Hvilken klokke bærer din kone/samboer/kjæreste/evt mann?

Callahan

Støttemedlem
Medlem
18. feb. 2011
Innlegg
13.016
Sted
Gullkysten
Det hender min kone låner Tudoren min, da den passer så godt til vintage bluser - angivelig - men vanligvis bruker hun en batteridrevet sak med MOP-skive. Er det Guess? Jeg frykter det.

Hva bruker din kjæreste?

Hva vil du oppgradere henne (ham) til?

Jeg vurderer på sikt en DJ 26mm, men foreløpig har det vært vanskelig å finne rom i budsjettet (da jeg beklageligvis har realisert meg selv i år - beklager, kjære :oops:)

:D
 
Huff, her går det dessverre i DG og DKNY. Enda flauere er det at det var jeg som kjøpte de til henne for et par år siden, men da var ikke klokke interessen min spesielt stor, så skylder på det ;)
Skulle gjerne kastet disse klokkene, og oppgradert til en DJ, eller en Panerai. Det er i hvert fall lov å drømme.
Men så lenge interessen hennes for klokker er lik null, så prioriterer jeg meg selv først i denne kategorien ;)
 
Min kone har en Sinn 456 jeg kjøpte til henne som morgengave da vi giftet oss tidligere i høst. I løpet av de 12 årene vi har vært sammen har hun hatt en "haug" av billige quartzklokker som har gått i stykker etter noen år. Hun har aldri vært spesielt glad i klokker, og aldri forstått min fascinasjon for mekaniske klokker, men etter at hun fikk Sinn'en med glass på baklokket har hun flere ganger sittet og sett på urverket. Jeg regner ikke med at hun noensinne blir en WIS, men hun har faktisk begynt å legge merke til klokker på TV osv. :)

s79_sinn_456sti-lb.jpg




Mechanical Movement
ETA 2671
Self-winding mechanism
25 bearing jewels
28,800 semi-oscillations per hour
Seconds stop function
Shock resistant as per DIN 8308
Anti-magnetic as per DIN 8309

Case
Case made of stainless steel, polished
Sapphire crystal glass in front, anti-reflective on both sides
Transparent case back made of sapphire crystal glass, anti-reflective on the interior
Case back screw-fastened
Water-resistant as per DIN 8310
Pressure resistant up to 20 bar (= 200 m water depth)
Low pressure resistant

Functions
Hours, minutes, seconds
Date display
Dimensions and Weight
Case diameter: 28 mm
Band lug width: 14 mm
Case thickness: 9 mm
Weight without strap: 30 gramme

Dial and Hands
Black electroplated dial, UV resistant
Appliqués meticulously attached by hand
Appliqués coated with luminescent colour
Hour and minute hand with luminescent colour
 
Min kone bruker en DJ SS 36mm med oysterlenke. Skulle gjerne sett at hun byttet til Sub, kanskje no date. Jeg foreslo at hun kunne bytte inn DJ for en Sub, noe hun ikke ville. Da ville hun heller ha begge. Da klarte jeg å lire ut en idiotisk kommentar som lød omtrent sånn -hva skal du med to klokker da, pus... Ja, dere skjønner resten.
 
Det går i quartz her også. En Certina DS First Lady. Allikevel synes jeg at den ser ganske OK ut. Ganske ren og pen i grunn ...
DS_First_Lady.png
 
Jeg kjøpte en 31mm DJ til kona tidligere i år (av en hyggelig bruker her på sonen), og denne brukes daglig.

IMAG0156.jpg


Hvis jeg kommer over en stål Constelation 35mm med lys skive og diamant-timesmarkører kommer jeg til å hoppe på muligheten. (For å bøte for min stadig økende kjøpelyst/tilbøyelighet) ;)
 
Min kone bruker denne; Datejust 31mm (boy-size) på jubilee lenke, computer-dial ivory, 1999mod, brukes 24/7:
IMG_3102.jpg
 
Det går i quartz her også. En Certina DS First Lady. Allikevel synes jeg at den ser ganske OK ut. Ganske ren og pen i grunn ...
DS_First_Lady.png

Det bruker madammen her og. Riktignok i en litt annen utgave, men en solid og pen klokke. Får henne ikke til å tenke på mekaniske urverk en gang. Hun syns det er irriterende nok at jeg må dra igang mekanikken om de blir liggende noen dager...
Kunne tenkt meg å gi henne en Breitling Galactic 36, da hun syns den er riktig lekker. Men samtidig har hun gått ganske langt i å fortelle meg at jeg ikke skal bruke SÅ mye penger på en klokke til henne. Vi får se når hun blir 40 ;) ( det er heldigvis leeenge til )
 
Fruen liker tøffe heller enn pene klokker. Endte med en Breitling Cockpit Lady til 35årsdagen som hun er helt utrolig fornøyd med. Klokkeinteressen er det så som så med, men hun sitter ikke skjelden og bare ser på hvor fin den er (hennes ord). Jeg er på min side meget fornøyd med gaven.

a7135612k518-ss.jpg
 
Bilder av boksen til kona og barna. Kona har de 3 første klokkene,så fant jo barna at det var jo plass til deres klokker oppi boksen til mor... å da ble det slik.
1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg


:D
 
Samboern min bærer snart denne, overrekkes om 8 dager.. En Datejust 36mm fra 1985, med bra jubilee-lenke, hvitgullsring og en klassisk svart skive.. Nyoverhalt er den og.. Nesten så jeg har lyst til beholde den til eget bruk..:D
77745905.jpg


Hun liker litt massive klokker, så en Submariner ville nok blitt hjertelig mottatt - men det får komme ved en senere anledning.. Først må jeg jo for pokker kjøpe et Rolex sportsur eller to til meg selv!
 
Fruen liker tøffe heller enn pene klokker. Endte med en Breitling Cockpit Lady til 35årsdagen som hun er helt utrolig fornøyd med. Klokkeinteressen er det så som så med, men hun sitter ikke skjelden og bare ser på hvor fin den er (hennes ord). Jeg er på min side meget fornøyd med gaven.

a7135612k518-ss.jpg

Oioi.... Medlem i April 2008 og 9 innlegg;) hvor i all verden har du vært ?
Klokken til fruen var som hun sier tøff....

Mvh
Timebandit:)
 
Jeg er på utkikk etter DJ i 36mm til min samboer. I mellomtiden får hun låne mine av og til :)

d33bae50.jpg
 
Samboern min bærer snart denne, overrekkes om 8 dager.. En Datejust 36mm fra 1985, med bra jubilee-lenke, hvitgullsring og en klassisk svart skive.. Nyoverhalt er den og.. Nesten så jeg har lyst til beholde den til eget bruk..:D
77745905.jpg


Hun liker litt massive klokker, så en Submariner ville nok blitt hjertelig mottatt - men det får komme ved en senere anledning.. Først må jeg jo for pokker kjøpe et Rolex sportsur eller to til meg selv!

Den er drittlekker :) Kjusa hon ;)
 
Gav kona ei TagHeuer Aquaracer Diamond Dial 32mm i morgengave når me gifta oss i august i år.
Quartz klokke dette også, men det spelar ingen rolle for henne. Ho er strålande fornøgd :)

DIAMOND_DIAL_32_MM.jpg
 
His and hers

04082011207.jpg


Min kjære har brukt en 116710 de siste 6 mnd. Når skal pynte seg bruker hun en Tissot med pærlemor skive og diamant bezel.
 
Klokkene til kona har noen likhetstrekk med ungene til tudor sine, så hun går vel helst uten heldigvis.
 
Omega så klart. Klokkene hennes er det jeg som står bak.
Den siste fikk hun i morgengave, og den har vert på handa siden.... :)
 
Min kone og hennes ur

Jeg kjøpte en Baume et M. diamonds, enkleste modell til henne for fem og et halvt år siden, da vår sønn ble født. Den har hun brukt daglig. Året før kjøpte hun seg en raymond weil tango, kvadratisk i stål og med diamanter rundt hele skiven (hun var da butikksjef i en sjappe som pusher merket, og de ansatte fikk veldig gode priser, mener å huske en klokke i året til 35 prosent av utsalgspris). Den brukes aldri lenger. Har forsøkt å "overtale" henne, senest i går kveld, til å låne klokker av meg, for eksempel synes jeg det kunne vært kult hvis hun gikk på jentekveld i kveld med helgull zenith på armen, men må bare erkjenne at hun overhodet ikke finnes interessert:rolleyes: