Hva skjer med Rolex og levering?

Jeg tenkte egentlig det samme, men er for fersk i gamet til å lufte mine egne tanker offentlig. Tror modellene med maxi case vil bli mye mindre attraktive dersom det kommer en ny sub/gmt med de samme, eller bedre egenskaper, men med slankere kasse.

Slankere kasse, snakker vi da bare i høyden, snakker vi bare "kassen" utenfor de 40mm Rolex bærer, eller hva snakker vi egentlig? Personlig synes jeg kanskje at Rolex og kassen ikke er så veldig stor, så en for stor reduksjon vil gjøre den mindre attraktiv?

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Longhairdontcare
Kan noen

Slankere kasse, snakker vi da bare i høyden, snakker vi bare "kassen" utenfor de 40mm Rolex bærer, eller hva snakker vi egentlig? Personlig synes jeg kanskje at Rolex og kassen ikke er så veldig stor, så en for stor reduksjon vil gjøre den mindre attraktiv?

Jeg vil tro vi snakker lugs og crown guards, kanskje også str på ceramic insert.

image.jpeg
Kan noen

Tenker lugs og evt crown guards. Den blir veldig bredskuldret som den er nå, og bærer stort til å bare være 40 mm

Vis vedlegg 62511

Tenker lugs og evt crown guards. Den blir veldig bredskuldret som den er nå, og bærer stort til å bare være 40 mm

Er ikke det at den er bredskuldret, og bærer stort, veldig passende for dagens mote? I så fall, vil vel Rolex beholde dette designet? I følge Norsk AD, så selger jo Submariner bedre enn noen gang, i hvert fall her i Norge, så da kan det jo hende Rolex ikke vil pushe endringer før salget i hvert fall reduseres.

Synes faktisk det er litt trist at klokkebransjen følger opp etter teknologibransjen ved å lokke eksisterende kunder med relativt store endringer på eksisterende modeller, hele tiden. Tipper man føler seg litt kjip, hvis det kommer ny modell av den klokken man akkurat brukte 80k på... Var det sånn i gamledager også?

Et lite dilemma:
Dersom man liker best å ikke gå med lenke, ville dere foretrukket 16610 eller 116610 da?

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Morrison
Er ikke det at den er bredskuldret, og bærer stort, veldig passende for dagens mote? I så fall, vil vel Rolex beholde dette designet? I følge Norsk AD, så selger jo Submariner bedre enn noen gang, i hvert fall her i Norge, så da kan det jo hende Rolex ikke vil pushe endringer før salget i hvert fall reduseres.

Synes faktisk det er litt trist at klokkebransjen følger opp etter teknologibransjen ved å lokke eksisterende kunder med relativt store endringer på eksisterende modeller, hele tiden. Tipper man føler seg litt kjip, hvis det kommer ny modell av den klokken man akkurat brukte 80k på... Var det sånn i gamledager også?

Et lite dilemma:
Dersom man liker best å ikke gå med lenke, ville dere foretrukket 16610 eller 116610 da?

Tror ikke på noen revolusjon. Subtile forandringer kan dog være nok. Litt slankere kasse, litt smekrere dial og noe annet småtteri kan fort være det som skal til. Se bare på DJ2 - DJ41. Ligger farlig lenge til salgs og historisk lavt priset på bruktmarkedet DJ2's for tiden.

Redigert:
Synes Rolex lanserer modellene for fort. DJ2-DJ41, tykke lugs og lume/kort minunittviser på Explorer I....

Det er ventelister på sub i alle andre steder i verden.

Redigert:
Synes Rolex lanserer modellene for fort. DJ2-DJ41, tykke lugs og lume/kort minunittviser på Explorer I....

Det er ventelister på sub i alle andre steder i verden.

De tenker på en ting, mest mulig penger. Det er selvfølgelig forståelig, men jeg synes det også kan virke negativt. Som sagt, utrolig kjipt å føle at klokker er som en mobiltelefon. Du får med en gang følelsen at du sitter på noe utdatert dersom produsent kommer med en ny modell, som er så fantastisk og flott, at modellen du har bare er drit. Min iPhone 7 er bare noe jævla drit, etter Apple lanserte X og 8. Til og med iPhone 8 er bare noe jævla drit for meg, fordi jeg vet det finnes en X.

Dog er det kanskje bare jeg som er psykisk syk?

Enig @time , men det er nok bevisst. Folk med klokke-ocd blir fort misfornøyd med det de allerede har dersom det kommer små drypp med forandringer - kamuflert som forbedringer.

Enig @time , men det er nok bevisst. Folk med klokke-ocd blir fort misfornøyd med det de allerede har dersom det kommer små drypp med forandringer - kamuflert som forbedringer.

Det blir med andre ord ingen vintage i fremtiden, for da er alt pre 1990 forsvunnet, og alt etter 1990 er jo alle enige om at ikke er vits å ha.. For å sette det litt på spissen i hvert fall.

Hvem vil ha bole Rolex med verdens største case, og den der gamle Tesla X? Ingen om 30 år.

• Liker
Reaksjoner: rakerholm og Morrison
Det blir med andre ord ingen vintage i fremtiden, for da er alt pre 1990 forsvunnet, og alt etter 1990 er jo alle enige om at ikke er vits å ha.. For å sette det litt på spissen i hvert fall.

Hvem vil ha bole Rolex med verdens største case, og den der gamle Tesla X? Ingen om 30 år.

Tja.. Sett på en annen måte så er jo maxi case'n til Rolex ett nikk tilbake til de første Sub/gmt fra femtitallet. De har også redefinert seg selv hva presisjon, finesse og nøyaktighet angår. Tesla derimot, der er det ikke tvil. Den representerer bilbransjens kvartsepidemi! :D

Et lite dilemma:
Til ditt dilemma: jeg tror de fleste er enig at kassen til 16610 kler reim bedre en 116610. Men lenken til 116610 er jo så digg at du mest sannsynlig bare bruker den:)

Til ditt dilemma: jeg tror de fleste er enig at kassen til 16610 kler reim bedre en 116610. Men lenken til 116610 er jo så digg at du mest sannsynlig bare bruker den:)

Mitt problem er at jeg synes lenke er direkte kjedelig, og av den grunn er andre alternativer mye mer plausibelt.

Kan melde at de har to Yacht-Master i stål på lager hos Bergströms Ur i Göta.