Jomashop. Seriøse greier?

Medlem
28. juli 2015
Innlegg
542
Sted
Østfold
Mulig denne heller skulle vært postet i startgropen. Usikker, så hvis det er tilfellet; Beklager trådmiksingen;)
Jeg har lett litt rundt på forumet for å se om dette har vært diskutert før, noe det i og for seg har, men da med veldig lite info.
Det jeg lurer på er enkelt og greit hvilke erfaringer folk har med jomashop og om det er en seriøs side? Fant bla. en Baume et Mercier til 2495$. Når samme modell ligger på 62K i den første norske AD jeg sjekket. Greit nok at den skal momses og fraktes, men vi er fortsatt på solsiden av 30 laks. Altså under halv pris av hva den koster her. Kan det stemme?
 
Redigert:
MOA10006? @JMS Virker liksom for godt til å være sant.. Eller så er det meg som roter (meget mulig), og at det er to modeller som ser like ut for mine amatørøyne. Har tittet litt på andre ur der også, men er som sagt usikker på hva slags side det er. Seriøs, halvseriøs eller helt i den andre enden av skalaen? Virker jo i og for seg legit...
 
Ingen som kan fortelle noe om Jomashop og evt. seriøsitet?
Alt jeg finner tilsier at det er en legit side og butikk, men jeg blir litt skeptisk når de ligger så mye under andre forhandlere på enkelte av urene. Setter pris på om noen med erfaringer derfra gidder å dele to-tre ord om det.
 
Jomashop er en seriøs gråmarkedsforhandler. Har ikke handlet der selv, men en kollega har handlet derfra (i statene). Alt på stell, så vidt jeg vet.
 
Takk @Consigliere :) Den jeg har tittet på ligger uansett ikke så langt under hva norsk AD skal ha, så tipper det blir norsk i denne runden. Hvis jeg klarer å vente til jeg har spart opp nok da, og ikke går på noe annet og billigere først. Uansett, takk for oppklaringen:)
 
Jomashop er dønn seriøst, men det er i gråmarkedet som nevnt, så garantikortene er usignerte. Det betyr i korte trekk at de selv tilbyr garanti på mellom 1 og 5 år, kommer an på klokken som kjøpes, da du ikke får levert den inn hos AD stort sett.
 
De er gråmarked med tanke på at de ikke er AD (Authorized Dealers) og har dermed ikke lov til å stemple garantikort med bedriften sin. Det er derfor under Guarantee på klokkene at du ser de tilbyr sin egen garanti. Du vil dermed sannsynligvis ikke kunne levere inn klokken for garantiarbeid hos urmaker i Norge
 
Noen som har erfaring med garantisaker hos Joma, eller hørt om slike saker? Tenker da på,prosessen, hvor lang tid det går of kommunikasjonen med Joma.
 
@JMS @Newbie
Kjøpt en klokke derfra i fjor. Feilfri handel men som nevnt tidligere, ustemplet garantikorr. Går som en klokke og derfor ikke hatt behov for å benytte meg av garanti.
 
  • Liker
Reaksjoner: JMS
Nei. Det er derfor Joma selges med sin egen garanti, fordi de ikke er en AD. Mange ADer i Norge vil nok ikke gjøre garantiarbeid på denne. Klokken må sendes Joma
 
Nå er jo en garanti og service to forskjellige ting. Noen forhandlere er vanskelige og andre ikke når det gjelder å få service på en klokke som ikke er kjøpt der.
Men garanti må du nok forholde deg til Jomashop.
 
Service og reparasjon får du ordnet hos AD uavhengig av hvor det er kjøpt. Garantireparasjon kostnadsfritt kan du bare glemme. Må sendes tilbake til Joma for reparasjon. Litt av et styr. Er jo et valg man må ta. Spare penger og ta sjansen på at alt er ok og ta styret hvis noe skjer, eller betale fullpris hos AD og derav medfølgende fordeler.

Det skal nå også sies at det ofte er ukurrante modeller som selges til store rabatter. Ofte kommer klokkene rett fra fabrikken og dumpes i gråsoneland for å holde salget oppe. Sier jo litt om hele opplegget. Sjelden du får løp og kjøp pris på de store merkene.
 
Jomashop er en seriøs gråmarkedsforhandler. Har ikke handlet der selv, men en kollega har handlet derfra (i statene). Alt på stell, så vidt jeg vet.

Har nå handlet hos Jomashop, handelen gikk knirkefritt selv om UPS/Posten brukte i overkant lang tid på fortolling.

Jeg vil imidlertid komme med en liten "advarsel", Jomashop fjerner originalt garantikort/sertifikat og utsteder heller sin egen garanti. Dette gjøres visstnok for å skjerme AD'en som solgte klokken til Jomashop.

Dette har for så vidt ikke så stor betydning da en norsk AD neppe vil utføre eventuelle garantiarbeider på "gråmarkedsklokker", uavhengig om garantikort/sertifikat finnes eller ikke.
 
Dette har for så vidt ikke så stor betydning da en norsk AD neppe vil utføre eventuelle garantiarbeider på "gråmarkedsklokker", uavhengig om garantikort/sertifikat finnes eller ikke.
Du får gärna utdjupa ditt svar!? För jag menar tvärtom så länge certifikatet är stämplat av en AD gäller garantin. Ex du köper en klocka av urverket.no. Låt oss säga att certifikatet är stämplat i Italien. Klockan slutar att fungera inom garanti tiden då har det ingen betydelse att klockan är köpt i Rom eller Oslo för det är bara att leverera in klockan till närmaste AD tex Bjerke,Tidemann,Protid etc.

Tillsist grattis med ny klocka :) wrist shot?
 
Du får gärna utdjupa ditt svar!? För jag menar tvärtom så länge certifikatet är stämplat av en AD gäller garantin. Ex du köper en klocka av urverket.no. Låt oss säga att certifikatet är stämplat i Italien. Klockan slutar att fungera inom garanti tiden då har det ingen betydelse att klockan är köpt i Rom eller Oslo för det är bara att leverera in klockan till närmaste AD tex Bjerke,Tidemann,Protid etc.

Tillsist grattis med ny klocka :) wrist shot?

Så lenge garantikort/sertifikat er stemplet av AD skal selvfølgelig garantien gjelde, selv om jeg dessverre kjenner til flere saker der norsk AD ikke vil utføre garantiarbeid på klokker kjøpt hos utenlandsk AD (innenfor "fabrikkgarantien").

Meg bekjent har Jomashop tidligere lagt ved de originale dokumentene ustemplet - nå fjernes de tydeligvis helt.