrev:
rkjersem, kommer du til å oppsøke ham for å se på klokken?

Hadde han holdt til i Oslo hadde jeg helt klart tatt en tur for å se på disse klokkene hans. Dersom det åpenbart dreier seg om fake ur hadde jeg sporenstreks levert en politianmeldelse. Om klokkene er i orden er det likevel noe snodig over å love klokkene bort til en masse forskjellige folk.

Det er såpass mange uklare parametere her at jeg håper noen har anledning til å kaste mer lys over saken.

Ja om jeg får tak i han på telefonen som avtalt så kommer jeg til å oppsøke han tenkte jeg!
Vil se om han faktisk har disse klokkene eller ikke.
Muskler er ikke noe problem, han møter 100kg med sunnmøring, så får håpe det holder :D
 
ArthurF skrev:
rkjersem, vær OBS på at han vet om denne tråden om du skal møte ham.

Når "hylekoret" stod på som værst i går sendte jeg ham en mail og ba om ett innlegg.

PS: Rolex-moderatoren, ikke flere "stygge" innlegg selv om du sletter de etter 2 minutter nå. Andre keyboard-terrorister kan også forholde seg rolig - jeg trenger ikke underholdning i dag. HerrUr: :)

:twisted: :twisted: :twisted:

Helt i orden for meg. Jeg har jo forsvart han hele tiden, har gjort en avtale om å møte han og regner med at han står ved den avtalen. Man er uskyldig til det motsatte er bevisst som jeg skrev tidligere i tråden :D
 
ArthurF skrev:
rkjersem, vær OBS på at han vet om denne tråden om du skal møte ham.

Når "hylekoret" stod på som værst i går sendte jeg ham en mail og ba om ett innlegg.

PS: Rolex-moderatoren, ikke flere "stygge" innlegg selv om du sletter de etter 2 minutter nå. Andre keyboard-terrorister kan også forholde seg rolig - jeg trenger ikke underholdning i dag. HerrUr: :)

:twisted: :twisted: :twisted:

Det hadde jo vært ypperlig med et innlegg fra selgeren selv! Da kunne vi få svar på spørsmålene vi har og evt legge ballen død.

- Hvorfor er bildet av DeepSeaen tatt fra eBay?
(http://cgi.ebay.com/Rolex-DeepSea-S...ches?hash=item19b6081ac3&_trksid=p3286.c0.m14)
- Hvorfor er uret lovt bort til flere kjøpere uten at de andre kjøperne har fått beskjed?

Enkelt og greit. Det er ikke noe jeg ville like bedre enn en selger med tilgang på brukte ur til en bedre pris enn det vi vanligvis ser på Finn. Inntil det er jeg skeptisk.
 
ArthurF skrev:
Men biler har du fortsatt ikke peiling på...

:mrgreen: Tvert i mot! Hver gang jeg er ute og kjører Skoda med Daytona på armen tenker jeg at jeg prioriterer riktig :D Når Audien til naboen er spiker har jeg fortsatt Daytonaen.

Men jeg respekterer at det finnes avvikende synspunkter på slikt ;)
 
Nytt medlem her!

Fannt disse sidene da jeg søkte litt på den meget omtalte selger. Han skrev i e-post til meg at han skulle sende klokken til meg så jeg fikk vurdere den og så eventuelt betale!

Skal holde forumet oppdatert,

Jeg dømmer ikke før alle fakta er på bordet!
 
Arild skrev:
Nytt medlem her!

Fannt disse sidene da jeg søkte litt på den meget omtalte selger. Han skrev i e-post til meg at han skulle sende klokken til meg så jeg fikk vurdere den og så eventuelt betale!

Skal holde forumet oppdatert,

Jeg dømmer ikke før alle fakta er på bordet!

Hvem sender klokken før man har mottatt betaling? Og så kunne du eventuelt betale? Det må være noe av det dummeste jeg har hørt!
 
Vel, jeg har vært i kontakt med ham også å hans historie om hvor han befinner seg skifter meget.

Siden jeg tilbydde meg å ta et fly til Haugesund, Bergen ELLER Stavanger så tenkte jeg at det ville være en fin test på om han hva seriøs, men han fortalte da at han holder på å bygge en hytte på Voss. Meget lemplig..........

"Han hadde solgt ca 60 klokker" seneste årene på finn og da jeg bad om 5-6 referenser ble han usikker å hva nødt til å "tenke hvem han solgt til".

Han tilbydde seg å sende på postoppkrav, som er greit, men da ville han ha et litet depositum betalt in på forskudd.............

For meg som har gjort mye handel på nett, så er det "red flags all over the place".....visst nok er man uskyldig til motsatsen er bevist, men jeg mener man i et forum som tidssonen er pliktet å varsle litt blåøyede og godtroende folk som håper å gjøre et kupp.

Det er velment fra min side. Blir bare gla hvis rkjersem virkelig får den til den prisen som er oppgitt og at klokken er ok. Klokken kommer jo ut på salg etter noen dager igjen..... :D

Bare husk....."if it looks like a duck, walks like a duck.....and sounds like a duck........it probably is a duck" :mrgreen:
 
Hvis en skal selge en Rolex i det hele tatt, er det vel vanlig å skrive mer om klokka enn kun to setninger og?
 
Sven Bertil skrev:
"Det var da voldsomt da!"

Hvorfor det? :eek:
Hvis du ser litt nøyere etter, så er det en link til at samme personen som er diskutert i tråden legger ut en Daytona på Finn. Samme linken som rkjersem postet like etter, kommentaren "Det var da voldsomt da" er til at vedkommende legger ut nok en Rolex (nr 3) på kort tid, som ligger lavt i pris.... Kom kanskje litt dårlig frem at det var en link med kommentar til det linkede innholdet...... :D
 
"Siden tråden allerede er off-topic og HerrUr klokelig etterlyste mer "piss" på forumet så skal jeg svare."

Mulig det var ironi fra din side ArthurF, men hvis det skulle være noen misforståelser så vil jeg bare si at jeg aldri har etterlyst "piss" på Tidssonen. Det behøver ikke komme "piss" ut av uenigheter og debatter med litt temperatur. Det kan fint kombineres med saklighet og normal høflighet overfor de andre brukerene :)
 
Tilbake til tema ...

Jeg vil be alle som har en mindre fordelaktig erfaring med selger om å sende inn en kommentar til Finn.no. Jeg mener selger i det minste er på kant med god folkeskikk og i verste fall er en svindler. Jeg har vært i kontakt med Finn vedrørende andre selgere som ikke oppfører seg, og de er svært interesserte i tilbakemeldinger. Både om regelrette svindelforsøk og selgere som ikke respekterer avtaler. Det siste er kanskje bagatellmessig, men jeg synes det er verdt å påpeke.
 
Jeg er tidvis i dialog med Finn om annonser. Selger har oppgitt til dem at klokken ble solgt i går for kr 44.000. Dersom noen fortsatt tror de skal kjøpe klokken vet jeg hvor jeg ville sendt en klage ...
 
rkjersem skrev:
Anders skrev:
rkjersem, kommer du til å oppsøke ham for å se på klokken?

Hadde han holdt til i Oslo hadde jeg helt klart tatt en tur for å se på disse klokkene hans. Dersom det åpenbart dreier seg om fake ur hadde jeg sporenstreks levert en politianmeldelse. Om klokkene er i orden er det likevel noe snodig over å love klokkene bort til en masse forskjellige folk.

Det er såpass mange uklare parametere her at jeg håper noen har anledning til å kaste mer lys over saken.

Ja om jeg får tak i han på telefonen som avtalt så kommer jeg til å oppsøke han tenkte jeg!
Vil se om han faktisk har disse klokkene eller ikke.
Muskler er ikke noe problem, han møter 100kg med sunnmøring, så får håpe det holder :D

Traff du fyren? Spent på å høre hvordan det eventuelt gikk... :D