Kamera- og objektivtråden

Det er nok også til en viss grad estetikken til Leica-kameratet som også frister meg. Og det eneste grunnlaget jeg har for å velge Q2 framfor Q er nettopp værtettingen.
Men jeg skal sjekke ut disse Sony-modellene, takk for tips :)

Slår en slager for Q-serien. 28mm objektivet (egentlig 23mm med korreksjon ifølge de lærde) er sylskarpt sammenlignet alternativene i samme klasse.

Min far arvet min første generasjon Q som nærmer seg 10 år, og han trives han svært godt med brukergrensesnittet.
Sluttresultatene er imponerende for et "Neo-vintage" kamerahus. Q2-en har fortsatt en lang levetid.
Ser stadig Leica-entusiaster som er ute og lufter digitale M8.2 og M9 uten problemer.

Eneste nedsiden for Q-serien, utenom pris er at størrelsen ikke er voldsom kompakt og at autofokus ikke er helt på høyde med dagens toppmodeller. Men til de fleste formål burde dette ikke være en utfordring.
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: jorol og Koonig
Jeg lekte med tanken på Leica men etter litt testing med M11 Monochrome, så fant jeg at fokusskjermen med mangel på bedre navn ble feil og for vanskelig for meg med manuell fokus, er vandt med halvmåne variant fra analoge kamera. Så jeg gikk for Sony A7CR med Zeiss Loxia linser som er små og kompakt og manuell fokus. Det var en utrolig kompakt og ikke minst en drøm å skyte med, så anbefaler å se på det som alternativ hvis manuel fokus er et alternativ for å få mest mulig kompakt pakke. Kan nevne jeg hadde begge Ricoh GR og GRX før det som var veldig kjekke for å ta med seg rundt, blir litt som Fuji X100VI bare i lommeformat men med samme flotte bilde profilene og karakteren. Vurderer litt å kjøpe en GRx igjen nettopp fordi de var så gode og flotte bilder rett fra kamera med bilde profilene og film simuleringen. Og jeg heller mot 50mm i hva jeg foretrekker så dessverre med alle som er tilsvarende 28-35mm så blir de for vide for min smak.

Alt for mye kjekt av kamera utstyr der ute å bruke penger på :cool: