Litt artig vri hvor jeg ønsker innspill om hvilke bilmerker som kan sammenliknes med de forskjellige klokkemerker?
Mine forslag. Noen passer godt til samme bilmerke, men men.
Rolex = Mercedes
Tag Heuer = Audi
Seiko = Toyota
Audemars Piguet = Lamborghini
Patek Phillipe = Bugatti
Vacheron Constantin = Rolls Royce
Hublot = BMW
A. Lange & Söhne = Maybach
Jaeger LeCoultre = Ferarri
IWC = Aston Martin
Panerai = Hummer
Omega = Porsche
Certina = Volvo
Breitling = Bentley
Tudor = Jaguar
Zenith = Maserati
Certina = Volvo
Frederique Constantin = Alfa Romeo
Richard Mille = Pagani Zonda
Jeg er fersk på dette med klokker, men bilmerker kan jeg litt om. Og som A. Lange & Söhne-fan må jeg få protestere på sammenligningen med Maybach. Maybach var et luksusmerke som forsvant på 30-tallet, men ble hentet fram av Mercedes for noen år siden for å selge S-klasser med altfor mye utstyr.
(Og feila fullstendig, Mercedes erklærte slutten på merket for et par dager siden.)
Jeg er fersk på dette med klokker, men bilmerker kan jeg litt om. Og som A. Lange & Söhne-fan må jeg få protestere på sammenligningen med Maybach. Maybach var et luksusmerke som forsvant på 30-tallet, men ble hentet fram av Mercedes for noen år siden for å selge S-klasser med altfor mye utstyr.
(Og feila fullstendig, Mercedes erklærte slutten på merket for et par dager siden.)
Panerai og Hummer? Jeg protesterer!:twisted: Hummer er Jacob med bling. Panerai og mokkabil du lissom
Panerai og Hummer? Jeg protesterer!:twisted: Hummer er Jacob med bling. Panerai og mokkabil du lissom
Jeg har i flere år brukt lignelsen om rolex og mercedes, "vanlig" dyr og bare går og går, mens jeg har benyttet lignelser som rolls, bugatti og ferrari om de derre andre high-end merkene... Dette har vært for menige, slik at jeg har ikke gitt de siste bilmerkene konkrete klokkenavn, men brukt dem om hverandre. Jeg poengterer dog atter en gang at jeg ikke kommer over hvor god lignelse det med rolex og mercedes er......
Tja, det er vanskelig å sammenligne historiene til urmerkene/bilmerkene mtp at det skal matche i kvalitet og finish og hvilket segment bilmerkene/klokkene sikter seg mot. Maybach og A. Lange & Söhne er av øverste hylle av hvert sitt segment så det passet.