Hvilken klokke får sitte på hånden når julen ringes inn?

La bort Speedmaster Pro til fordel for Reduced akkurat den kvelden. Flott med variasjon - i moderate mengder. :mrgreen: Mor fikk utover kvelden også bytta ut den kjipe Inex-en sin.

505433655_n_zpsb5c32d6c.jpg
 
"A bit late to the party.." men her er det som var mitt valg for julaften 2013..

Mye fint i denne tråden.

Min lille samling er hovedsakelig sporty dressur, dykker eller pilotklokker. Stålrem til dress på julaften går ikke, så da ble det å lete i de mørke kroker av samlingen.. En 1967 Zodiac Seawolf på tropic gummirem, mmm-nei... En Nomos.. tja..nei. Men denne 1944 Elgin A-11 Pilot watch på mørk stoffrem fikk tre inn i tjeneste.

Tipper denne deltok både på D-dagen og på luftslipp av julegaver til okkuperte områder, julaften 1944. :)
The Wristwatch Which Won World War II: The A-11, An American Watch Icon

 
Redigert:
Poster julaften, i dagens og her.
3 valg, kanskje et fjerde om en f0rhåndsbestillt ankommer før den dato( i tilfelle just før)
 
Vintage Zenith, eller kanskje Deepsea blue dial.. Sistnevnte fordi den er kjøpt i år, til småtten som ble født i år, ikke fordi den er så sinnsykt passende til dress :D
 
2014 har vært det utvilsomt mest turbulente året når det kommer til hva som har kommet inn og så ut igjen, så sannerlig ikke sikker.
Men om den ikke og har forlatt redet innen da, så tror jeg det blir Daytona gitt, men på sort croco
 
Det hadde vært fint om det kunne bli denne - skikkelig juleklokke; den kan til og med ringe julen inn!



- men det er ingen som fører den i Norge, så vidt jeg kan se. Tips mottas!