IWC Ingenieur Vintage vs Omega Speedmaster Moon (3753.10.)

Which one do you prefer?

• IWC Ingenieur Vintage black steel

Stemmer: 1 100,0%
  • Omega Speedmaster Moon (3753.10.)

Stemmer: 0 0,0%

• Antall stemmer
    1
Medlem
22. april 2008
Hei,

Hvilke av dem ville dere ha valgt? I know, to ganske forskjellige klokker.
Liker begge.

Tenkt å "se på" klokker på reise senere i år;)

IWC uten tvil. Akkurat den klokka du ser på er så nydelig at det er ikke tvil i mine øyne. Liker ikke den aktuelle Speedmaster modellen (regner med det er den med månefase du sikter til?)

Tar det tilbake og sier ingy. Modellen du sikter til på speedmaster har safirglass foran og bak. Plexi er å foretrekke på forsiden.

images

Til tross for et sjokkerende fravær av bilder skal jeg driste meg til en uttalelse.;)

Med plexi, uten plexi, pre-moon, post-moon, saphire sandwich, eller hva det måtte være...

IWC for alle penga!!!

Går det i det hele tatt an å nevne disse to i samme åndedrag...?:rolleyes:;)

iwc-ingenieur-vintage-ref-323301-01.jpg

Dette er to veldig forskjellige klokker synes jeg... én som minner om Rolex Explorer vs Omegaen som jo er hva den er..

Jeg er jo sprø nok til å like speedyen i safrisandwitch og jeg synes det er en mer praktisk klokke for daglig bruk enn plexi-helten, så jeg vil nok gå for den i denne omgang.

Dette er to veldig forskjellige klokker synes jeg... én som minner om Rolex Explorer vs Omegaen som jo er hva den er..

Jeg er jo sprø nok til å like speedyen i safrisandwitch og jeg synes det er en mer praktisk klokke for daglig bruk enn plexi-helten, så jeg vil nok gå for den i denne omgang.

Men hva velger du? Begge klokkene har safirglass ;)

Til OP: Modellnummeret er feil på Speedmasteren din. Jeg trodde først det var snakk om Speedmaster Moonphase, da The Moonwatch (3570.50) har et annet modellnummer. Ser nå at de fleste antar det er snakk om 3573.50 som er sapphire sandwich. Dette er dog ikke måneklokken, så det er veldig forvirrende spørsmål du kommer med IMHO.

Om jeg ville valgt Speedmaster 3573.50 over IWC Ingenieur fra Vintage Collection? Nei.

Urverket som står i IWC'n er rett og slett i en annen liga. Lemania-verket i Speedmasteren er dårligere. Det er ikke like nøyaktig, og heller ikke COSC sertifisert. Det har heller ingen hack funksjon. Derimot scorer det høyt på historie og sjarm, men som dagligklokke er det ingen tvil --> IWC IN-HOUSE ALL THE WAY!

Som Speedy-elsker er dette vanskelig, for IWCen var nydelig den også! Men jeg må bare få protestere når det nevnes at 1861/63 er et dårligere urverk! Det er kanskje ikke COSC-sertifisert, men min Speedy har blitt regulert godt innenfor, og har bare hastet med 10 sekunder siden nyttår! Dessuten er det svært robust, og en virkelig klassiker. Dårlig? Pfft! ;)

Som Speedy-elsker er dette vanskelig, for IWCen var nydelig den også! Men jeg må bare få protestere når det nevnes at 1861/63 er et dårligere urverk! Det er kanskje ikke COSC-sertifisert, men min Speedy har blitt regulert godt innenfor, og har bare hastet med 10 sekunder siden nyttår! Dessuten er det svært robust, og en virkelig klassiker. Dårlig? Pfft! ;)

Hehe... Det er bare min subjektive mening. No offense, jeg er også fan av Speedmaster Pro ;)

Litt vanskelig å svare på den der. Dersom det er en del av en større galskap, er valget enkelt IMO. En Speedy må være med i enhver samling med respekt for egne ben å stå på. Valget blir derfor ikke vanskelig ettersom du da bare har IWC igjen å velge i mellom. Som hverdagsur/beater/one and only - IWC :)

Elsker Speedmasteren, har gjort det lenge...

Men det gikk en nyforelsket stemme til IWCen fra meg gitt.. Nydelig klokke..

Jeg vet ikke om mange ur som ville fått meg til å velge bort den Ingenieuren, den står øverst på ønskelisten.