Vanskelig, vanskelig. Det du bør tenke på er hvor viktig det er for deg å ha denne klart til bryllupet kontra å kjøpe noe stiligere/bedre/kulere på et senere tidspunkt. Jeg antar at dersom du kjøper IWCen til bryllupet så vil den ta opp en evig plass i boksen. Vil du angre? Ville du ønsket at du gikk for en mer high-end dressklokke?
Personlig så ville jeg aldri kjøpt en gullklokke med ETA/Selitta i. Skal jeg ha en gullklokke så skal den være helt spesiell og ikke ha samme urverk som klokker til 5% av prisen.
Av de du nevner over så ville jeg helt klart gått for VCen. IWCen er veldig pen, spesielt siden jeg har en "thing" for leaf hands, men igjen, Selitta til 80k? ALSen gjør ingenting for meg. Vet ikke hva det er, den bare er ikke så spennende.
Har du vurdert å gå for noe i stål? Da har du plutselig kanskje mulighet til en VC eller hva det skal være. Hvis du "skal" ha en til bryllupet så hadde jeg gjort det i stedet for å kjøpe IWCen i hvert fall.
Vurderte selv en JLC foran mitt eget bryllup for et års tid siden, men jeg sprakk og kjøpte en birthyear sub i stedet, som da ble brukt på den store dagen. Funket helt fint det, spørs hvor "tradisjonell" du ønsker å være
Til slutt vil jeg prøvd meg på en liten inception:
Takk for fornuftige synspunkt @benbjo
Om jeg kjøper en dressklokke før bryllupet som jeg kan bruke der blir det en evig keeper ja. Om jeg kjøper IWC'en lukker derimot ikke det døren for å kjøpe en "heftigere" dressklokke på et senere tidspunkt.
VC'en er helt klart den jeg ville ha valgt dersom pris ikke var en faktor, men etter de nyeste prisjusteringene til VC begynner det virkelig å koste mer enn det smaker. Er faktisk en ganske signifikant prisforskjell på den og ALS'en. Før jeg visste prisene på disse trodde jeg at ALS'en var den dyreste, men det er definitivt ikke tilfelle.
Når det gjelder stål; ja jeg har vurdert det, men jeg har allerede to dressklokker i stål (Movado og Schaumburg) og denne gangen har jeg lyst på gull
Om det ikke blir kjøpt inn klokke før bryllupet kommer jeg enten til å bruke Movado (som jeg har fått av henne) eller GMT Master med coke-bezel og sort croco-rem.
Og til slutt; JLC Av en eller annen grunn klarer jeg ikke å finne en JLC som gir meg godfølelsen. Kanskje med et hederlig unntak for @andres sin nye Reverso, men det får evt komme senere