Hvilke valg har man ved bestillling av ny Rolex?

Medlem
15. feb. 2013
Sted
Wonderland
Vurderer og bestille en ny Lady datejust 36 mm i stål til kona, men hun vil ikke ha stålrem.
(Brukt er ikke aktuelt. Nyfølelsen er viktig for henne),
Kan de bestilles med skinnrem?
Kan skinnremmen bestilles i forskjellige farger?
Eller kan man bare bestille katalogmodellene?
Hvor lang bestillingstid tror dere man må regne med?

Redigert:
Ta kontakt med en Rolex-forhandler. Der får du nok de beste svarene. Husk bare at noen forhandlere er mer konservative og mindre fleksible enn andre :)

Ny DJ på reim tror jeg kan bli et problem (vet ikke!), men det er vel bare å ta en tlf til Lervik ur og få det avklart :cool:

Rolex leverer kun skinnrem på helgullmodeller.
Valget blir å kjøpe den på lenke og kjøpe en aftermarket skinnrem vil jeg tippe

Da blir det en telefon til knut. Har sett at helgull har skinnreim, så jeg hadde håp om at man kunne mixe og matche klokkehus, skiver, visere, bezel og rem som man ønsket om man bestilte ny fra AD :)

Da blir det en telefon til knut. Har sett at helgull har skinnreim, så jeg hadde håp om at man kunne mixe og matche klokkehus, skiver, visere, bezel og rem som man ønsket om man bestilte ny fra AD :)

Det tror jeg nok du må glemme dessverre. Tviler på noen AD'er vil franke' nye Rolexer, eller andre nye ur for den saks skyld for å mixe deler. Men lov og spørre da:0)

Det finnes jo et stort utvalg av skiver du kan velge mellom. Du kan jo også velge modellen med glatt stålbezel eller hvittgull "riflet". (Eller TT, diamonds osv.)

Du får nok ikke levert den uten lenke, men jeg tipper de fleste forhandlere vil være behjelpelige med rem og spenne i tillegg...

Det tror jeg nok du må glemme dessverre. Tviler på noen AD'er vil franke' nye Rolexer, eller andre nye ur for den saks skyld for å mixe deler. Men lov og spørre da:0)

Joda,

Når jeg kjøpte Datejust til fruen så fikk jeg velge urskive, bezel og lenke :)

Takk for mange fine svar.
Men det er valgets kvaler. Det skal være en hverdagsbeater. Hun likerlettleste, enkle sporty ur. Hun liker ikke å gå med gull og diamanter til hverdags.
Denne: Datejust 36 mm med blå arabiske tall
OFFICIAL ROLEX WEBSITE - Timeless Luxury Watches
Eller denne: Yachtmaster 168622 stål
OFFICIAL ROLEX WEBSITE - Timeless Luxury Watches
:confused:

To gode kandidater! Dersom hun passer YM 40mm ville jeg valgt den! Hvis den er for stor er DJ-en nydelig! Litt mer pikete i all syn pynt:) Samtidig så er YM også ganske feminin, men syns 35mm utgaven er litt rar (har en venninne som har den i TT) og en kammis som har den i 40 mm, hvilket er mye penere (IMO)!

Du får nok ikke levert den uten lenke, men jeg tipper de fleste forhandlere vil være behjelpelige med rem og spenne i tillegg...
You'd be surprised.
Ekspeditøren hos Bjerke på Karl Johan så på oss som om vi hadde kalt mora hans et enkronesludder da kameraten og jeg diskuterte oss i mellom å sette en krokodillerem på en stål Datejust, og han brukte ord som "ødelegge".

Hva med å kjøpe med lenke, og kjøpe disse custom endeleddende fra etur?
attachment.php

You'd be surprised.
Ekspeditøren hos Bjerke på Karl Johan så på oss som om vi hadde kalt mora hans et enkronesludder da kameraten og jeg diskuterte oss i mellom å sette en krokodillerem på en stål Datejust, og han brukte ord som "ødelegge".

Ha ha!!! For en dust!!! Bjerke altså...

Takk Talisker. De endeleddene til Etur så perfekte ut. Jeg lette etter Etur på nettet. Det er vist et medlem på Rolexforum.com som lager disse som heter Eugene. Jeg fant ikke noe kontaktinfo uten å lage en profil på Rolexforum.

Jeg fant i alle fall mange bilder av Rolex på lær og gummireim her Chronomania - Pour ceux qui veulent monter leur Rolex Sport sur cuir

Bare lag profil og send han en PM. Kan ta litt tid å få tak i han til tider, men han har plenty med referanser og er soleklart good guy. De koster 60 USD for SS tror jeg. Gi meg en heads-up hvis du skal bestille, så kanskje jeg slenger meg på. Har siklet på de lenge...

You'd be surprised.

...altså..herreguuud, kjenner det koker bare ved tanken!
Om du kjøper den dyreste klokka de har i sjappa for så å knuse den med hammer der og da skal da være likegyldig for de som selger.. Noe bør en butikkansatt klare å holde for seg selv!

Hvis jeg alikevel må bestille med en lenke før jeg kan sette på em skinnrem, hva er mest behagelig eller å foretrekke av oyster og jubilee? Til info, så har hun 15 cm omkrets på håndleddet der klokken vanligvis sitter.

Redigert:
Her har du et par steder hvor du får kjøpt reimer som festes med originale endeledd, da må du i så fall kjøpe noen av de eldre åpne endeleddene da disse reimene ikke passer på solide endeledd. Disse reimene fåes i 40 farger og er laget av silikon og koster ikke all verden.:) Åpne endeledd finner du på ebay.:)

Il Cinturino Brevettato

Her kan du se alle eller ihvertfall mange av variantene:

La passione per il tempo