International Watch Company-tråden

Appropos det @Julien, så er det sykt at Boris Becker er "ambassador", og Kevin Spacey kun "friend of the brand". En er høyest aktuell, den andre var aktuell sist i 1991. Hva skjer? Er det tyske markedet så stort?

Redigert av en moderator:
Appropos det @Julien, så er det sykt at Boris Becker er "ambassador", og Kevin Spacey kun "friend of the brand". En er høyest aktuell, den andre var aktuell sist i 1991. Hva skjer? Er det tyske markedet så stort?

@Ralph Borris Becker ble ambassadør når han fortsatt var aktiv og var den kjempe tennisstjerne. På det tidspunktet var det ambassadør tittelen som gjaldt. Cousteau (sønnen) fikk også tittelen, og Zinedine Zidane. Hver av de fikk sin egen klokke i begrenset opplag. Friend of the brand konseptet, i hvert fall hos IWC, kom senere. Ideen er langt bedre, det er snakk om folk som representerer noe og som liker en brand og samarbeider med den, ikke en spesiell modell som ser rar ut etter noen år. Kevin Spacey måte betale for sine første klokker (kjøpt hos Tourneau NYC). IWC har så vidt meg beskjent ikke knyttet til seg ambassadører etter at Friend of the Brand konseptet ble til.

Så på de første 3 episoder av sesong 3 i går. Klarer ikke å si mer sikkerhet hvilken IWC Spacey bruker. Det er nok en Portugeuse i de første to og en Portofino i den tredje, men hvilken? Enda mer nysgjerrig er jeg på hvilken klokke hans assistent Dent bruker, er det en Da Vinci tro?

Skal ikke skryte på meg noe kunnskap om friend of the brand eller Ambassador statusene. Men jeg bodde ett år i Tyskland nærmere bestemt i Munchen i samme gata som Boris Becker faktisk. Når han ikke bor i London. Å ja han er fortsatt sinnsykt stor i Tyskland.
Han er med på det meste som skjer, å er aktiv i media og en veldig engasjert kjendis. Sladrepressen digger han etter diverse skandaler.
Iwc er sterkt og veldig populært i Tyskand, man fikk mindre rabatter på Iwc hos Adene i Munchen enn på Rolex i 2004-2007

Lykkelig med norsk AD!!

IMG_0692_zpsc9edb466.jpg
[/IMG]

Jeg bestilte dette uret hos Urverket, etter noen uker med dårlig samvittighet avbestilte jeg ordren og gjorde en grei handel med Urmaker Otteren i Stavanger.

Fikk opplyst av Otteren at IWC har strengere krav til sine urverk enn et chronometer. IWC har 0-7 sek/døgn, mens et chronometer har -4 - 6 sek/døgn. Seiko har vel -3 - 5 sek/døgn. Dette var nytt for meg!

Redigert:
Da er endelig de to remene jeg har bestilt fra Jacob straps til min Ingenieur klare :D

EPhYWLg.jpg

XWYwnF4.jpg

Håper alt går smooth i posten..

Typisk nok måtte jeg sende min Ingenieur til service nylig og får ikke den tilbake før slutten av sommeren :( :( :(

• Liker
Reaksjoner: thomask og Preacher
Hva koster en 3290 ny?
Jeg finner ikke ut av søkefunksjonen på den "nye" TS - noen som har en formening om bruktpris?

Takk :)

Lekkert! Det er en utrolig flott dressklokke @TomB

Jeg vil påstå at IWC Portuguese 5001 er en herlig allrounder. Jeg benyttet i hvertfall min til alle slags anledninger, og sitter utelukkende igjen med gode minner fra min 5001-07.

image_zps70778c0c.jpg

Hva gjelder gode minner, kunne mye av det samme vært sagt om 3227-01 - om enn litt topptung.

IMG_0025JPG4_zpsb48007c8.jpg

Nåtiden er representert ved IWC Aquatimer, så får tiden vise om det blir mer mimring eller et varig minne :p

image_zpswdat8asa.jpg

Finner hele tiden små detaljer som viser at ingenting er tilfeldig.
Her er faktisk skivens guilloche kopiert i gummiremmen.....
It is all in the details.
(Beklager forferdelige bilder, ikke lett å få bedre med mobilen min...)
DSC_0350_zpsjvwsshew.jpg

DSC_0347_zpsjjz1rryh.jpg

Finner hele tiden små detaljer som viser at ingenting er tilfeldig.
Her er faktisk skivens guilloche kopiert i gummiremmen.....
It is all in the details.
(Beklager forferdelige bilder, ikke lett å få bedre med mobilen min...)

Veldig kult! Men er IWCs skive her en ekte guilloche, eller er den trykket? Så ut som et vanskelig mønster å gravere inn med maskin ...

Det er vel sannsynlig at dette er trykket og ikke gravert ja...
Samme mønsteret går igjen i bla. Big Ingenieur også.
Fiffig

• Liker
Reaksjoner: Anders
Veldig kult! Men er IWCs skive her en ekte guilloche, eller er den trykket? Så ut som et vanskelig mønster å gravere inn med maskin ...

@Anders hva mener du med trykket eller gravert? Det er ihvertfall hevet og ikke bare en print :)

Min er på service akkurat nå så jeg får ikke tatt noe makrobilde, men håper at det kommer sånn høvelig frem på et av bildene under.

98750-1737452_1451579551770521_586471227_n.jpg

vpvUFpM.jpg

8RVbuip.jpg

GRYXLOo.jpg

7XqAv3V.jpg

GH4jaPW.jpg

@acnorway , absurd flott bilder.......
Forskjellen på disse to er at mønsteret er motsatt.
Det som er hevet på din er senket på min.
Bortsett fra det er de identiske, enda mer fiffig...

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: acnorway
@Anders hva mener du med trykket eller gravert? Det er ihvertfall hevet og ikke bare en print :)

En guilloche lages ved at mønsteret graveres inn i skiven maskinelt, tradisjonelt i en sirkulær bevegelse, basert på en fysisk mal. Denne IWCen ser ut til at mønsteret er presset inn i metallet (mente ikke trykket som printet).

AP Royal Oak er et eksempel på en veldig kul guilloche som kan se ut som den er presset ved første øyekast. Men om man ser nærmere ...

Guilloche er en flott teknikk med lang historie. Her er et par filmer: