Inspirasjon til dressklokke i gull

Vanskelig, vanskelig. Det du bør tenke på er hvor viktig det er for deg å ha denne klart til bryllupet kontra å kjøpe noe stiligere/bedre/kulere på et senere tidspunkt. Jeg antar at dersom du kjøper IWCen til bryllupet så vil den ta opp en evig plass i boksen. Vil du angre? Ville du ønsket at du gikk for en mer high-end dressklokke?

Personlig så ville jeg aldri kjøpt en gullklokke med ETA/Selitta i. Skal jeg ha en gullklokke så skal den være helt spesiell og ikke ha samme urverk som klokker til 5% av prisen.

Av de du nevner over så ville jeg helt klart gått for VCen. IWCen er veldig pen, spesielt siden jeg har en "thing" for leaf hands, men igjen, Selitta til 80k? ALSen gjør ingenting for meg. Vet ikke hva det er, den bare er ikke så spennende.

Har du vurdert å gå for noe i stål? Da har du plutselig kanskje mulighet til en VC eller hva det skal være. Hvis du "skal" ha en til bryllupet så hadde jeg gjort det i stedet for å kjøpe IWCen i hvert fall.

Vurderte selv en JLC foran mitt eget bryllup for et års tid siden, men jeg sprakk og kjøpte en birthyear sub i stedet, som da ble brukt på den store dagen. Funket helt fint det, spørs hvor "tradisjonell" du ønsker å være :)

Til slutt vil jeg prøvd meg på en liten inception:
27_327774028.jpg

Takk for fornuftige synspunkt @benbjo :)

Om jeg kjøper en dressklokke før bryllupet som jeg kan bruke der blir det en evig keeper ja. Om jeg kjøper IWC'en lukker derimot ikke det døren for å kjøpe en "heftigere" dressklokke på et senere tidspunkt.

VC'en er helt klart den jeg ville ha valgt dersom pris ikke var en faktor, men etter de nyeste prisjusteringene til VC begynner det virkelig å koste mer enn det smaker. Er faktisk en ganske signifikant prisforskjell på den og ALS'en. Før jeg visste prisene på disse trodde jeg at ALS'en var den dyreste, men det er definitivt ikke tilfelle.

Når det gjelder stål; ja jeg har vurdert det, men jeg har allerede to dressklokker i stål (Movado og Schaumburg) og denne gangen har jeg lyst på gull ;)

Om det ikke blir kjøpt inn klokke før bryllupet kommer jeg enten til å bruke Movado (som jeg har fått av henne) eller GMT Master med coke-bezel og sort croco-rem.

Og til slutt; JLC :) Av en eller annen grunn klarer jeg ikke å finne en JLC som gir meg godfølelsen. Kanskje med et hederlig unntak for @andres sin nye Reverso, men det får evt komme senere :D

Helt enig med deg @Anders. Det er nok min favoritt også. Bare synd med prisen.. :(

Ja, det er ikke noe billig ut akkurat. Om jeg skulle valgt meg en ALS hadde jeg heller gått for 1815 Ab/Auf ... Litt mer som skjer på skiven, men fortsatt mer enn dress nok.

Takk for fornuftige synspunkt @benbjo :)

Om jeg kjøper en dressklokke før bryllupet som jeg kan bruke der blir det en evig keeper ja. Om jeg kjøper IWC'en lukker derimot ikke det døren for å kjøpe en "heftigere" dressklokke på et senere tidspunkt.

VC'en er helt klart den jeg ville ha valgt dersom pris ikke var en faktor, men etter de nyeste prisjusteringene til VC begynner det virkelig å koste mer enn det smaker. Er faktisk en ganske signifikant prisforskjell på den og ALS'en. Før jeg visste prisene på disse trodde jeg at ALS'en var den dyreste, men det er definitivt ikke tilfelle.

Når det gjelder stål; ja jeg har vurdert det, men jeg har allerede to dressklokker i stål (Movado og Schaumburg) og denne gangen har jeg lyst på gull ;)

Om det ikke blir kjøpt inn klokke før bryllupet kommer jeg enten til å bruke Movado (som jeg har fått av henne) eller GMT Master med coke-bezel og sort croco-rem.

Og til slutt; JLC :) Av en eller annen grunn klarer jeg ikke å finne en JLC som gir meg godfølelsen. Kanskje med et hederlig unntak for @andres sin nye Reverso, men det får evt komme senere :D

Da ville jeg kjørt på med Movadoen egentlig og ventet til jeg hadde hatt råd til det jeg virkelig ville ha. Klokker og kompromiss fungerer ikke særlig bra etter min erfaring, dessverre.

Kanskje kona setter pris på at du bruker gaven hennes også? :)

• Liker
Reaksjoner: acnorway
Da ville jeg kjørt på med Movadoen egentlig og ventet til jeg hadde hatt råd til det jeg virkelig ville ha. Klokker og kompromiss fungerer ikke særlig bra etter min erfaring, dessverre.

Kanskje kona setter pris på at du bruker gaven hennes også? :)

Den tanken har slått meg også. Da kunne jeg jo også evt ha gravert datoen i kassa på Movadoen eller noe slikt. Men quartz på bryllupsdagen da? :p

Et alternativ kunne jo vært å kjøpe en helgull Pie Pan nå og spare til VC etter bryllupet :eek:

(Avhengig av at man klarer å finne et bra eksemplar da)

Jeg synes man kan argumentere sterkt for at man med en Pia Pan ikke trenger noen annen dressur, og at Omega med den modellen fint slår over sin vektklasse, for å fornorske et uttrykk. Et ur fra Omegas gull(!)alder ;) Ikke noe å være flau over å ha på hånden, selv i et selskap med ellers Patek, Lange, VC, JLC og andre ...

Den tanken har slått meg også. Da kunne jeg jo også evt ha gravert datoen i kassa på Movadoen eller noe slikt. Men quartz på bryllupsdagen da? :p

Glimrende ide spør du meg. Hva så om det er quartz? Da har du et minne og en historie å fortelle. Flott arvestykke spør du meg. VC > Movado > IWC ;)

• Liker
Kvarts eller ei, det er kun du og fruen som vet det, og som nevnt over, så vil jeg tro det skaffer deg mye pluss i hennes bok :)

Jeg synes man kan argumentere sterkt for at man med en Pia Pan ikke trenger noen annen dressur, og at Omega med den modellen fint slår over sin vektklasse, for å fornorske et uttrykk. Et ur fra Omegas gull(!)alder ;) Ikke noe å være flau over å ha på hånden, selv i et selskap med ellers Patek, Lange, VC, JLC og andre ...
Er så hjertens enig! Om valget stod mellom de @acnorway selv nevner og en helgull Pie Pan, vet jeg hva jeg hadde valgt. Hver gang. Og det sier jeg totalt forutinntatt, da jeg ikke har prøvd noen av de på armen. Men Omegaen tiltaler meg mye mer enn de tre andre :)

Redigert:
  • Liker
Jeg vil slå et slag for en av mine favoritt-klokker-som-jeg-nok-aldri-kommer-til-å-kjøpe-fordi-om-jeg-skulle-få-så-mye-penger-å-kjøpe-klokke-for-er-det-andre-jeg-tross-alt-heller-ønsker-meg. Men sjekk, er ikke denne helt nydelig? Tipper forresten at prisen er mer enn 80k, da. Så beklager det, men SS holder seg kanskje ikke best i pris? :)
Sjoo_galleri4.jpg
Sj-----Sandstr--m-Royal-Capital.jpg

• Liker
Reaksjoner: acnorway og Preacher
Jeg vil slå et slag for en av mine favoritt-klokker-som-jeg-nok-aldri-kommer-til-å-kjøpe-fordi-om-jeg-skulle-få-så-mye-penger-å-kjøpe-klokke-for-er-det-andre-jeg-tross-alt-heller-ønsker-meg. Men sjekk, er ikke denne helt nydelig? Tipper forresten at prisen er mer enn 80k, da. Så beklager det, men SS holder seg kanskje ikke best i pris? :)
Sjoo_galleri4.jpg
Sj-----Sandstr--m-Royal-Capital.jpg

Kjenner ikke prisnivået på disse, men det er absolutt nydelige klokker :) Men for min del treffer du også ganske godt med det lange sammensatte ordet ditt :p Dessverre..

Hadde det derimot dukket opp en billig på brukten. Ja da kunne det kanskje ha vært noe :)

• Liker
Reaksjoner: mutriakis
Noen som har en formening om hva man må ut med for et pent eksemplar av en helgull 168.005?

@SpaceCowboy kanskje? :)

En 168.005/6 med onyx timesmarkører? :) Skal den være i en stand som jeg ville hatt den i (dvs. strøken) må du nok regne med 20-25, kanskje opp mot 30.000. Men pass på, disse har ofte fått byttet skiver med andre 168.005, så les deg godt opp på Desmond sine sider før du eventuelt slår til.

En 168.005/6 med onyx timesmarkører? :) Skal den være i en stand som jeg ville hatt den i (dvs. strøken) må du nok regne med 20-25, kanskje opp mot 30.000. Men pass på, disse har ofte fått byttet skiver med andre 168.005, så les deg godt opp på Desmond sine sider før du eventuelt slår til.

Takk for link @SpaceCowboy :) Om det blir aktuelt så kommer jeg nok også til å prøve å snylte litt på kunnskapen din :p Håper det går greit :oops:

Under 30000 hørtes jo strålende ut da! Var inne på chrono24 og fant en til 45K, men hadde en mistanke om at det kanskje var litt høyt priset.

• Liker
Reaksjoner: SpaceCowboy
Og ja @SpaceCowboy det var en med onyx-markører jeg var ute etter. Forresten. Prisen du oppgir, vil den være for gull på stål eller helgull? :)

Ja, den er den peneste, IMHO. Mine prisanslag var for 18K (helgull, ref 168.005/6 og ikke bare 168.005).

Og jeg hjelper gjerne til skulle du finne et interessant eksemplar. :)

• Liker