I
Noen grunn til at edelmetaller fortsatt skal ha en verdi etter en skikkelig finanskollaps? Disse har en verdi fordi mange nok er enige om at de skal ha en verdi, på samme måte som for sedler. De som evt. skal ta betalt fra deg når det er krise må jo da ha tro på at metallet du gir dem fortsatt vil ha en verdi noen måneder/år senere.Ser for meg at edelmetal og da sølv er en ok valuta når alt annet ligger i grus?
Sedlene med blekk på er egentlig 'lekepenger'.
No har det klikka for avataren til @Gin
Dere får selge gullet deres til Apple hvis verdensøkonomien går under. Vi andre står sikkert i kø for å få kjøpt oss en iphone da.
Sølv og gull er også metaler med spesielle egenskaper som gjør de ettertraktet i industrien.
De er ikke bare verdi fordi folk sier det...
Jeg forstår ikke at hver gang man snakker om ting som kommer ikke rett fra NRK eller VG blir man stemplet som konspirasjonteoretisk idiot.
Ganske utrolig fordi jeg dokumenterer ofte mine påstander.
Dette blir rett og slett supra latterlig og jeg lurer virkelig hvor folk dokumenterer seg selv for å vite så lite om det som skjer rundt seg.
Det er bare å lese det jeg har linket til men jeg tror at folk gjør det ikke: det er alt for kjedelig å lese linker...
Alle har nå forstått at statsobligasjonene ble undergravet av 10 års QE og lave renter.
Er dette konspirasjonsteorier? Da mange må gå til psykiatrisk avdeling: IMF inkludert.
At man får lyst å konvertere litt kontant i edelmetal er ikke noe galt: det handler ikke om atomkrig og hjemmelaget bunker med aluminiumsfolie på veggene men mest om å ikke invistere på noe som Bitcoin hvor mange på TS har allerede tapt pengene sine...
Den 25 desember 2017 prøvde jeg å varsle på Kryptovalutatråden at BT var en boble og at det skulle krasje videre.
Jeg kom med noen "sinnsyke matematisk syklus teorier" som fikk sikkert en del til å flire...Og konkludert med:
"Og derfor mener jeg at vi ser nå på "return to normal" fasen.
Nå kan du bare tenke 2 ting : enten jeg er på noe eller jeg er full av skitt
Fremtiden skal vise."
https://www.tidssonen.no/forum/threads/kryptovalutatråden.45454/page-10
Vis vedlegg 122629
Men det ser ut som mange har et kort minne. Vi var faktisk i "return to normal" fasen og jeg var ikke full av skitt.
Jeg studerer alt mulig og har nå levd 13 år med min samboer som er utdannet matematiker.
Hvis jeg var en idiot med ingenting i hodet mitt, hadde jeg fått en fot i ræva mi for lenge siden.
Og hån & forakt for meninger som ikke er PK - politisk korrekte, er helt etter ''normalen'' hos ''De redde''.
Ikke bry deg om disse svake sjeler, Hammerfjord.
Ja jeg ''bøyer meg i hatten'' Hammerfjord, for å sitere ei andpusten eliteskiløper i forfjor.
Fenomenale innlegg!
Og hån & forakt for meninger som ikke er PK - politisk korrekte, er helt etter ''normalen'' hos ''De redde''.
Ikke bry deg om disse svake sjeler, Hammerfjord.
Tilbake til topic:
Hvor kan man trygt kjøpe edelmetall mynt uten å bli lurt?
Får man betalt strømregningen med sølv?
Dere vet vel at TS-forumet er et statsfinansiert prøveprosjekt hvor målet er å hjernevaske folket til å kjøpe uedle Rolex-modeller slik at eliten kan få ha gullklokkene for seg selv? Prosjektet ble satt i gang i 2003 da John Arne Riise fikk utdelt gullklokke fra NFF. Eliten var da i fyr og flamme. Historien skal ha det til at man var villige til å benytte atomvåpen men at man kom frem til at opprettelsen av TS kunne være et prøveprosjekt før man eventuelt trykket på knappen.
God jul