Gjennom årenes løp har jeg hatt en del klokker fra forskjellige produsenter. En fellesnevner for de som ikke blir mye brukt er at de har rem. Jeg sliter rett og slett med å få klokker på rem til å sitter godt på hånden. Det blir enten for stramt eller løst. Generelt sett synes jeg at de aller fleste klokkene fra Rolex sitter godt. (Det er ikke ene og alene markedsføring som har sørget for høy etterspørsel ). Blant favorittene er GMT på jubilee. En annen klokke jeg har hatt som satt godt på armen er Nautilus, men mangel på mikrojustering førte til at jeg store deler av tiden brukte den litt for slakk. Med justeringsmuligheter på låsen ville den nok stukket av med seieren for min del. Hvis jeg skal plukke ut en som sitter hakket bedre enn andre må det bli Daytona. Kombinasjonen av kassestørrelse, lenke og easylink utgjør forskjellen for min del.
Det må nok bli denne. Komfortabel, lett og sitter fast og godt på armen. Den mest nærliggende sammenligning er å kalle det en horologisk kompresjonsbukse, rett og slett.