Hva skjer med Rolex og levering?

Personlig blir jeg litt lei disse lange ventelistene på diverse modeller fra Rolex. Står selv på liste på den nye Daytonaen men tviler på at den AD’en jeg står på liste hos klarer å levere til meg før 3-5 år så tviler på det blir noe ut av dette.

Håper hypen roer seg snart så det blir mulig å gjøre et godt kjøp på Rolex igjen:)

"Scarcity is the new luxury"

Forståelig at man holder igjen noe på prod. slik at man ikke ender opp som Levis, Lacoste mfl på 90-tallet, der oversvømming av markedet nesten knakk ryggen på hele brandet.
Men om man overdriver, som nå, tiltrekker man seg bare resellere, "rich kids on IG", hypebeasts og andre tullinger som kun er ute etter profitt & show-off-faktoren. Er virkelig Rolex interessert i å assosieres med disse?

Men hvorfor kjøper dere ikke Sub´n på nettet hvis den er tilgjengelig da?
Har aldri kjøp noe på urverket.no men er det så j@vle å kjøpe der?

Vel, når veil er 76k for en 116610LN og urverket skal ha 85.195,- med "uviss leveransetid" så forklarer vel det mye?

Rolex i stål er jo bare så dørgandes kjedelig. Jeg skjønner ikke at det skal være noe særlig etterspørsel å snakke om i det hele tatt for å være ærlig.

Se bare på den Zenith 410'n i roségull på K/S for eksempel? Til "samme pris" som en stål-sub? Er ikke i tvil om hva jeg ville valgt..

Om du håper på å finne spikerstål hos en AD idag, tror jeg du skal vente lenge.. Spikerstål er nemlig et slenguttrykk for vintage Rolex(vil tro det gjelder andre merker også, men i all hovedsak Rolex..).

Det hadde vært noe. Det var nok bare mine overivrige pølsefingre som snubla litt:)

Rolex i stål er jo bare så dørgandes kjedelig. Jeg skjønner ikke at det skal være noe særlig etterspørsel å snakke om i det hele tatt for å være ærlig.

Se bare på den Zenith 410'n i roségull på K/S for eksempel? Til "samme pris" som en stål-sub? Er ikke i tvil om hva jeg ville valgt..

Likevel er det få her inne som har kjøpt og solgt så mange Rolex i stål som deg.

Rart det der ;)

Veldig rart! Jeg skjønner det ikke selv engang. Må liksom alltid ha noen Rolexer, men blir ikke brukt. Når de selges, så kommer savnet.

• Liker
Reaksjoner: Fulgur
Veldig rart! Jeg skjønner det ikke selv engang. Må liksom alltid ha noen Rolexer, men blir ikke brukt. Når de selges, så kommer savnet.

Trodde de bare ble solgt fordi det dukket opp uforutsette utgifter? Som nye vinterdekk og lignende. Heldigvis har du alltid en god grunn til å selge klokkene dine, entusiast som du er. Det som er kjipt er folk som kjøper og selger for å tjene penger, men der er heldigvis ikke du.

Trodde de bare ble solgt fordi det dukket opp uforutsette utgifter? Som nye vinterdekk og lignende. Heldigvis har du alltid en god grunn til å selge klokkene dine, entusiast som du er. Det som er kjipt er folk som kjøper og selger for å tjene penger, men der er heldigvis ikke du.

Hva er greia med at du slenger med leppa/drar pekerfingeren enten det er Loevhagen eller noen andre medlemmer? Tror du du er bedre enn resten av oss? Isåfall dra dit pepper'n gror, mr lynboy.

• Liker
Føyer seg bare inn i rekken av drittsekk kommentarer ja. På tide å teste «ignore» knappen.

@Lyngutt er ingen drittsekk

01.jpg

• Liker

Lavmål!

Selv om jeg kan være enig i siste linje om Zenithen, om du hadde fulgt med i Rolexprisene.
Håper inderlig noen snapper den opp for en del over «stålsubpris».

For en som har lyst på Rolex, men ikke har prøvd noen modeller på armen - hvordan får man prøvd feks Sub og Sea Dweller når alle AD i Norge har ventelister og ingen på lager? Kjøper ikke en uten å ha prøvd modellen først...