- Medlem
- 6. nov. 2011
For et par dager siden prøvde jeg IWC ingenieur 323904. Det var med stor overraskelse at akkurat denne klokken skulle få meg til å trille helt av pinnen. Den satt som ett skudd på meg og den var både tøff, elegant og lekker. Min plan rundt klokker (etter å ha flippet i stor skala) var å spare meg opp til enten hulk eller den nye sea dweller. Det er jo en svært så langsiktig plan. Derfor hadde jeg sett meg ut Sinn 556 som ventepølse. Nå har jo alle disse planene eksplodert til full forvirring...
Så til sakens kjerne!
Jeg har nå Rolex explorer II "Polar" og Omega PO chrono. Omega'n er en keeper det har jeg holdt siden den ble kjøpt splitter ny og det er uaktuellt å røre den. Rolex'n min er til for bytte eller som kapital når klokkekontoen har nådd målet for oppgradering til nevnte modeller.
Slik jeg forstår det så sitter det et 2892-verk i denne IWC modellen, det synes jeg er kjiper'n. Det er der den litt bitre smaken kommer. Det frister ikke å flippe "polaren" min til fordel for et 2892-verk. Selv om IWC'n er den flotteste klokken jeg noengang har hatt på meg før.
Er det noen synspunkter her inne?
Skal jeg spare til jeg blir pensjonist, eller vente på lottorekka?
Kvitte meg med "polaren" kjøpe IWC?
Spare til IWC, selge "polaren" og spare til hulk?
Jeg kjenner redselen for å ikke ha en Rolex i samlingen også skremmer meg litt...
Sett igang og forvirre meg ennå mer nå "Guttær"
Ja, og nå vil jeg jaggu ha den sorte også....
Så til sakens kjerne!
Jeg har nå Rolex explorer II "Polar" og Omega PO chrono. Omega'n er en keeper det har jeg holdt siden den ble kjøpt splitter ny og det er uaktuellt å røre den. Rolex'n min er til for bytte eller som kapital når klokkekontoen har nådd målet for oppgradering til nevnte modeller.
Slik jeg forstår det så sitter det et 2892-verk i denne IWC modellen, det synes jeg er kjiper'n. Det er der den litt bitre smaken kommer. Det frister ikke å flippe "polaren" min til fordel for et 2892-verk. Selv om IWC'n er den flotteste klokken jeg noengang har hatt på meg før.
Er det noen synspunkter her inne?
Skal jeg spare til jeg blir pensjonist, eller vente på lottorekka?
Kvitte meg med "polaren" kjøpe IWC?
Spare til IWC, selge "polaren" og spare til hulk?
Jeg kjenner redselen for å ikke ha en Rolex i samlingen også skremmer meg litt...
Sett igang og forvirre meg ennå mer nå "Guttær"
Ja, og nå vil jeg jaggu ha den sorte også....