Tenkte jeg skulle dele noen tanker rundt Master Ultra Thin Perpetual Calender, og ikke minst bildene jeg tok forrige helg.
Først av alt, det er en
utrolig lekker klokke, et virkelig smykke! Hvordan fargen på skiven, viserene og lærremmen samspiller gjør at man aldri kjeder seg når man ser på uret. Den sitter veldig godt på armen, og detaljene er akkurat slik man forventer de skal være på en slik klokke.
Tykkelsen, eller nærmere sagt, mangelen på det, er veldig imponerende og den veldig tynne lærremmen til JLC gjør at hele det visuelle uttrykket blir veldig elegant. Man kan ikke si at dette er en diskré klokke, i mine øyne kan ingen gullklokke blir det, men jeg mener ærlig at det finnes langt mer prangende klokker; denne gjør ikke så mye ut av seg, på en veldig positiv måte!
Det jeg synes er fascinerende er hvordan jeg ser likhetstrekk mellom denne og min egen Reverso, måten det er et 100% gjennomført produkt hvor ingenting er overlatt til tilfeldighetene er veldig appelerende. Kult at man klarer å se merkets DNA på klokker i så forskjellig prisklasse!
Eneste bemerkningen jeg har, som i seg selv er en fillesak, er at lærremmen rett og slett ikke passet meg. Har hatt en del klokker på armen, men faktisk ikke kommet bort i en rem hvor et hakk gjør at klokken roterer rundt håndleddet, mens neste hakk (
omtrent) senker blodtilførselen til hånden....
Igjen, fillesak, og den passer klokkens eier, så jeg ligger ikke våken om nettene av den grunn!
Nok snakk, her er bildene
Utrolig god match mellom Gieves & Hawkes og Jaeger sitt lær gitt!
Takk for titten!