Interessant, er nemlig i samme båten.
Kjøpte meg ny Silver Pigeon1 som min første børse, jeg gikk for full tilpassing; side, høyde og lengde.
Jeg valgte å selge den pga vekten, da jeg følte meg sliten i armene etter en lang dag i terrenget.
Mens jeg var på utkik etter en noe lettere erstatter, impulskjøpte jeg en halv-auto på nettet (Benelli Super Vinci) uten å se og prøve den. Jeg tenkte at den var lettere noen hundre gram og kunne passe meg mtp justerbare muligheter den hadde. Helt utrolig, jeg var meget heldig med kjøpet. Alt var som det skulle etter noen tilpassinger, jeg skjøt også mye bedre på banen kontra gamle SP1.
Alt i alt, jeg er meget fornøyd - dog dette er ingen fasit eller verken anbefaler noen å handle uprøvd.
Tilbake til tema, jeg er fortsatt på utkikk etter en (noe lettere hagle en min gamle SP1 på rundt 3,3kg.)
Ser også etter tips og anbefalinger, hittil (etter to sesonger) har jeg funnet ut at Beretta ultra light og Blaser F16 game er vinnere så langt.
Jeg kunne også tenke meg et veldig fint og utsmykket børse, så spørs om jeg ikke lykkes med to fluer i et smekk.
Jeg er veldig spent hva jeg ender opp med til slutt, men jeg er tålmodig og gir dette enda en eller to sesonger før jeg blir enig med meg selv. DET GLEDES!
Så jeg mottar gjerne også tips på "finnere" børser med en vekt på rundt 2,9-3,1 kg i enten 12 eller 20 cal, må ikke være magnum. Pris, -tja rundt 50k, ikke mer en 60k! Eller, jeg håper virkelig ikke at jeg går over det.
Fred ut og jeg takker for eventuelle forslag