Hvor nøyaktige er dine klokker?

Jeg kjøpte akkurat en 5 år gammel Breitling SuperOcean.
Den er COSC sertifisert, men går ca. 6-7 sec. for fort i døgnet.

Har sjekket den 3 døgn nå og prøvd å variere med å legge den med krone opp om natta og urskive ned osv.. men det det gir ikke noe forskjell..

Bør jeg være fornøyd med det resultatet, eller bør jeg få den justert?
 
..kejnner ikke Breitling så eldig godt, mend e bruker vel stnadard ETA/Valjeoux verk d eogså...synes 6-7s i døgnet avr i meste laget. Ta en tur innom en AD og få den målt, det er mulig å stille litt ihvertfall...

Lykke til
 
6-7 sek i døgnet er ikke ille, men min erfaring med Breitling er at de går svært nøyaktig.
Jeg hadde ikke latt det plage meg, men ta den med for justering hvis du irriterer deg over det. Breitling skal jo være COSC sertifisert, og denne ligger utenfor.
Min erfaring er at Breitling går veldig nøyaktig uansett stilling/posisjon.
Hvis den er brukt hyppig i løpet av de 5 årene er det kanskje på tide med en service snart uansett.
 
Fasinerende artikkel Krille...:D
Er det å banne i kirka å kalle det ingeniørkunst?
Er selv i offshorebransjen og vi kan langt ifra måle oss mot slik ufattelig presisjon..


UJU, jeg har tenkt å ha den på en 5års service snart.. mulig jeg drøyer til etter jul..
 
Omega Seamaster 2254, kaliber 1120, kjøpt i 2010: +9 sekunder i døgnet
Omega Constellation, kaliber 564, fra 1968: -1 sekund i døgnet

De gamle er eldst ...
 
Aner ikke når Day-Daten min hadde service sist, men den legger på rundt 10 sekunder hver dag. Nå som det er ferie er 10 sekuner ingen ting å klage over.
 
Nei, den var hos Alf Lie for rens av urverk og rens av lenke og kasse. Den ble ikke regulert.

Er forresten den billigste rensen av urverk jeg har hørt om, betalte 450kr for å få forsikringstakst og da var rens inkludert.
 
Nei, den var hos Alf Lie for rens av urverk og rens av lenke og kasse. Den ble ikke regulert.

Er forresten den billigste rensen av urverk jeg har hørt om, betalte 450kr for å få forsikringstakst og da var rens inkludert.

Ok :)

Ikke noen upris det der, nei :)
 
Datejust'en ligger 10sek bak etter 3 dager.
Ok, så er den COSC sertifisert, men den er gammel.:)
Bare en bekreftelse på at Rolex alltid er et godt kjøp, og holder koken til tross for høy alder.
 
ETA 2824-2

Min tre uker gamle Tissot Seastar, med standard ETA 2824-2, går +17 sekunder pr døgn i snitt. :confused:
Den brukes hver dag, og ligger med krona opp om natta.