Ios8

@Entropy
Var engang en Fanboy.....
Nå har jeg et elsk–hat-forhold til Apple

maca.jpg

macb.jpg

Redigert av en moderator:
Hvor er det blitt av alle bildene samlet i "album"? Nå er det kun "nylig lagt til" og så må man på bilder pr. år/sted for å finne alle.
Må muligens bare venne meg til det, eller kan det endres?

@Entropy og @Edzilla
Hørt om pm? We don't care :)

@Rød Enig, utrolig irriterende at "hovedmappa" er borte. MEN søkefunksjonen er kul!

Det får jeg ikke til...går inn i kalender, trykker + og så går jeg på "inviterte". Får ikke tilgang til noen kolleger fra Exchange kontoen der...

En ting som iallfall irriterer meg på IPad er at når du scroller nedover så "forsvinner" de andre fanene som er åpne helt til du scroller opp igjen eller fysisk trykker øverst på linja..

Jeg har fire iPader i familien (versjon 3 og 4). Alle går nå på 30% hastighet etter "oppgradering" til iOS8, og både iOS og apper har krasjet flere ganger. Jeg får haugevis med app-oppdateringer hver eneste dag ettersom app-utviklerne sliter med å hekte seg på iOS8.

Venter spent på iOS8.1 :mad:

EDIT 24.09.2014 15:58: trykkskjermens "oppgraderte" respons er under ALL KRITIKK. Er nesten umulig å taste URLer, langt mindre skrive e-post. Ingeting skjer de første 20 tastetrykkene, deretter kommer alle 20 rasende inn på en gang - for eksempel. Når en starter opp, viser eplet på skjermen 10-20 sekunder - før det forsvinner og en må gjette seg til når bootingen er ferdig (og må da trykke på en tast for å få skjermbildet). App-nedlasting fra Appstore tar uendelig lang tid, hver app gjør gjerne 2-15 forsøk før de blir oppgradert. Den nye måten apper og skjermbilder skal "flyte" inn og ut på resulterer ofte i sort skjerm et halvt til ett sekund, slik at en frykter at driten har krasjet igjen.

Jeg er glad jeg ikke har (og ikke skal ha) flere Apple-produkter. Av alle oppgraderinger/patches/bug fixes jeg har vært gjennom siden 1988 er dette den desidert dårligste.

$@t@n i h€lv€t€. :mad::mad::mad:

Redigert:
Har oppdatert og er i grunnen fornøyd.
Det eneste jeg irriterer meg over er en forsinkelse når jeg svarer telefonen. Slik var det ikke før. Fra jeg "sveiper" over skjermen til jeg har løftet telefonen til øret gikk det kanskje ett sekund før oppdateringen. Dette har alltid vært plenty, og man lager seg jo rutiner på disse tingene. Men nå kimer James Bond-ringetonen min inn i øregangen siden telefonen bruker litt lenger tid på å svare.
Vanesak, men unødvendig.
Venter spent på 8.1
Jeg har 5s

Jeg har fire iPader i familien (versjon 3 og 4). Alle går nå på 30% hastighet etter "oppgradering" til iOS8, og både iOS og apper har krasjet flere ganger. Jeg får haugevis med app-oppdateringer hver eneste dag ettersom app-utviklerne sliter med å hekte seg på iOS8.

Venter spent på iOS8.1 :mad:

EDIT 24.09.2014 15:58: trykkskjermens "oppgraderte" respons er under ALL KRITIKK. Er nesten umulig å taste URLer, langt mindre skrive e-post. Ingeting skjer de første 20 tastetrykkene, deretter kommer alle 20 rasende inn på en gang - for eksempel. Når en starter opp, viser eplet på skjermen 10-20 sekunder - før det forsvinner og en må gjette seg til når bootingen er ferdig (og må da trykke på en tast for å få skjermbildet). App-nedlasting fra Appstore tar uendelig lang tid, hver app gjør gjerne 2-15 forsøk før de blir oppgradert. Den nye måten apper og skjermbilder skal "flyte" inn og ut på resulterer ofte i sort skjerm et halvt til ett sekund, slik at en frykter at driten har krasjet igjen.

Jeg er glad jeg ikke har (og ikke skal ha) flere Apple-produkter. Av alle oppgraderinger/patches/bug fixes jeg har vært gjennom siden 1988 er dette den desidert dårligste.

$@t@n i h€lv€t€. :mad::mad::mad:

BUMP :mad:

legendary-thread-2.jpg

Denne tråden ble løftet til nye høyder med en "Bump" @Tetragrammaton.

Sitter selv på en oppgradert iPhone 4s og iPad 2 og begge er betraktelig treigere og har fortsatt til gode å finne fordelene. "Tips" og "Health"-appene veier liksom ikke helt opp.

Av de årsaker dere nevner, så sluttet jeg med iPhone i fjor (etter å ha vært med på kjøret siden 3G-modellen). Hver gang det kommer nytt iOS, så blir telefonen som sirup. Gikk over til Android og Samsung - og der er det ikke slik at ting b l i r t il s i ru p som på epledingsene. Fornøyd med å bryte eplerekka og benytte noe annet.

På den annen side, så skal man være litt "hjernedød" når man oppdaterer til nytt iOS når man vet at det er problemer i x.0 versjonen og x.1 versjonen kommer senere. LA VÆR å "oppgradere".

Epledingsene fungerer best med det iOS den hadde når du kjøpte den ny. If it ain´t broken, don´t softwarefix it.

Redigert:
Null problem her. Raskere ble den og små, men viktige forbedringer.
Tommel opp for 5S med iOS8!

Redigert:
Er på annen side overhode ikke enig i at Samsung er en bedre løsning! Fikk S4 Active ...

Samsung har mange ulike telefoner. Apple har 1. Jeg bruker Samsung Note 3 og den er gullegod og kjapp med stort batteri og ditto varighet. iPhonene var gode med den initielle iOS.

Og for the record: Jeg er ikke eplehater. Tvertimot - men har lært over tid at ingen produkter er "best på alt", men kan noe. iOS-oppgraderinger og ditto treghet deretter er dessverre en Apple-spesialitet.

Redigert:
apple trekker oppdateringen nå folkens, så blir vel å tilbakegradere og vente på at de har fikset feil. Det stemmer ikke at det alltid er så ille som det har vært nå.