Hva nå?

Fælt så konservative alle skulle være! Når man bruker andre sine penger må det jo være lov å ha det litt moro :mrgreen:Samlingen din er helt nydelig, samtidig er den "konservativ" og du kan selge alle klokkene du har på dagen uten noe problem (rent markedsmessig). Er det ikke da på tide å slå ut håret å være litt crazy? ;)

Samtidig så har du jo en såpass imponerende samling at du TRENGER jo ikke en ny klokke, og det at du ikke helt vet hva neste tilskudd skal være ser jeg på som en god mulighet til å være litt ukonvensjonell.

Her var det mange gode poenger @acnorway! Jeg har selv tenkt en del på det du nevner i sitatet over. Samlingen slik den er i dag er kanskje noe "mainstream" og mangler kanskje et "hjerte" Men, jeg er veldig fornøyd og nyter klokkene mine (noe min Instagram konto kanskje bærer litt preg av :p)

Og for all del, jeg "trenger" på ingen måte en ny klokke men så er det da en ledig plass i denne klokkeboksen jeg har... Litt spøk det siste der, men jeg har satt meg selv et mål om seks klokker og er i villrede om den siste plassen.

Etter alle gode tips i denne tråden har jeg begynt å se et lite mønster om neste ønske hos meg selv, igjen takk alle sammen!

Men jeg er på ingen måte i mål så jeg tar gjerne flere tips :)

En pute mangler klokke

DSC01539.jpg

Redigert av en moderator:
Du har fem klokker i stål, alle er omtrent 40mm, fra kjente produsenter, med et design som ikke går helt bananas. Kanskje fortsette i samme stil?

Omega De Ville Tresór. 40mm. Slank kasse i rødt gull. Opptrekk. Acejewelers priser den til 10000Euro inkl 21% mva.

Omega-De-Ville-Tresor-BaselWorld-2014-Ace-Jewelers-2-1024x682.jpg

Omega-De-Ville-Tresor-BaselWorld-2014-Ace-Jewelers-3-1024x682.jpg

Omega-De-Ville-Tresor-BaselWorld-2014-Ace-Jewelers-1.jpg

En meget flott samling! Du har samlet samtlige ikoner som er på min liste også, dog ikke nøyaktig samme modeller. Det jeg umiddelbart ser at du mangler er forøvrig som du selv sier, noe i edelt metall. Jeg savner forøvrig også en månefase i samlingen din, samt et ur med hvit/blå skive.

Jaeger LeCoultre - Master Ultra Thin Moonphase 39 (som flere har anbefalt)

jaeger-lecoultre-master-ultra-thin-moon-39.jpg

Og supplementert med en billigere Omega Seamaster Electric Blue / Tag Heuer Monaco eventuelt noe heftigere, avhengig av budsjett. :)

Redigert:

Du mangler en IWC.

IWC big pilot! En røff klokke som matcher de 5 andre.

Hvis match ikke er viktig, men en klokke som dekker andre behov enn dem du har: IWC portuguese (fra de enkle til perp.cal i gull, og fås i mange flotte skivefarger).

Forøvrig en fantastisk samling!

Hva med den flotte VC'n @Mogens la ut isdag?
Ellers vil jeg slå et slag for den alltid så legendariske Zenith El Primero.

Uansett ser jeg veldig frem til å se hva du bringer til neste Lurk møte;)

Du har en helt enestående samling @Bluebear rett og slett fantastisk.
Hva skal du ha nå! Hmm, jeg personlig ville gått for en JLC og da spesielt en Reverso.
Nå vet jeg ikke hva budsjettet ditt er, men en ALS Lange1 blir heller aldri feil:eek:
Spennede å høre hva du tenker når det nærmer seg kjøp:)

Det har blitt en foreløpig, men helt fantastisk "ventepølse" Kanskje den til og med blir, og at det er noen av de andre som må ut...

Frasen "dette blir en keeper" er det vel ikke lov å si på TS :p

VPDJ.jpg

Den DJ-en var pen. Overraskende pen. Tror jeg hadde valgt den fremfor Exp. I dersom jeg skulle valgt mellom de to. :)

Det har blitt en foreløpig, men helt fantastisk "ventepølse" Kanskje den til og med blir, og at det er noen av de andre som må ut...

Frasen "dette blir en keeper" er det vel ikke lov å si på TS :p

Joda!
Det er lov å si det!
Hvis det er lov å le!

Perfekt samling, @Bluebear :D

Slik jeg tolker samlingen din så mangler du en spesifikk klokke. Det er en Jaeger-LeCoultre på aligator rem. Jeg støtter @Golfballen sitt forslag og foreslår en Reverso. Den er ikonisk, klassisk og funker til über formelle settinger med dress såvel som casual Fridays med jeans og øl sammen med guttaboys.

Denne tråden hjalp godt i mine grublerier @Nessuno79... :)

For en klokke! :D:D:D

IMG_20140806_140319_zpsb1fe7ab4.jpg

Tak @Bluebear ;) Ja, jeg var HELT solgt etter at jeg fikk se @The Player sin identiske for en tid tilbake, og når muligheten bød seg, så måtte jeg bare slå til. Kan vel ikke si at det er den klokken som har fått MEST skryt for hverken på hjemmebane eller nå på jobb, men det bryr jeg meg FINT lite om gitt. Trodde heller aldri at Reverso var -helt meg, men tok grundig feil der. Måtte bare overbevise meg selv om at "Ikke bare er det kanskje en av verdens flotteste dress/penklokker, men det er jo en sportsmodell også!" (Men driver forholdsvis lite med Polo enn så lenge;) ) Og når snat skal sies så er det vel heller modellene med stålbakside som kan sies å være helt tro mot opprinnelige designet og tanken bak rerversomekanismen. Men, når man lar kassen være baseplaten til urverket (dvs alt er montert direkte inn i kassen og ikke i et løst urverk som så settes fast i kassen, som på så og si alle andre klokker) ja, da får man et MEGET robust urverk gitt.

Lykke til! (og holder på med en aldri så liten mini review jeg legger ut her i "klokkediskusjon" etterhvert for de som er interessert)