Dagen oppdagelse var en produsent med navn Schaumburg. Dette er en Tysk produsent aom jeg personlig synes virker veldig spennende.
De bruker i hovedsak Sellita-urverk. Som de fleste vet er dette kloner av ETA-verk, men ut i fra hva jeg kan bedømme gjør de en god jobb med dekorasjon/modifisering (noen er også kronometer-sertifisert). Tror også det er en ganske vanlig missoppfatning at Sellita er dårligere enn ETA. Anerkjente produsenter som feks Raymond Weil har gått mer og mer over til Sellita i det stille og flere vil nok følge på etterhvert som Swatch strammer inn tilgangen. Min gamle Raymond Weil Maestro Moonphase hadde blant annet et modifisert Sellita-verk, selv om nettsider påsto hardnakket at det var et ETA-verk. En hyggelig dame hos Raymond Weil kunne da bekrefte at de hadde brukt Sellita grunnet vanskeligheter med å få tak i ETA.
Tilbake til Schaumburg; De ligger i mine øyne i et veldig fint prissjikte (800-6000 euro, der mesteparten er i den lavere halvdel av dette) og lager veldig spennende modeller. Skulle gjerne sett noen slike på sonen
Disse likte jeg virkelig! Hvor finner du prisene @acnorway? På nettsiden ser jeg bare "price on inquiry"...
Redigert av en moderator: