Hvor kan man kjøpe sølv til en rimelig pris?
Hvor er det sikkert å kjøpe?
- Tenker på mynt .
- Tenker på faren for falske mynter.
Men er det ikke lettere å omsette sølvmynter (f.eks. Maple Leaf) på 'gata' i manko for ordinære penger ...?Hva med Maple leaf?
Som forsikring ville jeg kjøpt både gull og sølvmynter.
Gull tar jo mye mindre plass hvis du har tenkt til å lagre det selv.
Ikke barrer da du må betale mva på disse.
Men er det ikke lettere å omsette sølvmynter (f.eks. Maple Leaf) på 'gata' i manko for ordinære penger ...?
For jeg tror at kommende ''kollaps'' vil bli episk. Intet noe så stort sett før.
Alle private innskudd i bankene ( + bankboksinnhold) bli konsfiskert ''in the name of save the Democratie'' ( les bankene).
Når jeg leser historien om de verste finans kollaps , sier det meg at det ikke går over i løpet av en uke.
Er det ikke bedre å putte pengene i Rolex?
Dette er bare konspirasjonsteorier : alt går bra.
Sentralbankene har full kontroll
Vis vedlegg 122488
Nei, denne gangen blir det stygt.
Sentralbankene står nå i et hjørne etter ti års Q-E med null/negativ renta (WTF!).
Pensjonesfondene trenger 8% renta for å berge seg men de har ikke sett noe sånn i USA siden 1993.
Sikkert det samme i Europa...
ECB eier 40% av EU statsgjeldene. Kort sagt, nå blir det pensjonesfondene som går under eller statene.
For en tråd, Hammerfjord
Bravo!
Kommer til å kjøpe mynt i sølv eller gull. Ser ut for at sølv øker uforholdsmessig mye kontra gull?
Det som 'trigget' meg til denne besluttning, er at Donald Trump de siste ukene har satt pekefinger'n på The Federal Reserve.
''Mitt - vårt aller aller aller største problem'', gjentar og gjentar han!
Tre presidenter har angrepet dette privateide selskap, to av de ble skutt, Lincoln & Kennedy og den tredje, Trump, går inntil videre blant oss levende.
(Forresten, det er ufattelig(!) at de privatiserte Federal Reserve ... Nasjonens penger!)
Men er det ikke lettere å omsette sølvmynter (f.eks. Maple Leaf) på 'gata' i manko for ordinære penger ...?
For jeg tror at kommende ''kollaps'' vil bli episk. Intet noe så stort sett før.
Alle private innskudd i bankene ( + bankboksinnhold) bli konsfiskert ''in the name of save the Democratie'' ( les bankene).
Når jeg leser historien om de verste finans kollaps , sier det meg at det ikke går over i løpet av en uke.
Og aluminiumsfolie. Ikkje godt å fryse på hovudet.Hvis du tror at alt skal kollapse fullstendig bør du vel heller lagre vann, frø, hermetikk og våpen?
Hvis du tror at alt skal kollapse fullstendig bør du vel heller lagre vann, frø, hermetikk og våpen?
Det kunne vi snakke om i lang tid...
Gull og sølv skal ta seg opp i verdi når folk mister tillit i regjeringene og valutaene sine.
Jeg mener at starter fra 2020 for Europa.
Amfetamin, automatvåpen og en liste over folk som vet hvor du har gravd ned sjørøverskatten din av ubrukelig edelt metall.
Igjen Hammerfjord.. wow & bravo!
For en kunnskap. Takk skal du ha!
For å ta det siste punktet ditt. At du tror at ''det'' starter fra år 2020 for Europa, det er der vi to er uenig.
Jeg tror det kommer senest 1.st kvartal 2019!
Jeg baserer den påstand på at 'The Deep State' i USA i over 2 år nå har prøvd å kverke Trump.
Nå får de omsider ''demokratisk'' kontroll på ''US Kongressen'' fra nyttår. Kongressen som kontrollerer Føderal Reserve!
Min påstand er at Trump fikk vite den virkelige ''finansstatus på Rikets tilstand'' da han i sitt første lukkede møte i november -16, som ''President elect'' med President Obama.
Du kan se på kroppspråket i pressekonferansen etterpå at Trump er dypt, dypt, dypt rystet!
Han klarer ikke å skjule sin redsel! over den kunnskap Obama ga han om finansene.
Han må legge nye planer, kan du formelig se snurre inne i skallen hans.
Og nå kommer jeg omsider til poenget, Hammerfjord:
Trump vet nå etter november 2016 møte med Obama, at at kollapsen er nå unngåelig.
Det er bare et tidsspørsmål.. og han vet at han vil få skylden!!!!
Og det uten å vert i embete i 1 sekund enda.
Det liker ikke den super forfengelige ’’rovdyret’’ Trump, så han gjør følgende:
Får inn i nøkkelposisjoner finansfolk fra Goldman Sachs o.l. finans steder.
Dette er folk som egentlig er ’The Deep State ’ ’folk som han slu & og målbevist har ’’bundet-til-masten’ ’til sin administrasjon og dermed fått dem til å besinne seg litt .. dvs. utsette finans kollapsen ''e nstundtil' 'og helelr tjene noen millarder fær det skjer.
Sammen kjører de på med å bedre økonomien i USA, til tross for at de vet at det vil kollapse.....
Det er derfor vi rett før ’’mellomvalget’’ 6/11 og nå fremover, opplever Trump legge skylden på renteøkningen og dermed brems i økonomien på The Fedral Reserve.
Dette vet The Deep State’’ og skjærer tenner over at deres plan, om å la Trump få skylden for det kommende gigant kollaps, ikke vil fungere.
Han er en svært slu og erfaren ’’konkursrytter’’ Donald Trump og ikke en lam politiker!
Hva er vitsen med ''å grave opp'' - stjele ''sjørøverskattenne'' hvis de er ubrukelige? heh?