Hva nå?

Medlem
25. juli 2012
Sted
Lillehammer
Jeg trenger noen tips, vet rett og slett ikke hva jeg skal fylle den siste plassen i klokkeboksen med. For det er nemlig en siste plass, enighet i heimen gir rom for seks klokker i “sving” til en hver tid. ;)

Det kan se ut som om det mangler en ren dressklokke, men jeg synes egentlig at flere klokker i samlingen er dressy nok så det holder. Jeg drømmer kanskje om noe i gull men vet ikke helt hva, er jeg kanskje for mett nå? Ikke blærete ment dette her men det er stor forskjell på å gå i matbutikken når du er sulten og når du er forsynt…

Jeg har lært veldig mye her på TS siden jeg ble medlem, gode tips om kjøp og gode tips om teknikk. Derfor spør jeg litt åpent om tips til den siste plassen i boksen. Jeg har god tid, neste prosjekt nå er til fru Bluebear :)

Dette er min samling i dag:

Rolex Submariner 116610
Rolex Datejust II 116300
Omega Speedmaster
Patek Philippe 5980
Panerai 270
Audemars Piguet RO 15300

blaabear_sotc.jpg

Redigert:
Først og fremst, gratulerer med en flott samling. Mett blir man jo aldri, tar bare litt tid før man blir sulten igjen..

Hva med en Glasshüte Orginal Senator Panorama Moonphase i gull Referanse 100-04-32-15-04

Utrolig flott samling! Du har jo samlet de mest ikoniske sportsurene. Gull, Lange/JLC (budsjettavhengig) og dress er det første som slår meg :cool:

Fantastisk samling.

Den samlingen der hadde kledd en Breguet Marine eller en Vacheron Overseas, eller kanskje en Patrimony.

Eller hvorfor ikke satse litt mer utradisjonelt på en FP. Journe for eksempel...

Fantastisk samling! Den varmer et TS-hjerte :mrgreen:

+1 på Fp Journe!!

Eller du kan gå gull. Vet ikke hva budsjettet er, men en Day Date er jo flott, til og med Sky Dweller :)

Edit: hva med en vintage DD med Stella-skive, feks grønn. Vannvittig kul! 100k :)

Jeg stemmer for noe dressy i gull. Noe JLC i ultra thin serien, kanskje en GO Sixties, eller noe vintage? Behagelig å bruke andres penger... Og en +1 for boksen som den er idag.

Enig med @Santos-Dumont i at en Breguet Marine hadde vært bra, men synes du "mangler" en månefase. Hva med en perpetual kalender fra ALS, JLC, PP, Breguet? Gull om du vil.

Ellers så er den samlingen din skikkelig siklemateriale! Kan jeg få dibs på den blå APRO når den skal ut?

Redigert av en moderator:
Flott samling, definitivt. :) Med fare for å gi et (for) generelt råd fremfor noe spesifikt jeg liker selv; du bør ha ei klokke med lys / hvit urskive som motvekt / supplement til samlingen.

Du har allerede en perfekt samling i mine øyne, men siden den siste plassen er åpen vil jeg slå et slag for denne...
55%20Master%20Ultra%20Thin%20Moon%2039.jpg

eller...
TP-109-032-Zoom-front-72dpi2.jpg

eller...
nEO_IMG_glashutte_original_panoinverse_xl_620x464.jpg

Kast alt som er nevnt til side, er denne du skal ha:

[video=youtube;f9sI1XXwquk]https://www.youtube.com/watch?v=f9sI1XXwquk&list=FLlVxNyh4_i0sYajc7nqfWEw&index=13[/video]

..men spøk til side ettersom det kun er jeg og et fåtall andre her på sonen som liker Hublot, så er jo denne videoen meget flott:

[video=youtube;rPCFlLcTXRY]https://www.youtube.com/watch?v=rPCFlLcTXRY&list=FLlVxNyh4_i0sYajc7nqfWEw&index=8[/video]

..og JLC har mange flotte ur, personlig liker jeg godt Navy Seals modellene deres.

Veldig flott samling!
Jeg stemmer for JLC ultra thin moon eller en JLC reverso med månefase

Redigert:
Her er det ingen tvil. Du mangler en Daytona med hvit skive eller en JLC reverso. Fritt valg:)

Du har jo så og si den perfekte samlingen allerede @Bluebear :)

Hadde jeg sittet med denne samlingen og lurt på veien videre så tror jeg kanskje jeg hadde sett mot noe litt spenstig.. Folk her inne er jo så konservative!
Dette google-søket bruker jo å gi mange fine resultater: https://www.google.no/search?q=haut..._24QSKlYHACw&ved=0CAgQ_AUoAQ&biw=1440&bih=809 ;)

Nå er det jo litt vanskelig å si noe uten å vite noe mer om budsjett, men slenger med noen bilder for litt inspirasjon (og det er jo lov å drømme litt) ;)

wDSC03179-1050x700.jpg

La-H1-Hydro-Mechanics-de-HYT1.jpg

Triad.jpg

7027BR-R9-9V6.gif

HLRQ01.jpg

Takk for tips alle sammen! Her var det mye bra, absolutt flere jeg vil se nærmere på her. HYT er jo virkelig noe utenom det vanlige :) men tviler på at det er dit jeg skal nå ;)

Har noen prøvd noe fra Richard Mille?

@Entropy, den Bregueten er jo bare helt rå!