Artig tråd, gøy å mimre litt. Selv har jeg alltid likt bil og kjøring. Min far derimot er ikke interessert, og har til dags dato ikke prøvekjørt en eneste bil han har kjøpt. Likevel ble det noen biler gjennom barndommen.
Peugeot 504, blå metallic, eneste bilen min far har kjøpt brukt, og var bilen vi hadde da jeg ble født tidlig på 70-tallet.
Opel Kadett ca 1975, knall gul. Han ble kraftig påvirket av en Opel-frelst nabo på denne tiden.
Opel Kadett, 1978, brun. Husker fremdeles dagen jeg ble hentet i barnehagen i den flett nye Kadetten. Skuffet var jeg fordi han ikke hadde kjøpt Mantaen jeg hadde sett og krysset av for i Opel-brosjyren. Beklager det store bildet.
Honda Civic, 1981, brun metallic, 5-dørs. Denne bilen hadde hele 5 gir. Utrolig hvor små biler en familie på fire kunne klare seg med før i tiden.
VW Passat C, 1983, blå. 75 hk bensin. Mener å huske prisen på denne var 112 000 kroner.
VW Passat CL, 1985, hvit. 90 hk bensin.
Lancia Thema, 1987, svart metallic. 120 hk bensin. Dette var minste motoren. Den ble også levert med en V6 på 150 hk og en turboversjon på 165 hk, alle bensin. Mener prisen var 225 000 kroner. Både utvendig og innvendig var denne bare helt nydelig. Servostyring og elektriske vinduer foran, pluss elektrisk takluke og antenne. Faderen for en flott bil! Da bilen var ny presterte jeg å bli sur på en kamerat fordi han tok på bilen og laget et ørlite fingeravtrykk på lakken. Joda, mektig stolt av fars nye doning. Dette var forøvrig første og siste gang han gjorde noe spenstig på bilfronten