Hvordan skal man velge.....

Medlem
5. mai 2009
Sted
Oslo
... mellom en 14060m og en 16570?
Kjenner at det begynner å nærme seg at jeg må inn i krone-land og har lenge hatt lyst på en sub, men har fått mer og mer sansen for "den originale" 14060/14060m. Original her som i lugholes, rakle-lenke, ingen dato osv.

Men så har vi exploreren som jo er hinsides nydelig.

Huff.

Dere som har tatt dette valget før, noen innspill?

Jeg heller forøvrig mot exploreren i denne omgang, men ingenting er avgjort.

Hvordan velge mellom en 16570 og en 14060....?

Lett!!!:D

Jeg solgte denne:
DSCF0016.jpg

For å finansiere denne:
DSCF0006-3.jpg

Jeg skal garantert ha en 16570 igjen, men først skal det bli en sub til...:mrgreen:

VAnskelig vanskelig.
Solgte i fjor en 14060M. Beholdt en 16570. Savner nå 14060.
Savner også 14270, så nå er planen å hente dem inn igjen begge to.
Mao; du må ha begge, så det er bare spørsmål om hvilken du skal ha først.
Iom at det går mot lysere tider og brunere hud ville jeg gått for en Polar 16570.

14060! Jeg er for urutinert til å satse på vintage, selv om jeg sikla lenge på 5513. Safet med en ny 14060M. Har aldri angret på det og brukt den hver dag siden den kom i hus.

Huff, dette var vanskelig.
Har hatt begge, men jeg savner nok Exploreren mest.

Ellers er jo dette litt forskjellige klokker, trolig mer både og enn enten eller.:p

Exploreren er pen, men submarineren er ikonisk. Gå for den, så kan du supplere med en hvit Explorer senere. ;)

Ikke enkelt, vanvittig flotte ur begge to. 14060M er et stilrent ikon som aldri blir feil, men 16570 er ikke så langt etter.

55555.jpg

IMG_7690.jpg

Jeg lånte en 14060M noen dager, kom fram til at på min første sub "må" være en med dato.. Derfor utsatt jeg det kjøpet litt..

Så her hadde jeg faktisk valgt en explorer II.. Hadde blitt annerledes om du vurderte en date sub.. :p

Her var det mye bra meninger ja! Rart med det ;).

Årsaken til at jeg heller mer mot explorer II i første omgang (for det blir nok litt som dere sier her; ikke enten eller men hvem kommer først...) er at jeg har et par Omega divere fra før, men mangler en, eh, hva skal man kalle expII egentlig? Nuhvel, jeg mangler en slik som den er i hvert fall.

Kjenner meg godt igjen i "problemstillingen".:)
Jeg kan vel nevne at jeg har hatt lyst på en Sub i mange år uten å ha fått ut fingeren.
Smaken har forandret seg mange ganger gjennom årene, men det virker som om jeg på en eller annen måte får litt ekstra hjertebank når jeg ser en Sub.
Endelig har jeg en, og jammen er det (forhåpentligvis) en til på vei.
Vanskelig å forklare den fascinasjonen man får for den når den endelig er i eie.

Den er så klassisk at det i mine øyne ikke går an å bli lei. Dette er ikke tilfelle for de fleste andre klokker. Litt for vanlig blant både WIS'er og non-WIS, og kanskje litt kjedelig og traust valg, men like fullt et ikon.

Selveste grunnstenen i en seriøs samling spør du meg.:)

Vurderte de samme selv for et par år siden og landet på en 16610. Etter et års tid solgte jeg den for å finansiere en GMT IIc. Savnet ble faktisk så stort at jeg et år senere kjøpte en ny Sub. Etter å ha plukket plast av to Sub'er er jeg sikker på at den ikke kommer til å bli solgt. Exploreren er ennå ikke kommet i hus, men det er nok ikke utenkelig at det kommer en hvit en dag. Støtter deg i å skaffe begge og råder deg til å starte med Sub. Den er et ikon og er aldri feil (dog visstnok Harry :p)

Date-sub'ene seiler absolutt inn som ting jeg har lyst på de også, mest for å gjøre meg fullstendig forvirret. GMT-II er heller ikke feil, spesielt med rødt og blått ;).

Nei, her må jeg bare ta meg litt tid kjenner jeg, en fin 5513 hadde jo heller ikke vært feil men mer skeptisk til å bruke noe slikt slik jeg mener disse bør kunne brukes.

Sub. Alltid det rette svaret om det er et del av spørsmålet! Uansett hvilken konfigurasjon du går for, vintage/ny, date/nodate. Deretter kjøper du Exp II, så har du den perfekte kombo :D

Sub-a-dub-dub! :cool:

IMG_3580.jpg

Klokkebilder309.jpg

Klokkebilder371.jpg

IMG_20100727_094622.jpg

(Tudor er en stealthy Sub som gir deg mye vintageglede for penga!)

Åh-åh som du frister Anders ;). Sub med dato er ikke utelukket det heller, strengt tatt. Bare et spørsmål om hva jeg skal prioritere strengt tatt.

Men virker mer og mer fristende å legge rundt 30' i en sub med dato. Bare bitte litt over budsjettet i denne omgang strengt tatt, så mulig jeg må holde ann litt om jeg går for det.

Åh-åh som du frister Anders ;). Sub med dato er ikke utelukket det heller, strengt tatt. Bare et spørsmål om hva jeg skal prioritere strengt tatt.

Men virker mer og mer fristende å legge rundt 30' i en sub med dato. Bare bitte litt over budsjettet i denne omgang strengt tatt, så mulig jeg må holde ann litt om jeg går for det.

Selv er jeg egentlig veldig glad i dato på Rolex, jeg synes cyclopsen er en viktig del av merkets egenart. Tror du burde klare å få en 16610 til litt under 30 ...

Selv er jeg egentlig veldig glad i dato på Rolex, jeg synes cyclopsen er en viktig del av merkets egenart. Tror du burde klare å få en 16610 til litt under 30 ...

Ja dess lenger ned dess bedre ;). Men er 100% sikker på at min første Rolex skal være komplett med esker, papirer og all annen dilldall. Skal det være så skal det være tenker nå jeg :D.

Bursdagen min på tirsdag blir en særs fin dag..... :cool::cool::cool::cool::cool:
Da får jeg noe levert på døren fra et hyggelig medlem her inne :D