Julenøtt (les: meningsmåling.....)

xe3l skrev:
Moms var ikke medregnet. Det er mulig du har rett i at dersom man kjøper fra gråmarkedsforhandler så har det noe å si for annenhåndsprisen i det internasjonale markedet. På den annen side, hvis du har fått 50% i forhold til veiledende nypris så blir det ikke rare tapet uansett. Når det er sagt, så har jeg spurt meg selv om hvor mange som egentlig betaler de veiledende prisen for som oppgis fra G O forhandlere. Både i Oslo og hos AD i New York slår de av 25-30% uten særlig overtalelse. Det kan selvfølgelig gjøre sitt til at annenhåndsprisene er såpass katastrofale som de er, sett i forhold til veiledende nypris.

Annenhåndsprisene har jeg liten erfaring med, men underskriver på prisrabatteringen du nevner.
Marginene er eksepsjonelt store på ur solgt over disk, og egen erfaring er helt i tråd med din ift både Oslo og New York, som andre steder.
 
xe3l skrev:
1963 skrev:
xe3l skrev:
Både i Oslo og hos AD i New York slår de av 25-30% uten særlig overtalelse. Det kan selvfølgelig gjøre sitt til at annenhåndsprisene er såpass katastrofale som de er, sett i forhold til veiledende nypris.

Jeg har tydelig ikke funnet de rette foretningene - må nok heller reise til NY enn London fremover ser jeg :roll:
Og ikke minst ta en alvorlig prat med min AD i Oslo :evil:
 
1963 skrev:
Jeg har tydelig ikke funnet de rette foretningene - må nok heller reise til NY enn London fremover ser jeg :roll:
Og ikke minst ta en alvorlig prat med min AD i Oslo :evil:

Gjør det!
Ingen har direkte vondt av at det utvises litt forbrukermakt i ny og ne. Og det er så definitivt "forhandlingssone" mht prising. ;)
I visse sammenhenger er det nok greit å ha omsetning (les: ha solgt et ur), og la det gå litt på bekostning av noen prosenter på marginen, om alternativet er ikke-salg.
 
anhostma skrev:
1963: Veldig interessert i å høre utfallet av den praten.

Jeg også. Ikke minst fordi jeg synes det høres merkelig ut at Glashütte AD'er nærmest rutinemessig gir 25-30 prosent rabatt. Dette har vel også sammenheng med hvor populær den aktuelle modellen er, samt kronekurs og timing.
 
Santos-Dumont skrev:
anhostma skrev:
1963: Veldig interessert i å høre utfallet av den praten.

Jeg også. Ikke minst fordi jeg synes det høres merkelig ut at Glashütte AD'er nærmest rutinemessig gir 25-30 prosent rabatt. Dette har vel også sammenheng med hvor populær den aktuelle modellen er, samt kronekurs og timing.

Mhm.....
Hvilket også bekrefter de betydelige marginer det er i bransjen.... :|
 
Moore skrev:
Mhm.....
Hvilket også bekrefter de betydelige marginer det er i bransjen.... :|

Nå har vel ikke denne bransjen så mye høyere marginer enn annen varehandel, men det er klart at med DB på 50% på en klokke til 70.000,- blir det litt fortjeneste pr salg. Og som en over nevnte: hvis valget står mellom å få salget eller ikke tipper jeg de fleste urhandlere tar til takke med å gi litt rabatt.

Dette er vel også grunnen til at de fleste produsenter (noen mer enn andre) er strenge med rabattene, og vel også det viktigste livsgrunnlaget for gråmarkedsforhandlere...
 
Hei i kvelden!

Nøtten er knekt....(og det har så definitivt vært en nøtt)
Etter lang vekting, veiing, diskusjon (med meg selv og andre) samt prøving, har jeg kommet til en aldri så liten avgjørelse. Ved nærmere ettertanke; - den er ikke så rent liten egentlig...:)

Litt fra outsider-posisjon klarte faktisk Jaeger-LeCoultre Master Control Eight Days (på sort og ikke brun rem) å snike seg foran helt fremme på oppløpet. Det var close race.
Glashutte Original PanomaticLunar måtte resignere, men den vet den ligger svært så godt an til neste gang. GO'n ble passert nå, men samtidig.....når avgjørelsen er tatt respekterer den det, og har nå inntatt pole position ift senere oppløp.

Det blir en spennende ventetid på JLC'n de neste par-tre uker....;)

6-1.jpg


Panomatic11-1.jpg
 
Gratulerer Moore!

Rett valg!

Broder'n gratulerer!
Visst nok samme verket i våre klokker. Men min har en skjult side...

P1010991.jpg

P1010999.jpg
 
Hei,

Gratulerer med en flott JLC, Moore !!

Ellers:

Litt lenger opp i denne tråden ser man et TYDELIG eksempel på hvorfor det er så lite populært å diskutere PERSONLIG PRIS OPPNÅDD hos en AD. (Og i dette tilfelle, er det også ganske tydelig hvilken AD det tenkes på).

Ja, jeg er den første til å være enig i at norske forhandlere trenger litt "prispress" på seg,
men som sett ovenfor - i forumstråder kan dette raskt føre til litt misnøye...

Let's just enjoy our timepieces!!!


Just my personal opinion, selvfølgelig.

BT
 
Hei,

Gratulerer med en flott JLC, Moore !!
....

Let's just enjoy our timepieces!!!
Just my personal opinion, selvfølgelig.
BT


Det takkes!
Når herligheten ankommer vil det nok bli lagt ut et par bilder.

Forøvrig et bra statement du har til slutt, Mr traveller. :)

Arild; - det er en nydelig JLC du har der!
Hakket enda mer klassisk enn min. Vakkert!;)
 
JLC ankommet

Heisann!

Da er mitt nyeste tilskudd på stammen endelig kommet.
Den er rett og slett finere i virkeligheten enn hva mitt skarve bilde klarer gjengi.
Men når det er sagt; - her kommer den - med sine tusen ord....;)

Det jeg forøvrig må tilføye, er at jeg valgte sort alligator rem, på bekostning av den standard brune. Det har hevet uret betraktelig etter mitt ringe skjønn.

P1000024.jpg


P1000046.jpg
 
Den ser meget bra ut, Moore! Noen ganger synes jeg flere komplikasjoner går på bekostning av balanse og eleganse, men denne har JLC virkelig lykkes med.
 
Den ser meget bra ut, Moore! Noen ganger synes jeg flere komplikasjoner går på bekostning av balanse og eleganse, men denne har JLC virkelig lykkes med.

Veldig enig, Anders!
Den står seg veldig, og komplikasjonene roter på ingen måte til uret - tvert om, egentlig. Den polerte kasse og gråtonede skiven hever inntrykket ytterligere.

Litt indirekte din skyld jeg endte opp med den. Du var jo tydelig i den tidlige fase på at det burde bli denne, på bekostning av GO og Panerai-alternativene. Gikk et par ekstrarunder, og så...;)
 
Ettervirkningene lot ikke vente på seg.....
Det ble derfor en ekstra lekkerbisken (som har vært på "wish list"), og da måtte jeg bare. Fulgte meg fra reise hjem - i dag:D

Glashutte Original PanoMaticVenue.
Jeg lot PanoMaticLunar passere, da jeg har mer nytte av 2nd time-zone-funksjonen enn månefase. ;)

Galleriet er oppdatert.

DSC_0004-1.jpg

DSC_0008.jpg