Frodo skrev:Først tenkte jeg å være diplomatisk. Men jeg klarer ikke.
Min subjektive preferanse ligger helt klart hos JLC.
Tidløs. Elegant. Robust. Unikt urverk.
Ikke til forkleinelse for de to andre som også er ur i absolutt øverste klasse.
JLC
anhostma skrev:Jeg ville gått for GO. Har nettopp fått en PanoReserve i hus. Den er helt klart et dressur, men har blitt overasket over hvor godt den kommer overens med litt mer casual stil. Har hatt den på armen noen dager nå og det er en fest hver gang jeg kikker på håndleddet.
Lykke til med valget, og god jul.
siggen7 skrev:Helt klart Glashutte. Det er et nydelig ur med fantastisk urverk. Helt sikkert en klokke som står seg i årenes løp og kommer til å stige i verdi.
anhostma skrev:Hvordan går det Moore? Har nøtten blitt knekt, og valget tatt? Spent på resultatet.
xe3l skrev:Du står virkelig igjen med to ytterpunkter: På den ene siden en liten og nett 39mm GO, med et nyydelig urverk og på den andre siden en massiv klump med et mindre entusiasmeskapende urverk. Litt Aston Martin DB9 vs. Hummer H2.
Jeg er ikke i tvil: jeg hadde definitivt gått for JLC 8 days
(Hvis du skulle gå for GO, så er det verdt å bemerke at de er det veldig mye å spare på å kjøpe i utlandet. USA særlig. Den GO du har sett på bør du greit kunne skaffe for noen og førti tusen, og ikke betale de nesten 80K den koster her hjemme )
Dette er vel uansett hva man kan kalle et skikkelig I-lands problem . Lykke til!
xe3l skrev:.. Det kan jo kanskje være fint med et litt grovere stykke armbåndsur. Annenhåndsprisen på Panerai er jo hyggelig, og ikke et uvesentlig moment selv om hjertet som regel overstyrer hodet
anhostma skrev:Jeg sier bare følgende: Var innom Tidemann i dag. Der, inne i monteret sto en GO PanoMatic Lunar. Den så ensom og trist ut. Den trenger et hjem, noen som kan være glad i den og gi den det livet den fortjener....
Men så må det jo også sies at Panerai desverre bare ser monstrøse ut på grunn av mine latterlig spinkle håndledd.
Sponon skrev:Får jo Panerai i 40mm og
xe3l skrev:Dessuten: er ikke 40mm Panerai en selvmotsigelse? Designuttrykket til Panerai, som de skryter fælt av, er at de har levert el grande clumpo-ur helt siden begynnelsen. For min egen del er jeg egentlig motstander av ur over 42mm, men hvis jeg først skulle ha kjøpt en Panerai (hvilket ikke er nært forestående), så tror jeg at jeg måtte hatt 44mm. Annenhåndsmessig tror jeg for øvrig 40mm er mindre populære enn 44mm. På samme måte som fedme og overvekt i den vestlige verden er kommet for å bli, tror jeg dessverre store klokker også er en varig fenomen.
DJM skrev:Moore: Du har prøvd både 44 og 40 mm på armen ?
OBS Erfaringer tilsier at de fleste som går for 40mm senere angrer seg og vil ha 44mm
krille skrev:Du må selvsagt velge det som føles riktigst for deg! Når det er sagt, er også jeg der at skal det være Panerai, så må det være 44mm. 40mm PAM gir meg samme følelse på håndleddet som en Air-King - pent, bare så altfor lite og puslete! Og 2 sek etterpå tar jeg på meg en Rolex eller Seiko som ~40mm, og det føles helt rett..... Pussige greier.
xe3l skrev:(Hvis du skulle gå for GO, så er det verdt å bemerke at de er det veldig mye å spare på å kjøpe i utlandet. USA særlig. Den GO du har sett på bør du greit kunne skaffe for noen og førti tusen, og ikke betale de nesten 80K den koster her hjemme )
Dette er vel uansett hva man kan kalle et skikkelig I-lands problem . Lykke til!
Moore skrev:Hopalong skrev:Jeg liker veldig godt alle tre, men i mine øyne er JLC og GO i en litt annen klasse enn Panerai. Personlig ville jeg valgt JLCen. GOen har enestående finish og verk, men designet på den spesifikke modellen appellerer mindre til meg - for mye skive og for lite klokke. . Når det er sagt vil både JLCen og GOen passe svært godt sammen med det du har vist av samlingen din her på forumet - nydelige, klassiske dressur fra de fremste produsenter. Paneraien er mer av et sportsur, har i utgangspunktet et annet bruksområde, og skiller seg ut fra de andre urene du har vist. Slik sett kan det være et mer spennende valg.
Enig ift Panerai'en, Hopalong.
Når vi snakker urverk, overgår jo både GO og JLC denne.
Akkurat denne Panerai'en er hakket hvassere enn en eventuell annen Panerai - spesielt om vi snakker 40mm.
I tillegg kan det også tåle de mer "formelle" antrekk vil jeg mene...
Hvilket både GO og JLC er som skapt for.
....Og den Glashutte'n er usedvanlig vakker og tiltalende i seg selv.
Denne blir vanskelig.
Svært vanskelig. :roll:
1963 skrev:xe3l skrev:(Hvis du skulle gå for GO, så er det verdt å bemerke at de er det veldig mye å spare på å kjøpe i utlandet. USA særlig. Den GO du har sett på bør du greit kunne skaffe for noen og førti tusen, og ikke betale de nesten 80K den koster her hjemme )
Er det etter innførsel og 25% mva?
Om det er fra nettshop holder ikke GO samme annenhåndsverdi i det internasjonale markedet som om den er kjøpt hos annerkjent AD
1963 skrev:Gå for Panerei du
Så blir det ikke for mange GO brukere i Oslo - gjevere for oss som bruker GO