Hvor kjøper dere klokker?

Medlem
12. juni 2011
Hei alle :) Lurer på hvor dere bestiller/kjøper de fleste klokkene deres jeg? Er det på ebay, Wus, Tz eller andre plasser? Takker for alle svar :)

Hei alle :) Lurer på hvor dere bestiller/kjøper de fleste klokkene deres jeg? Er det på ebay, Wus, Tz eller andre plasser? Takker for alle svar :)

- Tidssonen
- Autorisert forhandler
- TRF
- Chronomaster.com

Og en absolutt sjelden gang på eBay, finn.no og øvrige nettbutikker.

EDIT: Velkommen til Tidssonen forresten :)

- Tidssonen
- Autorisert forhandler
- TRF
- Chronomaster.com

Og en absolutt sjelden gang på eBay, finn.no og øvrige nettbutikker.

EDIT: Velkommen til Tidssonen forresten :)

Takker for svaret :) Blir artig å frekventer et norskt forum :)

Nå har ikke jeg kjøpt voldsomt mange klokker (ca 10-12), men 1 er kjøpt brukt her på tidssonen og resten fra eBay.
Ebay-kjøpene er klokker under $1000 med ett unntak (en Datejust).
Har utelukkende gode erfaringer med mine klokkekjøp.
Min neste, som nok blir en SS Rolex av ett eller annet slag, vil nokså sikkert bli anskaffet på TS.

Jeg har kjøpt de fleste klokkene mine på Ebay. Betaler med Paypal. Ingen problemer så lenge man husker at man "kjøper selgeren"

Jeg har kjøpt en klokke på finn, og to andre her på sonen. Selv om handelen på finn gikk glimrende smertefritt, følger det med mer peace of mind når en kjøper her på sonen :)

Som fersking her på TS har jeg kun kjøpt noen få klokker - altså fra april og frem til i dag.

1 på TS + en klokkeboks og en winder
2 på Finn
2 på eBay
1 hos Creationwtches.com

+ remmer, lenker og litt verktøy fra eBay, panatime.com, TS-shop og et par andre jeg har funnet på nettet.

Tror PayPal er rimelig trygt, og ikke minst enkelt.

Strålende fornøyd så langt, men det skal også legges til at det dyreste kjøpet - som var på Finn - i all hovedsak var gjennomdrøftet med ekspertisen her på TS. Én av de virkelig store fordelene med et medlemskap her - i tillegg til en veldig god og hyggelig atmofære.

TS kan på en måte sammenlignes med en hyggelig café hvor man treffer venner og likesinnede (iallefall når det gjelder interessen for klokker).

Velkommen skal du være:D

Tidssonen
Briljantwatches
autorisert forhandler

Aldrig Ebay grunnet Ebay og Paypal tar ut avgifter, kjöper heller ifra samme selger "off-ebay" om han har nettside og jeg stoler på ham. Mye fakes og lureri på ebay, samme som blocket.se. Men smådeler og lenker er greit synes jeg å kjöpe på ebayen, men likvel.. beware!

Har faktisk kjøpt flest hos autorisert forhandler.
Synes det gjør hele kjøpsprosessen til en opplevelse.

Ellers:
Her på TS
Fra forhandler på nett
WUS / TRF
Briljant Watches
Amazon
Creationwatches.com

Kan anbefale alle over.:)

De aller fleste klokkene mine er kjøpt hos autorisert forhandler.

Et par er kjøpt her på sonen. Et par på Amazon. Én på finn.no og én via Briljant Watches.

Som UJU sier; kjøpsprosessen hos en AD er verdt de ekstra kronene. Samtidig som jeg da føler at jeg er med på å opprettholde eksistensen til norske urmakere.

Ved kjøp av nye klokker som er tilgjengelige her til lands er vel AD det greieste.

Mine kjøp har med to unntak vært bruktkjøp. De to nye, blant annet Monster, er ikke tilgjengelig hos norsk AD.

Avgiftene på eBay er det vel selger som betaler og de er da også inkludert i den prisen som er oppgitt ved "Buy it now"-salg. Eller?

Tidssonen, Finn, NURK, Timezone, eBay, utenlandsbesøk, norske forhandlere. Hele spekteret.

Må si det har blitt en mye mindre psykologisk påkjenning å handle brukt etter at Tidssonen ble det flotte forumet det er nå :D Hater å sende titusener av kroner over dammen eller prute med gærninger per mail.

Har brukt aller mest penger her på tidssonen, har handlet litt fra produsenten direkte (Steinhart), handlet fra creationwatches.com, fra finn.no og fra bekjente som tilfeldigvis hadde noe jeg var på jakt etter.

Foretrekker helt klart å handle her på sonen om det er brukt jeg er på jakt etter, ansikt til ansikt handel er og blir behagelig.

Tidssonen, Finn, NURK, Timezone, eBay, utenlandsbesøk, norske forhandlere. Hele spekteret.

Må si det har blitt en mye mindre psykologisk påkjenning å handle brukt etter at Tidssonen ble det flotte forumet det er nå :D Hater å sende titusener av kroner over dammen eller prute med gærninger per mail.

+1

Ditto på det meste herfra:
Tidssonen, utenlandsbesøk, utenlandske og norske AD'er.
Nesten hele spekteret.

Går i tidssonen, finn.no og briljantwatches.

Tidssonen og Briljant når det er noe jeg virkelig ønsker, og finn.no når jeg bare må tilfredstille flippekløen :)

Begynner vel og merke å bli noen måneder siden sist.... slå den folkens :)

Tidssonen, NURK, VRF, TTT, Finn, Blocket, vintageure og urtosser.
Har aldri handlet noe nytt, og er usikker på om jeg noengang kommer til å gjøre det.

Kan bli den første til og innrømme det, gråmarkedet!

Er ikke "trygg" nok til og handle brukt og siden det blir for bruk (les, lavt volum og jeg ikke er tøff nok til og selge som brukt) foretrekker jeg nytt.

Norsk AD er ok, men det frister bra når prisen er lavere hos en grå forhandler. Men jeg passer på og være relativt trygg før jeg kjøper "dyrere" klokker.

Den siste kom fra utenlandsk AD og momsen ajour! Allikevel god besparelse!

Vet det er litt uglesett, liutt som Se & Hør - ingen leser det.. :confused:

Føler på ingen måte behov for og forsvare mine handlinger, men når det er avstand til AD-byene så må man være kreativ.