Kjøpe Rolex i utlandet

Status
Stengt for ytterligere svar.
Beste tipset jeg kan gi for å spare penger er å kjøpe en Rolex feks på gata/stranda i Thailand ...Da sparer du masse penger, og når jeg viste den i tollen på vei hjem og ville momse den inn, så bare lo de og "så mellom fingrene med dette ..."
Hohohoho!!!
Beklager hvis jeg ble "litt" usaklig her, men føler meg i godt selskap:D

Er det mulig.

Hei Tessa,

Velkommen til forumet. Du er helt sikkert en fin fyr etc. etc. Men man skal altså ikke oppfordre til ulovligheter generelt og slett ikke på et åpent forum. Du finner sikkert likesinnede som deg på andre fora. Søk litt på nettet så dukker det nok opp noe. Men de fleste av oss her på forumet betaler de skatter og avgifter som vi blir pålagt. Dog kansje ikke alltid med glede ;)

Så dette med våre europeiske venner som er i en heller dårlig økonomisk situasjon akkurat nå. Ja, det er faktisk slik at både grekerne's og italienerene's generelle lettsindige holdninger til skatter og avgifter er mye av årsaken til de problemene disse har akkurat nå.

Frode.

40621d1240844760-many-hiring-managers-will-not-interview-do_not_feed_trolls-1-.jpg

Frøken Tessa,

Jeg vet ikke om du har menstrasjon denne uka, eller om du bare har stått opp på feil fot, men du kan spare deg for den negative tonen.

Vi kjøper klokker hos norske forhandlere av flere årsaker, pris er ikke en av de.

Ok jeg sa sub .Forresten den fineste av de. Pristigningen i EU er vel ikke mer 2 pst i året . Så det gjelder vel omtrent rolex. Ser du på de andre klokkene er de vakre priser

Generell prisstigning er irrelevant da Rolex styrer prisene sine sentralt.

Sammenlign likt for likt så får vi se hvor ekstremt interessant det er å smugle.

Tro hva du vil, men det du oppfordrer til er ulovlig. Vanskeligere er det ikke.

Vil ikke starte en Hellas diskusjon men faktum er at hvis man har armeringsstenger som peker ut fra takets murer, man betaler ikke bolig skatt(pga videre bygning eller "pågang").
De siste 30+ årene jeg kan huske, mest av alle hus der har armering som stikker ut fra taket...
Og milliarder gikk tapt .
Ingen ny politiker vil skifte dette gamle lov fordi han skal gjør seg veldig upopulær og aldri komme på bannen igjen.
Da du har et ondt sirkel: Som stemmer fra staten opprinnelig.
Ulovlig invandring og arbeidskraft har også flomet i Hellas disse siste årene, spesielt via Turkia sin grense(lykkejeger fra overalt...) men hva gjort staten for å stoppe det? Veldig lite de først årene.
Svart arbeid finner altid en "kjøper" hos disse som har lite å leve på: Spesielt på landet.
Når de ble snakk om å bygge en vegg på grensen, "alle" andre skriket fy og skam til det...
Det er nok i menneskets natur, å velge den billigst/letteste alternative: Man kaller det overlevelsesinstinkt.
Jeg uskylder ikke alle Grekere men nevner konkrete fakta man ofte glemmer.
Det er nok Olje&gas som gjort at Norge gikk gjennom krisen uten sår og jeg er vel plasert for å vite at produksjonen går konstant opp.

Tror vel strengt talt tessa bare trenger litt kjærlighet, for en slik oppførsel kommer ikke gjennom en sunn oppdragelse.

:p Vi når stadig nye høyder her. Ler så jeg rister.

Kluk kluk kluk

Jeg skulle gjerne sett disse homegutta på fest der de oppdager at en har kjøpt sin rolex i Dubai uten å betale moms.

Uff da de hadde vel FRYST han ut.

Status
Stengt for ytterligere svar.