Hvilke valg har man ved bestillling av ny Rolex?

Hvis jeg alikevel må bestille med en lenke før jeg kan sette på em skinnrem, hva er mest behagelig eller å foretrekke av oyster og jubilee? Til info, så har hun 15 cm omkrets på håndleddet der klokken vanligvis sitter.

Om det er den klassiske rillete bezelen synes jeg utvilsomt jubilee lenken er penest. Om det derimot er den polerte, glatte bezelen kan oysterlenken være meget pen. Det er vell en smakssak som med alt annet

l.jpg

rolex-datejust-116234_99_LRG.jpg

...altså..herreguuud, kjenner det koker bare ved tanken!
Om du kjøper den dyreste klokka de har i sjappa for så å knuse den med hammer der og da skal da være likegyldig for de som selger.. Noe bør en butikkansatt klare å holde for seg selv!

Her er jeg faktisk uenig i prinsippet. Jeg synes ikke Rolex-forhandlere, som bør ha et lidenskapelig forhold til merkevaren Rolex, uten videre skal selge ur med uoriginalt tilbehør fordi om kunden er villig til å betale. Jeg liker at selgeren sier han synes en croco-rem ødelegger Rolexen. For å sette det litt på spissen: Om jeg var BMW-forhandler, og en kjøper insisterte på å få lakkert "B-Gjengen" på hele siden, hadde jeg ikke gjort det, uansett hva han betalte.

Her er jeg faktisk uenig i prinsippet. Jeg synes ikke Rolex-forhandlere, som bør ha et lidenskapelig forhold til merkevaren Rolex, uten videre skal selge ur med uoriginalt tilbehør fordi om kunden er villig til å betale. Jeg liker at selgeren sier han synes en croco-rem ødelegger Rolexen. For å sette det litt på spissen: Om jeg var BMW-forhandler, og en kjøper insisterte på å få lakkert "B-Gjengen" på hele siden, hadde jeg ikke gjort det, uansett hva han betalte.

Enig, det kalles å være stolt av produktet man selger, noe som er en holdning en som selger high-end klokker BØR ha, selv om ikke alltid produsentene har det.

AP royal oak shaquille o'neal edition, noen? Trodde ikke det.

Redigert:

Det hører jo med til historien at mens vi satt og snakket om å sette croco på en stål Datejust, satt vi med en helgull enellerannen kjerringrolex i hendene som kom originalt med horeblank crocorem med altfor feite hvite sting og de derre teite "solid end links"ene.

For selgeren var det altså en glimrende ide med en stygg skinnrem som det står Rolex på innsiden av, men ikke en flott custom-laget skinnrem som det ikke står Rolex på.

Det hører jo med til historien at mens vi satt og snakket om å sette croco på en stål Datejust, satt vi med en helgull enellerannen kjerringrolex i hendene som kom originalt med horeblank crocorem med altfor feite hvite sting og de derre teite "solid end links"ene.

For selgeren var det altså en glimrende ide med en stygg skinnrem som det står Rolex på innsiden av, men ikke en flott custom-laget skinnrem som det ikke står Rolex på.

Hehe. Jeg skjønner at dere tenkte som dere gjorde, jeg ville sikkert gjort det samme. Men samtidig så er jo smak subjektivt. Og han forholder seg til hvordan Rolex mener det skal være. Og det er det korrekte etter min mening. :)

Lol. Når man kan få reim på helgull hvorfor skulle da en reim ødelegge en i stål? Dette er jo bare for å "beskytte" gullmodellen og en helt idiotisk uttalelse av selger.

Imho.

Joda, skjønner hva du sier, men det blir samtidig litt tragisk. Det må være lov til å ha litt smak selv også, selv om du er autorisert forhandler. (Edit: dette som svar til mutriakis)

Etter å ha undersøkt litt, har jeg kommet fram til følgende konklusjon vedrørende bestillig av ny Rolex:
- Du kan bestille modellene som er angitt i gjeldene katalog og prisliste.
- I prislisten er det angitt hvilke tillegg du kan bestille til hver modell.
- Man kan bestille mer diamanter på skive, bezel og reim (men ikke færre?)
- Klokkehodet til modellene til med metallenke og skinnrem er forskjellig. Endelenkene på modellene med skinnrem er ikke løse, men støpt/sitter fast i klokkeholdet.
- Et søk på nettet viser at det mange tråder om lærremmer til Rolex og cottageindustri for lærremmer og løse endeledd til Rolex. Rolex går miste om et stort marked ved ikke å tilby lærremmer (utenom på kr. 140.000,- +++ modellene)
- Egentlig et merkelig valg å kun tilby lærremmer på de dyreste modellene. Vanligvis er det motsatt.

- En hjertesukk til slutt. De fleste bilmerker har en konfigurator, hvor man kan velge modell, farger, forkjellige felger og ekstrautstyr etter eget valg. Dette burde også være enkelt for Rolex å få til.
Jeg vil ha en Rolexkonfigurator :D

I forhold til hva du kan gjøre med en Rolex, hvilke regler er det i forhold til hvordan du kan kle deg når du har på deg en Rolex? :eek:

Redigert:
Frakken fordi man setter reim på en ss datejust? Ha ha. Noen er mer katolsk enn paven ;)

Er BMWen din franken hvis du bytter dekk? Felger? Hvis du setter på skiboks?

Jeg snakker om å skifte ut en større del med en uorginal del. Litt som å bytte panser med et driiitfett panser naboen mekket i kjelleren. Merkelig nok har jeg ikke så mye i mot NATO-stropper lengre, det er når man begynner å få tilsendt kinasydd strutselær at det blir fart i sakene.

Redigert:
Jeg snakker om å skifte ut en større del med en uorginal del. Litt som å bytte panser med et driiitfett panser naboen mekket i kjelleren. Merkelig nok har jeg ikke så mye i mot NATO-stropper lengre, det er når man begynner å få tilsendt kinasydd strutselær at det blir fart i sakene.
Blir vel mer som å kjøpe nye felger til bilen, som er produsert av en kvalitetsprodusent av ja... Nettopp felger. Ikke akkurat uvanlig

Jeg tror de fleste av oss er enige om at det er både moro og greit å prøve nye remmer på klokkene våre. Så kan vi være uenige om hvorvidt resultatet er vellykket eller ikke. Denne diskusjonen går vel mer på hvorvidt det er greit at forhandlere tilbyr å levere ur med uoriginale "deler". Jeg kjenner jeg har litt problemer med det, men respekterer at vi er forskjellige. :)

Når tråden først sklidd ut noe ... og for å svare på opprinnelig spørsmål:
"Hvilke-valg-har-man-ved-bestillling-av-ny-rolex?"

Du kan velge mellom Submariner 114060 og Submariner Date 116610 ;)

- håper trådstarter rukket å få de svaren han ville :)

Når tråden først sklidd ut noe ... og for å svare på opprinnelig spørsmål:
"Hvilke-valg-har-man-ved-bestillling-av-ny-rolex?"

Du kan velge mellom Submariner 114060 og Submariner Date 116610 ;)

- håper trådstarter rukket å få de svaren han ville :)

@adamskater: du bør prøve deg på en stand-up scene! Om du ikke allerede er der? Ler ennå:) Faktisk daglig av dine innlegg.

Edit: uten at dette innlegget hjelper med å få tråden på rett spor igjen:) Sorry trådstarter!

Redigert av en moderator: