chrbir
Støttemedlem
Jeg likte absolutt N°1, og hadde ikke klokkekontoen vært bundet opp, så hadde jeg nok hevet meg på N°2. Dette virker absolutt som valuta for pengene, men det er det også noen som prøver å utnytte.Da er Bill Sanders (WatchArtSchi på YT) og gjengen i gang med Lyrique Étude N°2 og prosjektet er åpent for alle som ønsker å delta.
Det første prosjektet synes jeg ble ganske bra: gphg.org/horlogerie/en/watches/etude-ndeg1
Ser ut som de fortsetter med samme Agenhor verk og Voutilainen & Cattin kasse, men prøver å få til en guilloche skive fra Comblemine (også brukt av Voutilainen og Grönefeld) denne gangen. Budsjettet er satt til 9.000 CHF pr enhet så her kan man vel si at man får mye for pengene..
Konseptet er spennende og veldig gøy at det er mulig å samarbeide med noen av de beste produsentene på et så lite volum. Det resulterer nok i en veldig bra klokke, satt sammen av fantastiske komponenter, men redselen for at jeg ender opp med å ikke like sluttresultatet gjør at jeg ikke tør å hive meg på.. Kanskje er det de lange diskusjonene i kommentarfeltene på prosjektets facebookside som skremmer meg Det blir uansett spennende å se hva de får til.
Hva tenker folket om denne type samarbeid genrelt og dette prosjektet spesielt? Og er dette i det hele tatt riktig tråd for dette innlegget?
Mer info om prosjektet finner dere her:
Det blir vel ikke noen færre #invistorer i runde 2 regner jeg med.. Jeg blir helt mattJeg likte absolutt N°1, og hadde ikke klokkekontoen vært bundet opp, så hadde jeg nok hevet meg på N°2. Dette virker absolutt som valuta for pengene, men det er det også noen som prøver å utnytte.
Vis vedlegg 325649
Lyrique Etude N1 LE50-1
The Étude No.1 LE50-1 is the first watch by Lyrique, a watch brand founded by 51 watch enthusiast from 16 different countries. The Étude No.1 features a teadrop-lugged case designed by Matthieu Allégre, manufactured by Voutilainen & Cattin SA. The Observatoire-style hands are made by Fiedler...www.belmontwatches.com
Hun deltar på AHCIs Masters of Horology i Genève neste uke.Khemea fra franske Shona Taine.
Vis vedlegg 323605Vis vedlegg 323604Vis vedlegg 323603Vis vedlegg 323601Vis vedlegg 323602
Khemea fra franske Shona Taine.
Vis vedlegg 323605Vis vedlegg 323604Vis vedlegg 323603Vis vedlegg 323601Vis vedlegg 323602