Hvor nøyaktige er dine klokker?

På 24 timer i bruk:
Sinn U1 -3 sek (ikke helt "innkjørt")
Sinn U2 +1,5 sek
Sinn 856 -5 sek (sendt til Sinn i Tyskland på service)
Av de mekaniske jeg har hatt tok Omega Railmaster kaka: +/-0 sek på de to månedene jeg brukte den (solgte den pga at den var for "fin" og angrer selvsagt).

Ellers:
Sinn UX +/-0 sek på 6 mnd...
 
Testet en av mine klokker, en Maurice Lacrox Miros diver som faktisk etter 24 timer går på sekundet nøyaktig i følge justervesenet.no. I går stilte jeg klokken perfekt kl 14:00 opp mot denne siden. Må si meg meget fornøyd med resultatet :)

Men noe som kansje er verdt å nevne er at etter ca 10 timer lå den 2 sek bak så den har tydlighvis hentet seg inn? Er det sånn det faktisk fungerer eller høres det merkelig ut at mekaniske ur plutselig går litt fortere/saktere? (Klokken er blitt brukt helt vanlig)
 
Pga tyngdekraften vil klokka gå forskjellig alt etter hvilken posisjon det ligger i. Ved å eksperimentere litt kan du finne ut hvordan du kan få det til å gå i null, jeg skrev litt om det på forrige side.

Grunnen til at noen fant opp Tourbillonen var for at lommeur stort sett lå i den samme posisjonen hele dagen. Poenget med tourbillonen er å dreie balansen rundt, slik at påvirkningen fra tyngdekraften blir jevnest mulig fordelt. Slik skulle lommeuret teoretisk sett gå mer nøyaktig. Det er altså nokså meningsløst med Tourbillon i et armbåndsur som er mye mer i beveglese enn et lommeur.
 
Klokken ble brukt på armen hele dagen og om natten lå den på siden med krona opp. Ser ut som det ikke er noen vits å forandre :)
 
....Jaeger MC Dualmatic (gammel versjon) er på sekundet riktig siden 1/9 (etter å ha lest denne tråden)...

Veldig fornøyd :)
 
synket min Helson Sharkdiver opp mot timeanddate.com og den går minus (-) 8 sekunder på 4 døgn. Det skulle vel tilsvare minus (-) 2 sek i døgnet... Ikke verst for en "billig" klokke med standard ETA-2824 verk...:mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Klokka ligger med "face up" om natten...
 
Min min 14 år gamle GMT Master går konsekvent 3 sek for fort i døgnet.
(målt stående i winder) Med tanke på at den ikke er servet/regulert på
7-8 år så er jeg strålende fornøyd med det. En annen klokke jeg har
som imponerer meg er Ventura V-MATIC 12.1 ( Chronometer sertifisert
7750 verk) Den ser ut som noen har brukt den som brekkjern, men
ligger rundt +-1sek/døgn.
 
Min 16610LV gikk 1 sekund for raskt på 5 døgn med variert bruk. Det må jo kunne sies å være greit? :)
 
Måtte sjekke hvordan Seiko skx009 lå an.
Har hatt den på håndleddet konstant de siste 5 dagene, med unntak av 8 timer hvor den lå med skiva opp.

+43 sekunder, dvs et snitt på 8,6 sek. i døgnet.

Synes ikke det er så ille ift prisen.:)
 
Da har jeg testet de sist ankomne litt uhøytidelig over 3 døgn og ble nok litt forundret over resultatet..
Omega Speedmaster Cal. 1151 basert på Valjoux 7751 (2007) går på sekundet riktig..
Eterna 1948 Cal. 678/ETA 7751 Valjoux (ny) går med +2 sekunder/døgn.
Zenith med Primero Cal. 420 (1997 men nyoverhalt) går +7 sekunder/døgn og til slutt;
Rolex Datejust (2001 og nyoverhalt) øker farten med 8 sekunder i døgnet..
Alle har vært i bruk, men Rolexen og Eternaen har fått mest armtid, og samtlige har stort sett ligget med krona opp når de ikke har vært i bruk.
eterna2610007.jpg
 
Merkelig at DJn øker med 8sek når den er nyoverhalt. Min erfaring
er at den kan reguleres bedre..... En flott rekke med klokker btw:D
 
Takker. Sendt en mail til (Rolex)Jonny og jeg kan bare sende inn uret til finjustering.. God service ;)
 
Da har jeg for moro skyld testet konfirmasjonsuret også; en Omega Seamaster De Ville fra førsten på 70-tallet og den går riktig så bra ;) +3 sekunder i døgnet er jo rimelig bra for et ur som har ligget uvirksomt i årevis av gangen.. Jeg hadde det inne til rens/smøring for 6-7 år siden så det er vel på tide med en liten sjekk snart.
 
Breitling Navitimer: ca +2,5 sek
Omega Planet Ocean: ca -0,3 sek

Disse to tjener/taper nøyaktig det samme hvert døgn. De to under varierer stort.

Tao International Tullbillion: ca +2 min
Alpha "daytona-fake": ca + 5 min