Pulversøl og oppvask - neitakk.
Her er det nespresso for alle penga. Om maskinen er avslått tar det rundt et minutt fra jeg skrur den på til jeg har en espresso i koppen og maskinen er ren og klar til bruk igjen. Om vannet alt er varmt tar det vel 20 sekunder.
Sier meg enig i denne, jeg fikk meg nespressomaskin til jul, en av toppmodellene til Delonghi, med melkesteamer, koppvarmer osv. Den leverer meget god kaffe, og er meget enkel i bruk.
Etter diverse tester jeg har lest så er det stor forskjell på nespressomaskiner, de billigste maskinene hadde ikke optimalt trykk, og ikke riktig varme, eller vannet hadde for liten kontakttid med kaffen. Mye som påvirker kvaliteten.
Av erfaring så har vi en av de billigste nespressomaskinene som man får kjøpt, rundt 800-1000,- tror jeg den kostet, og jeg smaker forskjell på den maskinen på jobben og den jeg fikk til jul. Når jeg bruker samme kapsler.
Mer fyldig i smaken og mye fyldigere crema når espresson blir brygget hjemme kontra jobb.
Så jeg anbefaler å gi en skikkelig nespressomaskin et forsøk hvis man er usikker på hvilken løsning man skal velge.
Og en annen positiv ting med nespresso, (hvis det stemmer det jeg har hørt) er at patentet på disse kapslene går ut i 2012, så da står andre leverandører fritt til å levere kapsler som passer nespressomaskiner, så utvalget kommer nok til å bli mye bedre, samt mye billigere.