AHCI - Foreningen til de uavhengige urmakerne som lager noe av det frekkeste i denne tråden, tilbyr nå et: "Circle of Friends"-program, hvor man kan støtte foreningen med et årlig beløp. http://www.ahci.ch/circle-of-friends/
Når danske Andersen er nevnt, kan det være på sin plass å ta en liten oppsummering av urmakerkunst i de skandinaviske landene. Danskene har altså sin Andersen. Sverige har de tidligere presenterte Gustafson & Sjögren som lager spennende skiver med et tydelig nordisk design. Dessuten har investorer blåst liv i et gammelt merke som lagde lommeur i stor stil på 18- og 1900-tallet: Halda.
De lager ur hvor man kan bytte hele urverket og skifte mellom digitalt og mekanisk ur. Og de mekaniske modulene har Zenith-urverk.
Insteressant konsept.
Hadde vært gøy om det dukket opp noen norske entreprenører også. Bruvik finnes jo, men det føles som om de holder på litt i gimmik/motesegmentet. Produserer Alf Lie ur fremdeles?
Sistnevnte er jo fantastisk, bare synd med prisen (mener de starter på usd 36k!)Børster støv av independent-tråden.
Hva syns dere er det mest spennende som skjer innenfor independents nå om dagen?
Til tross for at jeg ikke likte debutmodellen, og til tross for at jeg nesten sliter litt med å kalle merket "independent" (jeg har en litt kresen definisjon, hvor jeg mener de som står bak bør være urmakere av et visst kaliber), så mener jeg det er Ming:
For ikke å snakke om Barcelona-baserte Atelier de Chronométrie:
Sistnevnte er jo fantastisk, bare synd med prisen (mener de starter på usd 36k!)
Børster støv av independent-tråden.
Hva syns dere er det mest spennende som skjer innenfor independents nå om dagen?
Til tross for at jeg ikke likte debutmodellen, og til tross for at jeg nesten sliter litt med å kalle merket "independent" (jeg har en litt kresen definisjon, hvor jeg mener de som står bak bør være urmakere av et visst kaliber), så mener jeg det er Ming:
For ikke å snakke om Barcelona-baserte Atelier de Chronométrie:
Omega verk ??Det morsomme er at de benytter gamle og meget anerkjente Omega-verk (i sterkt modifisert form)
Vis vedlegg 67278 Vis vedlegg 67279
Neida, det skulle jo bare mangle!
Vis vedlegg 74051
Snublet over en japansk indy på IG, og du hendelse så flott!
Fant ikke akkurat denne modellen, men tilsvarende, til den nette sum av 2,5mill jpy.
Vis vedlegg 74052
http://www.hajimeasaoka.com/timepieces_tsunami_EN.html
Har du vært borti denne urmakeren @Jon Henrik?