Vis vedlegg 113482 Tur/retur den gamle jakthytta i helgen. Ifølge yr.no skulle været være skiftende lørdag, hvilket det også var: Det skiftet mellom regn og stiv kuling, og regn og sterk kuling. Jeg kunne kjenne vannet blåse gjennom goretexen i buksene mine. Jeg falt et par ganger, knuste GPSen, slo hull på buksene, måtte ta et i overkant risikabelt tigersprang over den rasende fulle bekken og gikk med stadig økende følelse av «hva i helvete er det jeg driver med». Så noen forskremte ryper, felte en. Jeg var veldig glad over å se at hytta sto oppreist da jeg kom frem etter fire timer i uværet, var lite klar for en natt i fjellduken. Etter fyr i peisen, fjerning av noen kilo muselort og litt varm mat var det etterhvert koselig å sitte i soveposen med en sliten hund ved siden av meg, nippe til en spritflaske uten etikett som noen har satt igjen for noen år siden, studere hyttebøker fra femtitallet og lytte til uværet utenfor. I går skinte solen, fjellet var nydelig og rypene mange. Jeg skulle bare blitt der et par dager til.