noen kjappe bilder
Jeg ble før sommeren oppfordret av ett medlem av Tidssonen å bruke litt mer tid på forumet da interessen for de uavhengige urmakerne har begynt å ta seg betraktelig opp.
Fulgte den oppfordringen og fant denne tråden i dag.
Jeg begynte for vel 15 år siden med de "vanlig" mistenkte som Patek, Audemars Piguet, Rolex, Omega etc, nye som gamle, kjøpte og solgte i flere år.
Begynte etter hvert å kjede meg med dette da det ble mye "flipping" og mye av det samme og begynte etter hvert å se på de alternative merkene.
Er stor fan av de ulike uavhengige urmakere og bruker en del tid på å besøke disse på mine reiser, utrolig hva man greier presse inn i ferier og jobbreiser bare man er kreativ
Som dere vil se kjøper jeg med hjerte og ikke med tanke på hva som kan selges raskest mulig til best mulig pris.
Videre så bidrar jeg gjerne med mine kontakter hvis noen skulle føle seg inspirert til å handle i tiden fremover
PS: beklager mine ekstremt dårlige og lite sexy bilder tatt i hastverk med Iphone
Fred Dingemans er en meget kreativ kar som da står for Dingemans jump hour ur som jeg har hatt i vel 5 år nå, besøkte ham sist i slutten av juni og nytt spennende ur er bestilt, har dog leveringstid p.t på 5 år.
[/URL][/IMG]
Speake_Marin Spirit Pioneer er ett meget flott ur som jeg er veldig fornøyd med, uret mitt er det første i den originale spirit serien som var Peters personlige ur. Jeg kjøpte det av ham og hentet det på Baselworld, John - Henrik var med å hentet det med sitt ur, ikke hver dag to av 68 er samlet
Nord-Zeitmaschine Variocurve er mitt favorittur blant disse. Dessverre så gir ikke bildene godt nok inntrykk av uret som er massivt og fascinerende da det er flere lag i urskiven, gir en form for 3d effekt.
Daniel som lager disse urene lager alt for hånd, minus basisverket, selv i sitt verksted. Har besøkt ham flere ganger, sist for 2 uker siden og mannen er helt ekstrem med sine ideer og tar den ut på neste modell som kommer i slutten av 2015
Habring Doppel 2 tar jeg også med, dette har dessverre solgt, men jobber med å få tilbake
Richard og Maria Habring er vennligheten selv og strekker seg meget langt for å tilfredsstille kundens ønsker.
At de holder til i Østerrike bør ikke hindre noen å kjøpe urene, de er av topp kvalitet.
Ser også at noen nevnte Azimuth. har selv hatt Mr Roboto og syntes kvaliteten mot pris var veldig bra. Ett meget artig ur som vakte oppsikt, men lite egnet til daglig bruk
Gerald Genta Gefica biretro er nå innlemmet i Bvlgari konsernet og har fått deres logo, denne er fra før den tid.
Fantastisk bronse ur fra tiden før alle kom med bronse ur
Siste jeg legger ut i dag er Ochs & Junior, der har jeg annual calendar og moon phase.
Er meget stor fan av dette merket og besøker dem i Lucerne ett par ganger i året.
Dette er babyen til Beat Weinmann og Ludwig Oechslin, sistnevnte er gudfar av komplikasjoner.
Filosofien bak disse urene er å lage kompliserte funksjoner med minst mulig deler.
Månefasen har en herlig blå patina urskive som endrer tone etter lyset.
Siste uret er min Annual Calendar i sølv med rustet urskive
Det er det eneste som er laget og jeg brukte en god stund på å overtale dem til å lage det grunnet frykten for at rust skal spre seg i urverket, om det skjer får tiden vise
Her vil de fleste rynke på nesen av at noen kjøper ett ur med rusten urskive
Forklaringen er at uret er meget personlig for meg da jeg venter mitt første barn i disse dager, en sønn og fikk det laget i sølv med rust fordi jeg ønsker en patinering etter hvert som han vokser til.
[/URL][/IMG]