Hvilken klokke synes du er den mest komfortable og bruke? Legg gjerne ved bilde!

IMG_20201112_133948_857.jpg

DateJust, jo eldre jo bedre

Det meste fra Rolex og Omega f eks.. det er vel nesten bedre å snakke om hvilke klokker som er ukomfortabel å ha på i stedet.
Husker min første 42mm ap panda! Digget klokken og det var min første drømmeklokke! Låsen på den var vond og jeg fikk sår av å bruke den,men digget den likevell! Solgte den og kjøpte tilbake! Før jeg fikk teste et hakk nyere roo uten foldespenne! Den var mye bedre! Har i ettertid testet en lik modell,der hadde eieren snudd låsen til motsatt vei og da var den faktisk behagelig!
Men det hadde blitt en artig tråd! Minst konfertable klokken

• Liker
Reaksjoner: Grendel
Husker min første 42mm ap panda! Digget klokken og det var min første drømmeklokke! Låsen på den var vond og jeg fikk sår av å bruke den,men digget den likevell! Solgte den og kjøpte tilbake! Før jeg fikk teste et hakk nyere roo uten foldespenne! Den var mye bedre! Har i ettertid testet en lik modell,der hadde eieren snudd låsen til motsatt vei og da var den faktisk behagelig!
Men det hadde blitt en artig tråd! Minst konfertable klokken

Skulle vært med et bilde her!

8- )

Det meste fra Rolex og Omega f eks.. det er vel nesten bedre å snakke om hvilke klokker som er ukomfortabel å ha på i stedet.

Noe ukomfortabelt har jeg vel ikke hatt.
Men quartz-klokker har hatt det med å mangle magi, etter at jeg begynte med mekanisk igjen. Mine første klokker i barndommen var jo selvfølgelig mekaniske.

Derimot kan jeg trekke frem en fin klokke som skuffet:
* Tissot Aerospace.

Dette er egentlig en fin klokke. Samme urverk som Breitling Aerospace, altså quartz med digital og analog visning.
Tynn fin kasse. Både kasse og lenke var i titan.

Som følge av titanen så var klokken veldig lett, men føltes som en pappring rundt håndleddet. For lett? Kanskje det.

Med fravær av sekundviser virket den statisk, og dermed kjedelig? å se på. Til tross for at designet og funksjonene var fine.

Flott klokke, men vi ble bare ikke venner. Nå husker jeg ikke hvor lenge jeg hadde den. Men; Jeg har hatt en Tissot Aerospace.

P1060055.jpg

P1060058.jpg

P1060059.jpg

8

Hva har det seg at det er så mange gamle seamastere i denne tråden, men ingen nye?

Uansett, denne tråden trenger litt Speedmaster også. Jeg hadde en 3210.50, Speedmaster Date i flere år. Veldig komfortabel. Nett og kompakt kasse, og lenka hadde en svak krumming på leddene som gjør at den ligger veldig godt rundt håndleddet. Speedmaster pro har symmetriske lenkeledd (sett fra siden), som gjør at den føles litt annerledes på håndleddet. Det er populært å ikke like Speedmaster-lenka men jeg liker den veldig godt.

Legg også merke til den koniske bezelen på 3210, mot pro sin helt flate. Pro ser litt mer gammeldags ut i fasongen. Men så er jo designet 40 år eldre og.

0B7C2D2F-E77B-477B-82A2-74FFF068BBCD.jpeg
17D47A2B-5B87-4FA7-A618-B750415B1B37.jpeg

Uten tvil og sidestykke denne.
Kjøpt hos AD her i landet (Clasern) for ca. 5 år siden for rundt 150 kroner (og det var med batteri).
Veier omtrent null, velcrostrap med litt stretch, vanntett og går mye mer presist enn hvilken som helst av Omegaene mine.
Det er den klokka som har vært med rundt i verden, siden den både er behagelig og det ikke er noen katastrofe om den skulle bli stjålet eller ødelagt.
Sjekk også de lekre smådetaljene, slik som innerbezel og sekundviser i nydelig blåfarge.
Ytterbezel i svart antirefleksmateriale som nesten liner opp med sekundmarkeringene, og med ikke helt distinkte klikk, understreker hva denne godbiten er designet for...
IMG_20210127_113639.jpg

Redigert: