Jaeger-LeCoultre-tråden

Tenkte jeg skulle dele noen tanker rundt Master Ultra Thin Perpetual Calender, og ikke minst bildene jeg tok forrige helg.

Først av alt, det er en utrolig lekker klokke, et virkelig smykke! Hvordan fargen på skiven, viserene og lærremmen samspiller gjør at man aldri kjeder seg når man ser på uret. Den sitter veldig godt på armen, og detaljene er akkurat slik man forventer de skal være på en slik klokke.

Tykkelsen, eller nærmere sagt, mangelen på det, er veldig imponerende og den veldig tynne lærremmen til JLC gjør at hele det visuelle uttrykket blir veldig elegant. Man kan ikke si at dette er en diskré klokke, i mine øyne kan ingen gullklokke blir det, men jeg mener ærlig at det finnes langt mer prangende klokker; denne gjør ikke så mye ut av seg, på en veldig positiv måte!

Det jeg synes er fascinerende er hvordan jeg ser likhetstrekk mellom denne og min egen Reverso, måten det er et 100% gjennomført produkt hvor ingenting er overlatt til tilfeldighetene er veldig appelerende. Kult at man klarer å se merkets DNA på klokker i så forskjellig prisklasse!

Eneste bemerkningen jeg har, som i seg selv er en fillesak, er at lærremmen rett og slett ikke passet meg. Har hatt en del klokker på armen, men faktisk ikke kommet bort i en rem hvor et hakk gjør at klokken roterer rundt håndleddet, mens neste hakk (omtrent) senker blodtilførselen til hånden.... :D Igjen, fillesak, og den passer klokkens eier, så jeg ligger ikke våken om nettene av den grunn!

Nok snakk, her er bildene :)


















Utrolig god match mellom Gieves & Hawkes og Jaeger sitt lær gitt!





Takk for titten! :)
 
Trenger hjelp.

Skal ha en MUT Moonphase 39 meget snart, og klarer ikke (klarer virkelig ikke!) bestemme meg for sort eller hvit skive. Noen som har det forløsende argumentet?
 
Trenger hjelp.

Skal ha en MUT Moonphase 39 meget snart, og klarer ikke (klarer virkelig ikke!) bestemme meg for sort eller hvit skive. Noen som har det forløsende argumentet?

@kvasbo, vet inte direkt om det ær førløsende eller inte, men har haft MUT Moonphase 39 med silver skiva (før det ær væl det du menar - mig veterligen finns det inge MUT Moonphase med vit skiva) och om jag skulle køpa en MUT Moonphase igen ær det fortsatt absolut den jag skulle køpa.

Anledningen ær helt enkelt att jag tycker att moonphase skiva ser så mycket bættre ut i silver versionen. Sedan gillar jag också den blåa sekundvisaren som går i samma blåton som moonphase skivan. På den svarta versionen blir kombinationen av svart, guld och blått liksom lite før mycket før min smak.

Men det ær ju sjælvklart bara min mening och du ska naturligtvis vælja den som talar mest till dig ;)
 
Redigert:
Jeg skal ha JLC MUT moonphase selv, og er ikke i tvil: definitivt sølv farge på skiven. Den er, imho, mye finere.

@kvasbo, hvordan tenker/hvilke argument har du for den svarte? Greit å forhøre litt med andre, da det ofte dukker opp nye perspektiv :)

Skille

@thomask: Det der er en helt fantastisk fin klokke!
 
Redigert:
@kvasbo, om du ellers er like begeistret for urene, tror jeg du vil finne at sølv skive er det mest anvendelige. Generelt synes jeg sorte skiver passer godt på sportsur, og hvite/sølv skiver best på dressur. Og sikkert like mange unntak fra denne regelen som det finnes folk og ur :)

En fordel ved sølv skive er at du med hell kan variere mye på remfarge. Jeg valgte en mørk brun original rem på min, når jeg først skulle bestille en kort rem til mine små lanker. Med en brun rem, selv mørkmørk brun, synes jeg uret passer bedre til hverdagsklær, uten at det går utover hvor pent det ser ut til blådress. På svart rem ble uret noe strengere "dress".

Sølvskiven har en diskret starburst-effekt, meget pent.

Som motargument er kanskje sølvskiven litt kald og vanskelig å lese, gitt sølv visere og sølv markører. Men den vakre blåfargen på både sekundviser og stjernehimmel myker opp.

Gå for sølv, jeg tror ikke du kommer til å angre!

 
En side uten snakk om Reverso er for dårlig. Litt enabling @scharnke ;)
QEcBeGP.png

vnFlxRz.png


Er så utrolig fornøyd med dette uret. @andres sleng opp noen bilder av din også, det trenger vi:D
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher
sølv/hvit skive på MUT moon;) jeg er kjempehappy med min:) Venter nå på en rå camille fournet reim:)