Hva skjer med Rolex og levering?

For en som har lyst på Rolex, men ikke har prøvd noen modeller på armen - hvordan får man prøvd feks Sub og Sea Dweller når alle AD i Norge har ventelister og ingen på lager? Kjøper ikke en uten å ha prøvd modellen først...

Hvis det er så ille på butikkene jeg tror at du må vente for en GTG du kan bli med for å prøve en del klokker der.
Jeg har prøvd en Sub "Hulk" 116610LV i en butikk en gang.
Jeg liker grønn men fikk ingen spesielle følelser der.
Men jeg er bare en raring som henger her på TS med uvanlige klokker:D

Spenstig at Blnr har steget 10k+ i asking price uten at butikkpris har gått opp. Er det inflasjon av idioter der ute som gjerne blar opp, eller har Rolex strupet tilførselen betraktelig?

For eget vedkommende - og kun det - kune jeg aldri tenke meg å betale over veil for noen moderne Rolexmodeller, med et mulig unntak av Daytona-c....Det er altfor mye pent å velge i til langt under veil blant andre merker og i vintage...

For en som har lyst på Rolex, men ikke har prøvd noen modeller på armen - hvordan får man prøvd feks Sub og Sea Dweller når alle AD i Norge har ventelister og ingen på lager? Kjøper ikke en uten å ha prøvd modellen først...

Usikker på Sea Dweller, men sub har de stort sett alltid inne på Bjerke (?). Ikke i stål selvfølgelig, men pleier jo å ligge noen der i gull :) Da får du en følelse av hvordan den sitter på armen. Antar at du jakter stål siden du nevner venteliste.

Veldig glad eg har min gamle 16600 på arma. Trur ikkje den vil synke i verdi akkurat, men kan ikkje tenke meg å selge. Den har vore med på for mykje.

Alle AD opererer med listepris, privatpersoner som videreselger priser markedspris, som i mange tilfeller overstiger pris fra AD.

Håper virkelig folk skjønner at det fins viktigere ting i livet enn å overbetale for en Rolex. Rolex har blitt så yndet som objekt nå, at en stor gruppe av kjøperne har ingen horologisk interesse for klokkene annet enn muligheten for verdistigning og show off faktor. Er ikke veldig mange år siden batman sto utstilt i vinduene rundt om kring... krakk i prisene ser vi neppe, men det kan fort bli kort ventetid når disse flipperne finner noe nytt å jage.. kryptovaluta kanskje??

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=111088580

Håper virkelig folk skjønner at det fins viktigere ting i livet enn å overbetale for en Rolex. Rolex har blitt så yndet som objekt nå, at en stor gruppe av kjøperne har ingen horologisk interesse for klokkene annet enn muligheten for verdistigning og show off faktor.

Rolex har vel alltid vært uret for posører. Personlig synes jeg det er lett patetisk, og det kunne ikke falt meg inn å betale over nypris for brukte ur.

Senest i går dukket det opp en ubrukt Daytona rett fra urmaker Jørgensen med 50% påslag (antagelig mer, siden Jørgensen også gir rabatter). Kanskje ideen om å ikke frigi sertifikater før etter 6 måneder ikke er så dum?

Alle vet at pengene vokser på trær og Rolex går bare opp...
Til evigheten og forbi!

Buzzlightyear.jpg

då har jeg vart i Dubai på ferie og sett litt på Rolex butikker. De har stort utbud av stål modeller og guld modeller. Daytona modeller finnes i guld, men nya Daytona-c må man stå i kø i 3 til 4 år

Jeg gjentar: Rolex i stål er dørgandes kjedelig. Funksjonelle til sitt bruk. Bading for eksempel.