Hvilke klokkemagasiner leser dere?

Medlem
28. juni 2010
Innlegg
451
Sted
Østlandet
Akkurat hentet 00/24 WatchWorld Scandinavia magazine, anbefales. Mye bra bilder, historier + Panerai ;)

http://www.0024watchworld.se/

Skjermbilde-8.png


Kr 69.- på Narvesen ;) Hva leser dere utenom nett?
 
KLOKKEMAGASINER

LESER ALT, TIL OG MED I SPRÅK JEG IKKE SKJØNNER ET KVEKK AV:grin:
Har endel hyllemeter med klokkeblader, er ikke sikker på hvor mye det er men det har blitt en hel del etter å ha kjøpt så og si alt jeg har kommet over de siste 25 årene.:)

Det går i Watch Time, Watch World, Watch, International Watch, Montres Magazine, Armband Uhren, In Sync, Uhren Magazin, L`Orologio, Orologio Da Polso, OR, Orologi, Klockor & Smycken, Watch Journal, Watch News, Chrono World, Watch, The Ultimate Watch Magazine, Plaza Watch og selvfølgelig alle andre som omtaler klokker.

Jeg leser en hel del andre blader også, dette koster en del kr når man legger sammen alt i alt. De koster jo ca i snitt en 100 lapp eller mer pr stk. Har sikkert kjøpt blader for flere hundre tusen kr.. Kunne fått noen kule klokker for de pengene, men det blir noe annet når man kjøper et og et blad. For meg så går en tur innom Narvesen lett på ca 5 til 6 hundrelapper.

Har begynt å trappe ned på bladhandling nå det siste året. Det går rett og slett for mye penger på det som jeg kunne brukt på mere viktige ting.. Det er jo ikke noe særlig å få igjen for brukte blader dersom man prøver å selge heller. Det er ikke snakk om varig verdi.
 
..faen, liker ikke at du "flasher" Galapagos'en M...er så sinnsykt misunnelig.:)
Heldiggris, jeg må vente 1 mnd før bladet er tilgjengelig på pad'en...
 
00/24 WatchWorld Scandinavia magazine - høst 2010 er ute ;)

P1020612.jpg


Lite Panerai om dagen, før så var det i hvert nummer.. men liker man klokker & foto er dette bladet
 
Jeg kjøper Watchtime og til tider Watchworld. Leser også så mange
klokkebøker og auksjonskataloger jeg har tid til. For "teorifreaks" vil
jeg anbefale George Daniels Watchmaking, sjekk også ut Zero hour
hvis militære ur er din greie.

IMG_3229.jpg
 
Takk for tips om bøker :D

Hvor kjøper man billigst Zero Hour forresten?
 
Det håper jeg virkelig :eek:

Apropos, noen som har leste denne?

Nei, men den ser ut som den er verdt og bestille:) Kunne godt
tenkt meg et sånt Vacheron Constantin "Corps of Engineers"
lommeur som er avbildet på forsiden også. Jeg vil forresten anbefale
denne boka. http://cgi.ebay.com/Vintage-Militar...241?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item563face281 selv om den
er på japansk så er den spekket med bilder. Skjønte lite når jeg skulle titte i den.
Har aldri lest en japansk bok før og visste ikke at de leste fra slutten av boka og
fremover:D