Ban
Støttemedlem
- Medlem
- 16. sep. 2013
Flott hund. Er det en vorsteh?
Det er en Weimaraner. Vår forrige hund var en korthåret vorsteh og det blir veldig mye det samme, ihvertfall kroppslig og i aktivitetsnivået.
Flott hund. Er det en vorsteh?
Weimaraner var en klar kandidat da jeg skulle ha hund. Endte opp med en irsk setter, men beundrer til stadighet disse korthårede skjønnhetene også. Forøvrig strålende fornøyd med den sjarmerende iren.Det er en Weimaraner. Vår forrige hund var en korthåret vorsteh og det blir veldig mye det samme, ihvertfall kroppslig og i aktivitetsnivået.
Weimaraner var en klar kandidat da jeg skulle ha hund. Endte opp med en irsk setter, men beundrer til stadighet disse korthårede skjønnhetene også. Forøvrig strålende fornøyd med den sjarmerende iren.
Skulle til å skrive litt om lett vs tung hagle, men så at Jeger og Fiskeforbundet har oppsummert det bra (PS! Google er din venn):
For typisk rype og skogsfugljakt kan alle slags hagler brukes, men det "klassiske" er jo en over/under eller hvis du virkelig går old-school en sideligger.
I prisklassen du antyder så kan du få deg en flunkende ny Berette 686 Silver Pigeon, og da tilbyr de fleste seriøse aktører gratis tilpasning av kolbe i samme slengen.
OK?...
Tør jeg spørre basert på hva?
Har ingen slik erfaring eller oppfatning jeg.
Lite snø i terrengene mine; trugene har blitt brukt godt i vinter. Vis vedlegg 178673
Takk for det. Det er en Beretta Giubileo II, en sideliggervariant av Giubileo-modellen som i motsetning til o/u-varianten kun ble laget i noen få år. Min er fra rundt 2005. Scrollen er nydelig, treverket likeså, og balansen perfekt. Det eneste jeg kunne ønske meg var to avtrekkere; det er penest på sideliggere, men det er til å leve med.Nydelig hagle! Lov å be om litt info?