Hvor vilt kan det bli?

Har 10-15 i "mine funn" på Finn.no, de andre er slettet.
Vil heller kalle kjøperne smarte enn idioter. Klokken er rålekker og vanskelig å få tak i hos ADs, all over the world.
Dette er fakta!

Om andre liker det eller ei, gir jeg egentlig faen i.

IMG_9144.PNG
IMG_9145.PNG
IMG_9146.PNG
IMG_9147.PNG

Redigert:
Poenget er vel at du ikke har fått 160k i kjapp-omsettelig stål-Rolex, da ville du garantert tatt dealen og heller byttet/solgt videre for å så kjøpe det du liker. Hjelper ikke mye med en overpriset iwc-pilot som kostet 100' + ny, men er tungsolgt for skarve 65. Just my 2cents

Nå er det ikke så mange modeller fra Rolex som er kjapt omsetelig for tiden uten at prisen må ned litt. Markedet er treigt for tiden. Ja så klart hadde jeg byttet vist jeg hadde fått lett omsetelig Rolex for 160k. Hvem hadde ikke det? Jeg forventer jo ikke å selge for 160k selv om dere tror det. Alle priser her inne kan vel forhandles og prutes litt.

• Liker
Reaksjoner: aksgro
Var innom en butikk i Chicago som hadde pt ca 5 års venteliste på denne. Bjerke tar ikke imot bestilling lenger.. Alt er tilbud og etterspørsel. Man kan gjerne være sur på 2.hånds prisen på disse, men til syvende og sist er det markedet som bestemmer. Ingen her forventer vel veldedighet når det kommer til handler?

Noen sa til meg at markedet i Oslo ville gi meg mer enn jeg betalte for leiligheten min 3 år tilbake. Da sa jeg at jeg heller ville selge den for litt mindre enn jeg kjøpte den for, hadde jo tross alt brukt den i disse 3 årene. - Samme greie, så slutt hykleriet.

Noen sa til meg at markedet i Oslo ville gi meg mer enn jeg betalte for leiligheten min 3 år tilbake. Da sa jeg at jeg heller ville selge den for litt mindre enn jeg kjøpte den for, hadde jo tross alt brukt den i disse 3 årene. - Samme greie, så slutt hykleriet.

Dette er jo avklarende i forhold til åpningsspørsmålet. Om tilstrekkelig mange overfører erfaringer fra boligmarket til klokkemarkedet er det jo knapt grenser for hvor vilt det kan bli. Slår meg til ro med det.

Bruktprisene på 116500 er dessverre bestemt av markedsøkonomiens frie krefter. Noen må vente lenge og noen kan tjene på den.

• Liker
Reaksjoner: Sub
Åpenbart en falsk annonse, da postnummer 0001 ikke er et privat postnummer en gang. Tilhører posten norge. Også flere ting som skurrer. Jeg kan si meg enig at klokken kunne selges for 150k, kanskje kan enda. Men 160? no way

Som jeg sa, 140-150' kan en hvit daytona sikkert gå for. Men det er forskjell på 145' med sikkert pruting ved rask handel (helt konsensus) og 160' ;)
Skjønner ikke hvorfor du ikke kan forstå at man får det andre er villig til å betale? Er du så forsmådd over å ikke få fatt i en selv, at du må øse ut med eder og galle om hvor idioti det er? Klapp igjen, eller betal det som må til.

Holdningen til denne produsenten viser hvor lojale kundene er: "Åja du vil ha en Rolex? Sorri, vi lager bare 4 klokker i stål per år. Du kan kjøpe den i gull da, vi vet det brenner i lommeboka di:cool:"

De kan når som helst skru opp produksjonen på stainless-modellene og øke omsetningen, men det kan virke som det ikke er behov. Akkurat nå...

Hadde kjøpt Rolex om det brant i lommeboka mi også:D

Åpenbart en falsk annonse, da postnummer 0001 ikke er et privat postnummer en gang. Tilhører posten norge. Også flere ting som skurrer. Jeg kan si meg enig at klokken kunne selges for 150k, kanskje kan enda. Men 160? no way

Hvilke flere ting ved annonsen er det som skurrer? Det er maaaange som legger ut annonser med 0001 postnummer eller likende for å gjøre seg så anonyme som mulig.

Så 150 er helt realistisk, men 6 % mer er "no way". Skjønner ikke tankegangen din.