Når e-Golf har en rekkevidde på 20 mil eller mer (i praksis på vinterføre med full bil og varmeapparatet på maks). Ja da skal jeg seriøst vurdere å kjøpe meg e-Golf. Inntil da tror jeg plug-in hybrid er løsningen.
Ja, vet ikke helt hvor jeg skal starte. @Nessuno79
Hvor lenge har du tenkt å ha bilen?
At el-biler skal få kjøre gratis, parkere gratis, lade gratis og kjøre i kollektivfeltet kommer neppe til å vare evig.
Diskusjonen rundt el-biler gidder jeg ikke ta, jeg er mer imot el-biler enn Toyota og for de som kjenner meg sier det en del
Grunnen er at dette er en ordentlig bil som MB har montert en elektrisk drivlinje i og ikke noen riskoker som f.eks Nissan Leaf.
Das beste oder nichts
B-electric med ekstrapakke skal ha en rekkevidde på 230km. Tror dette kan være en bra bil, som kan svare til de fleste forventninger. Batteripakke og drivlinje er fra Tesla, og de begynner å få god erfaring nå. Salget har hatt en god start, så det blir spennende og se denne litt utpå nyåret
At du syntes jeg er frekk som ikke deler ditt syn er jo pubertalsk, men som voksenperson tåler jeg godt det
Jeg stiller meg nokså lunken til incitamentene elbileierne har fått for å velge denne biltypen. Det blir for dumt når du kan kjøpe en bil med 700 hester uten å betale moms, og ikke nok med det - velger du en haug med ekstrautstyr, får du momsfritak også på dette! Det henger ikke på greip. Hvorfor er det ikke momsfritak på sykler og el-sykler heller? En til på sykkel betyr en vekk fra bilkøen.
Todda
Så en lite spørsmål;
Hva er totalutslippet på en el-bil sammenlignet med f.eks en dieselbil, tenker da også på utslipp under produksjon?
Sorry at det meste her var OT, men det får gå
Til den som svarer, værsåsnill å ikke sammenligne Tesla Model S med en VW Golf. Det er to helt forskjellige biltyper, sammenligne den heller med en BMW 540d eller noe.
@andersmp Må ikke finne på å sammenligne Tesla Model S med en BMW 5-serie. Men sammenlign den heller med en Ford Taurus eller Chevrolet Malibu.
Mens vi er på utur, hva tenker dere om hydrogendrift?
Den tråden her er så off-topic den.
Uten å ha beveger meg inn på halvparten av eksemplene er det ganske tydelig at det er en veldig kompleks debatt. Det er mange sannheter. Gjør feks de rimelige el-bilene at det totalt blir flere biler? Hvis ja, er det miljøvennlig da? Hvis nei, hvilke ressurser kreves for å trylle bort den gamle bilen din?
Dette er EL bil
Undersøkelser har vist at elbiler i Norge i all hovedsak erstatter andre biler og ikke blir bil nr n+1. I de tilfellene de blir det deler de på tidligere bruksmønster pga ulike praktiske fordeler. Du vil selvsagt alltid ha unntak som enten bruker mer bil pga elbil, eller bare kjøper den for å ha det gøy fordi de har råd.