Hva leser dere om dagen?

Noe mer uleselig enn iren som surrer rundt i Dublin har jeg aldri kommet over.
Jeg kom aldri forbi side 10, mistenker at 99% av befolkningen ga seg der og ble enige om at vi kaller det et mesterverk for å ikke fremstå dumme....
Denne er i en helt annen kategori enn "mesterverket" ingen fornuftig person har lest;)
Eg leste igjennom heile. Mest pga dette var tiden før starlink og gyrostabilisert tv . Den var en lidelse av en bok , men særlig effektiv til å sovne av . Tok meg vel nesten 7 veker ettersom der var manko på annet lesestoff .

Akkurat no er eg halvegs I Erik Bertrand Larsen mentale rehab. For å oppsummere så langt . Stå opp tidlig og re senga . ( han er ex militær )

• Liker
Reaksjoner: Goatboy
wager.jpg

En av de beste bøkene jeg har lest de siste årene.
Jeg har eid et par båter selv, men er på ingen måte ingen maritim person. Har faktisk aldri vært på en seilbåt hele mitt liv unntatt en omvisning på en av nasjonens 3-mastere i 9 klasse.
Dette var utrolig fascinerende lesning og anbefales på det sterkeste.

Vis vedlegg 382182

En av de beste bøkene jeg har lest de siste årene.
Jeg har eid et par båter selv, men er på ingen måte ingen maritim person. Har faktisk aldri vært på en seilbåt hele mitt liv unntatt en omvisning på en av nasjonens 3-mastere i 9 klasse.
Dette var utrolig fascinerende lesning og anbefales på det sterkeste.
Leste "Den Tapte byen Z" av samme forfatter for et par år siden. Kjenner meg igjen i det med fascinerende lesning. Hadde ikke fått med meg denne, så takk for tipset.

Leste "Den Tapte byen Z" av samme forfatter for et par år siden. Kjenner meg igjen i det med fascinerende lesning. Hadde ikke fått med meg denne, så takk for tipset.
Har også lest «Den tapte byen Z» tidligere og dette er i samme leia. Utrolig fascinerende og godt skrevet begge bøkene. Mange år med research.

• Liker
Reaksjoner: Raspeball
Det går i dansk krim. Jeg liker disse bøkene veldig godt,og endelig kom bok nr 5 ut.
Men for enkelhets skyld,så leser jeg 3 bøker samtidig,og hører 2 forskjellige lydbøker når jeg er på jobb

Vedlegg

• 17295147350564005728517837249097.jpg
    17295147350564005728517837249097.jpg
    237 KB · Visninger: 0
  • Liker
Reaksjoner: Pollux
Er en annen bok eg har lest der handlingen utspiller seg over et døgn , en bok mange kaller det 20 århundrets største roman . Siden den fadesen av en bok (Ulysses ) så er eg skeptisk til konseptet.

-Det finnes jo mer vellykkede forsøk, du har jo eksempelvis Lowrys 'Under the volcano' som skildrer en dag i livet til hovedpersonen. Absolutt lesverdig. Koster en dollar (!) på Kindle.

@OddE 1 dollar altså . Det er billig. Eg har egentlig aldri fått til å lese på tablett. Fysisk format er foretrukket .

1000020889.jpg

Etter den mentale rehaben må det bli noke fiksjon .

Anbefaller foresten å lese Norvald Tveit: en vestnorsk stat . Satire som alle frå bygda ihvertfall kjenner seg godt igjen i.

@OddE 1 dollar altså . Det er billig. Eg har egentlig aldri fått til å lese på tablett. Fysisk format er foretrukket .

-Helt enig i at fysisk format er langt å foretrekke (iallefall så lenge man ikke skal bære rundt på det...) - men om man har et lesebrett (type Kindle, Kobo osv - med eInk-skjerm), er det faktisk overraskende nær følelsen av å lese på papir.

Det var slett ikke verst å ha Gibbons 'Decline and Fall...' med seg på flyet UTEN å ha med seg tredve kilo bøker.

• Liker
Reaksjoner: mr_frodo
Landnåmabok, fortellingen om de første nordmenn som bosatte seg på Island, og hvor de kom fra i Norge. Forrige gang jeg hadde tilgang på den var det gjennom biblioteket i småbyen der jeg bodde for mange tiår siden. Den fantes kun på gammelnorsk/islandsk, og det eneste eksemplaret tilgjengelig var i universitetsbiblioteket i København, og var over 100 år gammelt og skulle kun bli brukt på lesesaler. Jeg hadde et godt forhold til bibliotekdamen, så hun fikset den til meg på utlån hjem. Jeg husker godt hvordan det tok tid for meg å sørge for at det jeg leste var korrekt.

Spol fram til i dag og mitt nye eksemplar i engelsk oversettelse, jeg kan endelig lese den fra begynnelse til slutt. Det er faktisk litt flaut at denne ennå ikke er oversatt til norsk.
Mulig du ikke regner det som norsk, men Landnåmaboka finnes på nynorsk :)

• Liker
Reaksjoner: Blodstrupmoen