Jeg har aldri skjønt meg på Nato....

Havvo

Støttemedlem
Medlem
22. sep. 2011
Sted
Bergen
Jeg kan ikke fatte og begripe at så mange fester en kjip stoffbit til en fin klokke. Mulig jeg er sær, men jeg måtte bare få det ut.....Lenke eller Croco er det jeg liker i alle fall. Vet at mange her inne liker gamle skinnremmer med patina eller hva det nå heter og det skjønner jeg sjarmen med. Men en kjip stoffbit kalt natorem? Over min fatteevne....

De er så utrolig praktiske. Jeg har original lenke og original gummirem til mitt ur. De sitter godt på armen men Natoen sitter enda bedre. Jeg har en jobb der det forekommer fysisk utagering, da er det mye bedre med Nato på. Lenken eller gummiremmen hadde røket eller knekt. Hver sin smak. Jeg imponeres ikke av tørkede og utrydningstruede dyreskinn tredd rundt håndleddet:p

Ja til alternativer! Jeg liker alligatorremmer på klokkene mine som et alternativ til lenke, men bruker nato iblant også. I dag bruker jeg 16618 med svart nato, synes det er en artig kombinasjon, over-the-top klokke og enkel rem. Natoremmene er for meg mer sporty og "operative" enn skinnrem og har defintivt sitt bruksområde.

Jeg kan ikke fatte og begripe at så mange fester en kjip stoffbit til en fin klokke. Mulig jeg er sær, men jeg måtte bare få det ut.....Lenke eller Croco er det jeg liker i alle fall. Vet at mange her inne liker gamle skinnremmer med patina eller hva det nå heter og det skjønner jeg sjarmen med. Men en kjip stoffbit kalt natorem? Over min fatteevne....

Du trenger ikke skjønne bruken av NATO- og lignende remmer,- men bruk dem gjerne i "rett situasjon".

F.eks når uret skal festes på en sikker måte, gjerne med mulighet til å feste utenpå endel klær (uniform e.l.)

Sikkerheten oppnår du ved at klokken blir på armen, selv om en av barettene skulle ryke.

Opprinnelig var NATO remmer (og dess like) sorte eller olivengrønne......

Festesystemet, ringene og dagens sprakende farger gjør remmene utrolig kule og anvendelige! :D

Flott at vår egen Juice har fått et bra utvalg i TS-webshop'en...

-og jeg som inntil nylig trodde NATO remmer var noe ganske nytt. Men oppdaget jeg hos en slektning
en Longines med NATO som har ligget mange år (20?) i en skuff. Remmen er olivengrønn........

Uniform og NATO. Ja, nå forstår jeg.....

Ah, den kvartårlige "Jeg liker ikke NATO-rem" posten. Som jeg har savnet deg.

Jeg er relativt ny, Alinoe, og har ikke sett en slik tråd tidligere.

Som du ser fra min tidligere post lærte hvertfall jeg noe nytt.
Derfor er sonen så bra......

Jeg liker nato - på alt fra min eldgamle Oysterdate til min noe nyere AT.

058-1.jpg

018-4.jpg

Edit: Glemte bilde

Jeg liker Zulu bedre enn nato. Syns det er digg å slippe mikk-makket på siden. Kutter til remmene så jeg bare har noen cm til overs etter spenna. Men har forståelse for at mange ikke er enige. Dessuten er utvalget i nato mye bedre enn i zulu.

Praktisk, men for meg er det en ren estetisk greie. På noen klokker ser nato helt utrolig bra ut, enkelt og greit. Men dette blir vi selvsagt aldri enige om :)

Har en god del Natoer liggende, elsker looken av klokker på Nato men klarer som regel aldri å beholde en klokke på nato i mer enn noen timer.

Merkelig fenomen egentlig.

Jeg har litt sansen for den kontrasten, et ur av høy kvalitet på et simpelt stykke nylon :D Synes rett og slett det er litt kult. Når det er sagt, bruker jeg det veldig sjelden selv ;)