Hva nå?

@Bluebear om den er! Og de har den vel på Tidemann nå. Det verket er helt sinnsykt. Frekvensen er så sykt rask, og balansen svever elegant nærmest i luften. Tallene på skiven er svulstig buete, som om de roper se på meg, ta meg, her er jeg! Og detaljene forøvrig er helt eksemplariske.

Strl osv opplever jeg som ultimat i forhold til dine andre ur, og du får noe ekstremt allsidig imho når det kommer til gull. Dressy samtidig barsk sommerklokke. Tenk å ligge på stranda med den på en matchende brun gummi (på folde).

Redigert av en moderator:
Kommer vel an på hvor langt opp i pris du hadde tenkt deg å gå.

Jeg ville nok gått for en VC, GO eller JLC. Personlig er jeg svak for VC Overseas chrono, Glashütte Senator Sixties chrono, GO Panomatic Lunar, JLC ultra thin moonphase, JLC Master Calendar, JLC Master Memovox blant annet.

Relativt stort spenn i utseendet på disse klokkene dog, men alt annet enn VCen synes jeg er relativt dressy. Kanskje ikke klassisk dress, men nære nok.

Som flere har påpekt har du en fantastisk samling. Og det er tydelig hva du liker: vi kan vel kalle dem sportsklokker. Da er spørsmåler om du vil ha mer av samme type, eller om du kan tenke deg å gi den siste plassen til noe annet.

I kategorien noe annet kan kanskje en mer klassisk finklokke være noe å tenke på. Da bør det, med tanke på de klokkene du har i samlingen, være noe spesielt. Flere har foreslått noe fra Jaeger-LeCoultre, og det støtter jeg. Andre alternativ kan være:

Laurent Ferrier Galet (mange modeller/fargekombinasjoner, her er en mer diskret):

laurent-ferrier-galet-micro-rotor-1.jpg

H. Moser & Cie

web_moser_2327-0402_PR.jpg

Denne heter Venturer, og ble lansert på SIHH i år. Finnes i en rekke fargekombinasjoner, blant annet denne frekke rakkeren:

H-Moser-Venturer-Small-Seconds-Red-Gold-Fume-Dial-Detail.jpg

Modellen Monard kom i 2013:

H-Moser_et_cie_Monard_Rose_gold_Fume_Dial_343_640_360_s_c1_center_center.jpg

Også denne finnes i en rekke varianter.

Eller hvorfor ikke noe fra Habring2, hvis du synes de over blir for dressaktige?

3_28.jpg

Triple-Date-Moonphase-Jumping-seconds-blue-Habring2-2.jpg

Habring-2-36mm-one-button-Chrono-ZM-3.jpg

Redigert:
En eller annen versjon av RM 011 får min stemme :cool:

Redigert:
En virkelig flott samling @Bluebear :D

Ser at du "mangler" en JLC og en gullklokke - bør jo absolutt slås sammen til den mest ikoniske modellen fra JLC:cool:

Mitt forslag :

jlcwhiteside1a.jpg

Baksiden :

jlcsideblack1a.jpg

Du må nok fort utenlands for å få tak i en av disse, men likevel.......

Du har jo en del ikoner i samlingen din. Hvorfor ikke fortsette i samme stil og gå til anskaffelse av Jaeger-Lecoultre Reverso Ultra Thin Duoface ???

Pros: To-i-en, in-house, ikon, lang historie, gmt og ekte true gent-stil :)
Cons: Ingen

Redigert:
Reverso er en meget het kandidat hos meg @The Player og @SimSVa, jeg har et bilde fra Oslo GTG i vinter hvor jeg prøver The Player sin og jeg liker den godt!

Ellers må jeg si at alle forslagene er helt fantastiske! Takk for alle innspill :D

Ser at du allerede har fått mange gode forslag her.
Støtter en JLC i gull.
Med en slik samling av klassikere ville den vært et perfekt tilskudd.:)

En RM eller MB&F type avant-garde high-tech klokke er jo kult, men den blir jo liksom utskuddet i samlingen da...:confused:

Virkelig rå samling @Bluebear !

Har du plass til en til mener jeg du mangler et flott vintage ur i samlingen. Det kan jo være mye.. Men hva med en Rolex Redsub, Double red Seadweller eller Explorer 1655?

Eller synes jeg en JLC Reverso med hvit skive hadde passet meget bra inn. Gjerne vintage. Da får du både et dressur, hvit skive og vintage inn i boksen :D

Hei, det er en vanvittig fantastisk samling du har, og en gøyal tråd har det blitt.

VC, Breguet, Blancpain og IWC er jo alle klare kandidater.
Jeg støtter flere her som har foreslått JLC som et godt alternativ, Reverso er jo et ikon, men JLC har mange andre modeller som passer fint inn i samlingen din.
Eller om du beveger deg ut av Sveits og inn i Tyskland, så er det nok kun ALS som er aktuelt for deg, da du vil ha det aller beste.
Alternativt en tur til Japan og Grand Seiko eller Credor.

Eller så kan du prøve å se på Independent, en spennende og mangfoldig verden som ligger rett ved siden av den vanlige horologiske verden.

Lykke til med valget.

Du trenger jo en dressklokke, og det naturlige valget er en helt planejane Jaeger Le Coultre Master:

jaeger-lecoultre-master-control-watch-1.jpg

Så hadde jeg byttet ut Omegaen med en original moonwatch, eller enda bedre Zenith Striking 10th:

zenithstriking10th-3.jpg

Fælt så konservative alle skulle være! Når man bruker andre sine penger må det jo være lov å ha det litt moro :mrgreen:

Hva med en Armin Strom??

2014-04-04_0005.jpg

Og ja, det er et seriøst poeng her @Bluebear. Jeg tror du vil få mye glede av å lete etter en perfekt klokke blandt de mindre vanlige klokkemerkene. Du må da bruke tid å krefter på å finne noe du vet du kan trives med over lang tid fordi salgsmarkedet her i Norge kanskje ikke er så stort. Jeg tror du vil ende opp med et ur du er svært fornøyd med og som ingen klokkeinteresserte klarer å holde fingrene borte fra. Du vil ha noe helt spesielt, som nesten garantert ingen andre i landet har! Samlingen din er helt nydelig, samtidig er den "konservativ" og du kan selge alle klokkene du har på dagen uten noe problem (rent markedsmessig). Er det ikke da på tide å slå ut håret å være litt crazy? ;)

Samtidig så har du jo en såpass imponerende samling at du TRENGER jo ikke en ny klokke, og det at du ikke helt vet hva neste tilskudd skal være ser jeg på som en god mulighet til å være litt ukonvensjonell.

Nå er det som sagt svært lett å bruke andre sine penger og jeg vet overhodet ikke hva jeg ville gjort i din situasjon. Men jeg liker å tro at når samlingen min består av en Rolex sub (gull), en Rolex GMT Pepsi, en Panerai 372 eller 312, en Omega Speedmaster, en Glashütte Original Panorama date moon og en rose gold AP 15300 (min nåværende drømmesamling) OG det er åpning for en ny klokke... Da skal jeg ha noe helt spesielt :)