Jaeger-LeCoultre-tråden

Det er mulig Master Ultra Thin blir for lik din MUT, men denne med champagne/cognac skive er griselekker synes jeg. Bjerke har vel denne inne .
Vis vedlegg 25794

Ellers hører vel en eller variant av Memovox hjemme i en JLC samling.
Vis vedlegg 25795

Og for å tenke litt annerledes; hva med denne fantastiske Atmos som Bjerke har i vinduet. Tribute 1930-modell, limited. En purists Atmos.
Vis vedlegg 25796
Takk for flotte alternativer @uret
Har tenkt litt på den Ultra Thin øverst her, men som du skriver så blir nok den for lik MUT. Den Memovoxen er jo griselekker, så lenge jeg får satt en C-spenne på reimen så går det vel an å bruke den. Atmos hadde tatt seg fint ut på kontoret, men må nok vente noe til. Det er ikke noen spenstig Reverso eller Master Compressor som noen anbefaler?
 
  • Liker
Reaksjoner: uret
Takk for flotte alternativer @uret
Har tenkt litt på den Ultra Thin øverst her, men som du skriver så blir nok den for lik MUT. Den Memovoxen er jo griselekker, så lenge jeg får satt en C-spenne på reimen så går det vel an å bruke den. Atmos hadde tatt seg fint ut på kontoret, men må nok vente noe til. Det er ikke noen spenstig Reverso eller Master Compressor som noen anbefaler?

Master Compressor: anbefaler selvsagt denne "limited edition"-varianten med carbon fiber skive:



Carbon fiber, hørbar alarm, etc. Aller best: veldig bra "world time". World time er normalt gjort veldig stygt hvor denne funksjonen tar mesteparten av plassen på skiven, men her er det akkurat passe lite. What's not to like?
 
  • Liker
Reaksjoner: Wangensten
Takk for flotte alternativer @uret
Har tenkt litt på den Ultra Thin øverst her, men som du skriver så blir nok den for lik MUT. Den Memovoxen er jo griselekker, så lenge jeg får satt en C-spenne på reimen så går det vel an å bruke den. Atmos hadde tatt seg fint ut på kontoret, men må nok vente noe til. Det er ikke noen spenstig Reverso eller Master Compressor som noen anbefaler?
Er jo vanskelig å skulle anbefale deg en Reverso, når du allerede har "vunnet" innenfor Reverso-kategorien med din Tribute! Har nettopp utvidet samlingen med en Deep Sea Chrono og skjønner godt at du kan savne den :) Hva med en Master Compressor Ceramic? Den kan kanskje være litt stor, men tilsvarende tøff i mine øyne! Ser det ligger en på K/S nå.
 
  • Liker
Reaksjoner: Wangensten
Er jo vanskelig å skulle anbefale deg en Reverso, når du allerede har "vunnet" innenfor Reverso-kategorien med din Tribute! Har nettopp utvidet samlingen med en Deep Sea Chrono og skjønner godt at du kan savne den :) Hva med en Master Compressor Ceramic? Den kan kanskje være litt stor, men tilsvarende tøff i mine øyne! Ser det ligger en på K/S nå.

Ja, den Deep Sea Chronographen er bare helt nydelig. Den Compressor Ceramicen du sikter til er bølletøff, men blir nok for stor for mine håndledd. Har sittet å fundert litt på Geophysic True Second, den er jo kjempelekker. Eller den Momovoxen @uret la ut bilde av er også kul. Hmm, her må det tenkes.
IMG_1429.JPG
IMG_1430.JPG
 
Jeg syntes at Master Compressor Ceramic ikke virket så gigantisk når jeg prøvde den på. Kanskje den matte finishen som gjør at den ikke føles så stor. At kassa ikke er metall gjør også at den er vesentlig lettere enn om den hadde vært i stål.
 
Herr @Wangensten

Selvfølgelig trenger du en deep sea chrono igjen, eller en memovox. Den så virkelig lekker ut.

Gratulerer så mye med reverso i gull, den var virkelig lekker. Er det orginal rem som står på nå?
 
Finnes det noen lett tilgjengelig prisoversikt over de ulike modellene her i Norge?
 
Nettbutikken til Bjerke har priser, får vel ikke en komplett oversikt, men om ikke annet får du en indikasjon basert på utvalget.
 
  • Liker
Reaksjoner: Mavo
Urverket.no kan også brukes til å sjekke priser. De oppgir veil pris på alle produkter. (Ja, den er litt høy i noen tilfeller, men ikke verre enn at man får en indikasjon).
 
  • Liker
Reaksjoner: Mavo