Hvilken klokke skal eg kjøpe for å få verdiøkning?

Ville heller kjøpt en leilighet som kidsa kunne brukt/leid i studietiden/oppstarten av voksenlivet - fremfor noen klokker.

For meg er klokker en overskuddsgreie, og det første som ryker om det brenner.

Jeg bygger meg sakte opp ved å putte inn noen tusenlapper vei leilighet (no pun inteded!) samt reinvisterer eventuelle gode handler. Slik har jeg bygd opp verdien i samlingen over mange år, men ikke med dette som mål. Målet er veien, ikke verdien.

Derfor er heller ikke potensiell verdi om 5-10-20 år interessant.

Jeg koser meg med min hobby og når kidsa blir 18-25 får jeg vurdere økonomien da:)

Ville heller kjøpt en leilighet som kidsa kunne brukt/leid i studietiden/oppstarten av voksenlivet - fremfor noen klokker.

For meg er klokker en overskuddsgreie, og det første som ryker om det brenner.

Jeg bygger meg sakte opp ved å putte inn noen tusenlapper vei leilighet (no pun inteded!) samt reinvisterer eventuelle gode handler. Slik har jeg bygd opp verdien i samlingen over mange år, men ikke med dette som mål. Målet er veien, ikke verdien.

Derfor er heller ikke potensiell verdi om 5-10-20 år interessant.

Jeg koser meg med min hobby og når kidsa blir 18-25 får jeg vurdere økonomien da:)

Leiligheter koster jo ofte mer enn 50.000-70.000 som var TS sitt budsjett, med mindre en lånefinansierer tilnærmet hele beløpet, som selvfølgelig er ekstremt risikofylt. Spesielt med tanke på at over de siste 30 årene har renten falt til sitt laveste nivå, samtidig som de fleste husholdninger har gått fra en inntekt til to inntekter og på toppen av det hele har det vært en betydelig lønnsøkning også. Jeg lurer på hva som skal opprettholde en slik vekst vi har sett i boligmarkedet de siste 20-30 årene over de neste 20-30 årene, eller 10 årene også for den saks skyld. I tillegg i Norge er det vanlig at folk til og med belåner sitt eget hus med 70% og da å låne enda mer for å kjøpe en leilighet i tillegg er jo ekstremt risikofylt. Det å legge alle eggene i samme kurv har også mange ganger vist seg å ikke være veldig smart. Vet om mange som ikke en gang ville taklet en boliglånsrente på kun 6-10%.