@Edzilla Forståelig. Kona har jobbet i Colgate-Palmolive og vi har et tilsvarende arsenal liggende av tannpleieprodukter. Troller jeg tråden nå?
Dere vet vel at TS-forumet er et statsfinansiert prøveprosjekt hvor målet er å hjernevaske folket til å kjøpe uedle Rolex-modeller slik at eliten kan få ha gullklokkene for seg selv? Prosjektet ble satt i gang i 2003 da John Arne Riise fikk utdelt gullklokke fra NFF. Eliten var da i fyr og flamme. Historien skal ha det til at man var villige til å benytte atomvåpen men at man kom frem til at opprettelsen av TS kunne være et prøveprosjekt før man eventuelt trykket på knappen.
God jul
Må bare si at hvis tidssonen blir en plass hvor slike ting skal være temaet finner jeg noe annet å bruke tiden på. "Se på min Rolex"-poster ødelegger nok allerede.
Jødene styrer verdens økonomi - gull er safe - jøder elsker gull.
Hvor mye tydeligere får det blitt?
Angående Martin Armstrong, så vet jeg lite om ham, men synes sitatene som har blitt presentert i denne tråden (og andre) virker kloke nok. Men én ting er sikkert: å diskreditere argumentene hans ved å vise til det faktum at han har sittet i fengsel, er et skolebok-eksempel på klassisk ad hominem-tankefeil. Om man skal latterliggjøre eller imøtegå noens argument, så må man jammen se å komme med et substansielt motargument selv, ikke bare heve på øyenbrynene og porsjonere sarkastiske stikk om hvor outrert den andre siden virker å være..
Nei. Hans argumenter om økonomisk teori må bedømmes på egne meritter, og imøtegås deretter.Nå tøyer du strikken for ad-hominem. Å sitte i fengsel for bedrageri er et vesentlig poeng når man bruker vedkommende som kilde for å underbygge uttalelser innen økonomifeltet.
Nå tøyer du strikken for ad-hominem. Å sitte i fengsel for bedrageri er et vesentlig poeng når man bruker vedkommende som kilde for å underbygge uttalelser innen økonomifeltet.
Nei. Hans argumenter om økonomisk teori må bedømmes på egne meritter, og imøtegås deretter.
At han har vært i fengsel for økonomisk fusk (jeg kjenner ikke saken), er komplett irrelevant for sannhetsgehalten til argumentene han måtte komme med innen økonomi, historie eller hvilket som helst annet tema.
Det er ikke Martin Armstrong som kommer med "visjoner" : det er Socrates, en AI (artificial intelligence) program som kjøres på en algoritme basert på Pi og andre sykliske frekvenser som 8.6 år, 6 bølger osv...
-Jeg bruker også en algoritme basert på pi når jeg skal regne ut volumet av en sylinder.
Eller, sagt på en annen måte - om denne AIen virkelig markedsføres med at den er basert på pi og slikt, så går bulldetektoren min i metning...
Denne socrates hørtes interessant ut. Jeg gikk for moro skyld inn på https://www.armstrongeconomics.com/socrates-artificial-intelligence-real/ for å undersøke nærmere....Socrates will demonstrate that traditional thinking and modeling employed in the political-economic-financial world is as antiquated as assuming the earth is still flat...
...You cannot expect a programmer to understand markets, no less the political-economic-financial history of the world...
...Computer models and economic theories have failed because of this total lack of historical data that has prevented their ability to survive a great crash...
...when others expect the trend in motion to stay in motion are missed because human emotions far too often obstruct the view...
...Forecasting has been plagued by the basic assumption in our political-economic-financial world that expects the current trend in motion to simply stay in motion. They cannot understand the business cycle or that what goes up must also come crashing down...
Noen av argumentene er ikke så halvgale, men summen av dem... Programmerere, økonomer, menneskesinnet, økonomiske teorier, dataprogrammer, til og med tyngdekraften får passet sitt påskrevet! Mon tro om ikke Socrates egentlig bare er en historiker med økonomisk teft, som har tilgang til Internett?